Ciara Skrevet 20. november 2006 #41 Skrevet 20. november 2006 Det var da voldsomme reaksjoner på situasjonen min. Jeg hadde håpt på gode råd, ikke bare regelrett utskjelling. Dere snakker så fritt om seksualitet, men når realiteten treffer dere i trynet så kommer klaginga og sytinga. ← Jeg beklager. Jeg skal prøve å være hyggeligere og gi bedre råd til voldtektsmenn i framtiden. Og jeg gleder meg virkelig til realiteten treffer deg i trynet.
Gjest Gjest Skrevet 20. november 2006 #42 Skrevet 20. november 2006 Ja, jeg har studert psykologi, faktisk. Det at man blir handlingslammet er ikke et tegn på å vere veldig psykisk sterk. Det betyr at man ikke takler situasjonen, å dermed er svak. Å jeg er helt enig med personen over, at å vere "sterk" ikke har noe med fysisk styrke å gjøre. ← Har du aldri hørt om det, og du har studert psykologi? Har du aldri hørt/lært hva som er seksuell misbruk og utnyttelse? Hørt om å bli paralysert og det å være i sjokk? Dette er helt normale psykologiske reaksjoner på noe som er for overveldende og grusomt. Hun sa jo i fra, men klarte ikke å bruke fysisk makt for å få han bort. Sjansene for at hun prøvde å få han bort er nok store, men at han faktisk totalt ignorerte det og tok det ikke alvorlig pga han er sterkere.
Gjest Gjest Skrevet 20. november 2006 #43 Skrevet 20. november 2006 Det var da voldsomme reaksjoner på situasjonen min. Jeg hadde håpt på gode råd, ikke bare regelrett utskjelling. Dere snakker så fritt om seksualitet, men når realiteten treffer dere i trynet så kommer klaginga og sytinga. ← Å snakke om seksualitet er ikke det samme som å utnytte et annet menneske. Sex er normalt helt til man ikke skiller fantasi og virkelighet. Dette tror jeg du sliter veldig med. Slutt å sitte langt på natt å lese andres fortellinger om du ikke klarer å skille.
Gjest Holbert Skrevet 20. november 2006 #44 Skrevet 20. november 2006 FY FAEN, nå ringte nettopp politiet, jeg skal ned på stasjonen i mårra. Herrgud, nå skulle jeg nesten ha ønska at jeg HADDE voldtatt henne. Er det dette som kalles for justismord?
Gjest Gjest Skrevet 20. november 2006 #45 Skrevet 20. november 2006 Hva så egentlig? Hvis man er dårlig på å takle pressa situasjoner, og blir lamma, er det da fritt fram for andre å benytte seg av det? ← Selvfølgelig ikke. Har du aldri hørt om det, og du har studert psykologi? Har du aldri hørt/lært hva som er seksuell misbruk og utnyttelse? Hørt om å bli paralysert og det å være i sjokk? Dette er helt normale psykologiske reaksjoner på noe som er for overveldende og grusomt. Hun sa jo i fra, men klarte ikke å bruke fysisk makt for å få han bort. Sjansene for at hun prøvde å få han bort er nok store, men at han faktisk totalt ignorerte det og tok det ikke alvorlig pga han er sterkere. ← Jo, jeg har hørt om handlingslammelse, å jeg mener fortsatt at om dette skjer, så er man svak pga. at man ikke takler situasjonen. Hun er jo helt tydelig ikke handlingslammet eller i sjokk, om hun greier å si ifra! Det eneste som kan ha skjedd her er jo at hun bare oppførte seg sån fordi hu kansje kom til å angre dagen etterpå, noe som er helt vanlig i dagens samfunn. Det står forøvrig ikke at hun ikke klarte å bruke fysisk makt, men at hun ikke en gang prøvde, noe som er ekstremt mistenksomt. Dette skjer om og omigjen, å er faktisk kjønsdiskriminerende mot menn, og en unnertrykkelse av våre naturlige instinkter og psykiske mønstere.
Ciara Skrevet 20. november 2006 #46 Skrevet 20. november 2006 FY FAEN, nå ringte nettopp politiet, jeg skal ned på stasjonen i mårra. Herrgud, nå skulle jeg nesten ha ønska at jeg HADDE voldtatt henne. Er det dette som kalles for justismord? ← Slå opp "voldtekt" og "justismord" i ordboka. Snakker du sant, er det jo helt fantastisk at politiet ringte. Er det en tulletråd, så håper jeg du har det moro
Gjest Gjest Skrevet 20. november 2006 #47 Skrevet 20. november 2006 FY FAEN, nå ringte nettopp politiet, jeg skal ned på stasjonen i mårra. Herrgud, nå skulle jeg nesten ha ønska at jeg HADDE voldtatt henne. Er det dette som kalles for justismord? ← Så du har ikke voldtatt henne, men ønsker nå som realiteten og konsekvensene kommer, at du hadde likevel? Lurer på din iq. Håper du føler nedverdigheten komme snikende. Voldtekstforbrytere er ekstremt upopulært. Lykke til i morgen da.
Gjest Talula Skrevet 20. november 2006 #48 Skrevet 20. november 2006 Nei, det er ikke dette som kalles justismord..
Gjest Holbert Skrevet 20. november 2006 #49 Skrevet 20. november 2006 Ne, jeg gjør jo ikke det, men hun hadde nesten fortjent å bli voldtatt når hun anmelder meg. Hele situasjonen kan jo kalles diskriminering mot menn. Har hørt at andre jenter angrer på sex, for så å anmelde neste dag. Er ikke noe nytt fenomen dette.
Gjest Talula Skrevet 20. november 2006 #50 Skrevet 20. november 2006 Såvidt jeg forstår det ut ifra din beskrivelse, så er det ikke det at hun angrer. Det ville vært en annen sak. Men saken er jo slik du sier at hun ga klart uttrykk for at hun ikke ville i utgangspunktet. Og jeg forstår ikke hvordan det går an å si at noen fortjener å bli voldtatt, det er for meg ubegripelig. Jeg håper dette er et tulleinnlegg..
Gjest Gjest Skrevet 20. november 2006 #51 Skrevet 20. november 2006 Ne, jeg gjør jo ikke det, men hun hadde nesten fortjent å bli voldtatt når hun anmelder meg. Hele situasjonen kan jo kalles diskriminering mot menn. Har hørt at andre jenter angrer på sex, for så å anmelde neste dag. Er ikke noe nytt fenomen dette. ← I den grad dette er en seriøs tråd, er du en såpass syk mann at du fortjener lukket sikring. Ikke minst fordi du da vil komme til å tilbringe tiden sammen med menn som er dømt som det samme som deg, og som i tillegg er større og sterkere enn deg. Men de slår ikke. De bare rævpuler deg ganske grundig, fordi du var så naken der i fellesdusjen. Lykke til fremover!
Yme Skrevet 20. november 2006 #52 Skrevet 20. november 2006 Ser man det. Du høres ut som en kjernekar, Holbært! Det er heeelt klart at jenter ikke burde få ha egene meninger om noesomhelst. Hva har dem egentlig gjort for oss menn, i det siste? Sån bortsett fra å faktisk gi oss liv, et sted å bo, klær, penger osv... Jeg skjønner helt klart at du er frustrert over sitvasjonen, for du har jo ikke voldtatt noen... Bare hatt sex mot hennes egen vilje, å det er jo slettes ikke det samme Det er utrolig at det finne folk som deg....
Gjest Gjest Skrevet 20. november 2006 #53 Skrevet 20. november 2006 Ne, jeg gjør jo ikke det, men hun hadde nesten fortjent å bli voldtatt når hun anmelder meg. Har hørt at andre jenter angrer på sex, for så å anmelde neste dag. Er ikke noe nytt fenomen dette. ← Det er noe annet. Noen er dessverre sånn og det er en skam. MEeeen hun sa jo nei sa du? Under akten? Det betyr nei det. Om ikke noe annet var planlagt/diskutert på forhånd mellom dere to. Tror du må revurdere litt ang fantasier etc. Disse trådene der kvinner skriver om voldtektsfantasiene og som har faktisk levd dem ut, dette er jo etter en skikkelig snakk og avtale med en som de stoler enormt på. Om du vil leve ut fantasier ang voldtekt, så MÅ du for all del kommunisere med en som stoler på deg. Finne ut om personen vil dette. Ikke bare slenge deg over og anta noe som helst. Håper at dette har lært deg noe. At nei er nei. Om du ikke respekterer det, så får du purken på nakken. Regner med du ikke gjør samme dumskapen igjen nå.
Gjest Gjest Skrevet 20. november 2006 #54 Skrevet 20. november 2006 Såvidt jeg forstår det ut ifra din beskrivelse, så er det ikke det at hun angrer. Det ville vært en annen sak. Men saken er jo slik du sier at hun ga klart uttrykk for at hun ikke ville i utgangspunktet. Og jeg forstår ikke hvordan det går an å si at noen fortjener å bli voldtatt, det er for meg ubegripelig. Jeg håper dette er et tulleinnlegg.. ← Jeg mener det jo såklart ikke da, men du kan vel forstå at jeg er frustrert? Jeg skulle også ønske at dette var tull, det er helt uvirkelig.
Yme Skrevet 20. november 2006 #55 Skrevet 20. november 2006 I den grad dette er en seriøs tråd, er du en såpass syk mann at du fortjener lukket sikring. Ikke minst fordi du da vil komme til å tilbringe tiden sammen med menn som er dømt som det samme som deg, og som i tillegg er større og sterkere enn deg. Men de slår ikke. De bare rævpuler deg ganske grundig, fordi du var så naken der i fellesdusjen. Lykke til fremover! ← Hahahaha!!!! Du får satt ord på det Kunne ikke sakt det bedre selv
Gjest Gjest Skrevet 20. november 2006 #56 Skrevet 20. november 2006 Kveld på fest. Flørta m en fyr hele kvelden. Ganske fulle. Havna inn på et rom. Råklinte. Fyren fant fram "godsakene". Jeg sa "nei, ikke gjør det". Måtte gjenta det. Han ga seg. Senere på natten gikk jeg alene hjem. Fortsatt full. En tilfeldig fyr begynte å følge etter meg på gata. Tok rundt meg. Jeg sa flere ganger at han ikke måtte røre meg, men at vi kunne prate. Var høflig. Måtte gjenta dette noen ganger. Fyren ga seg omsider og gikk. HVIS jeg hadde blitt voldtatt den natten. Kun hypotetisk, for ingenting skjedde. VILLE jeg ha opplevd det som et overgrep ved begge gitte anledningene. MEN hadde det skjedd på festen under de omstendighetene, kunne det ikke falle meg inn å anmelde det. FORDI jeg la såpass opp til det selv. Et nei er et nei, og MÅ og SKAL respekteres. Men vi jenter må ta ansvar for oss selv, og ta konsekvensen av egne handlinger.
Gjest Alfhild Kai, da! Skrevet 20. november 2006 #57 Skrevet 20. november 2006 Hahahaha!!!! Du får satt ord på det Kunne ikke sakt det bedre selv ← Joda, det kunne du kanskje. Men jeg staver det bedre.
Yme Skrevet 20. november 2006 #58 Skrevet 20. november 2006 Joda, det kunne du kanskje. Men jeg staver det bedre. ←
Ciara Skrevet 20. november 2006 #59 Skrevet 20. november 2006 Kveld på fest. Flørta m en fyr hele kvelden. Ganske fulle. Havna inn på et rom. Råklinte. Fyren fant fram "godsakene". Jeg sa "nei, ikke gjør det". Måtte gjenta det. Han ga seg. Senere på natten gikk jeg alene hjem. Fortsatt full. En tilfeldig fyr begynte å følge etter meg på gata. Tok rundt meg. Jeg sa flere ganger at han ikke måtte røre meg, men at vi kunne prate. Var høflig. Måtte gjenta dette noen ganger. Fyren ga seg omsider og gikk. HVIS jeg hadde blitt voldtatt den natten. Kun hypotetisk, for ingenting skjedde. VILLE jeg ha opplevd det som et overgrep ved begge gitte anledningene. MEN hadde det skjedd på festen under de omstendighetene, kunne det ikke falle meg inn å anmelde det. FORDI jeg la såpass opp til det selv. Et nei er et nei, og MÅ og SKAL respekteres. Men vi jenter må ta ansvar for oss selv, og ta konsekvensen av egne handlinger. ← Og et slikt innlegg måtte jo komme. Det er litt kjedelig når alle brukerne er enige om å være uenige med Holbert, ikke sant? Men for å gi deg en sjangs: Hvis du opplever noe som et overgrep, hvordan kan du da ha lagt opp til det? Og hvordan kan du si at et nei må respekteres, samtidig som vi må ta ansvar for oss selv? Hva er motsetningen her, egentlig? Tar vi ikke ansvar for oss selv hvis vi flørter? Legger vi opp til overgrep hvis vi ser bra ut? Dersom kvinner går rundt og tror på dette svadaet her selv, så lover det jo virkelig ikke bra.
Gjest holbert Skrevet 20. november 2006 #60 Skrevet 20. november 2006 Du er vel ikke tilfeldigvis feminist, Ciara?
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå