Karmøy Skrevet 20. november 2006 #1 Skrevet 20. november 2006 Ja, nå har jeg bestillt tur til Bulgaria til hele familien, 2 voksne og tre barn. Vi reiser 25. mai og skal være 2 uker. Vi har aldri vært i Bulgaria før. Har bestillt på et Sun Garden hotell (Saga) som heter Kaliopa i byen Albena. Hotellet ligger helt ned til stranden og ser bra ut. Lurer på om noen her har vært i Bulgaria. Jeg lurer litt på hvordan det er der, prisnivå på restauranter, taxier, diverse varer, klima, ting å gjøre med barna osv. Hvordan er lokalbefolkningen? Er det mye "mas" på restauranter og butikker slik som i Tyrkia? Osv...osv... Fint hvis noen kunne gi meg litt info og tips....
Arwen Skrevet 20. november 2006 #2 Skrevet 20. november 2006 Albena er en avsperret turistby hvor det bor veldig lite lokalbefolkning. Da jeg var der var det kun en blokk helt i utkanten av byen. Jeg likte meg ikke noe særlig der, men det er mange mange år siden jeg var der. Vet mange er fornøyde nå. Var en tur i Varna og der var det ekstremt med tiggere og innpåslitne selgere.
Karamba Skrevet 20. november 2006 #3 Skrevet 20. november 2006 Tror denne bør flyttes til reiseliv...
Karmøy Skrevet 20. november 2006 Forfatter #4 Skrevet 20. november 2006 Ok....så ikke at det var noe "reiseliv" jeg... Hvor lenge er det siden du var der Arwen? Vi har vært 2 ganger i Alanya i Tyrkia med 9 års mellomrom.....kjente ikke igjen byen da vi var der andre gang....masse nye hoteller og tror byen var 3-4 ganger større. Mye mer for familier etc nå.
*MEDUSA* Skrevet 20. november 2006 #5 Skrevet 20. november 2006 (endret) Var nettop i Albena. Det eneste som reddet ferien var at vi havnet på det flotteste og nyeste hotellet;-) Flamingo. Ellers så var folk plagsomme og masete noe så helt forj.. , for ikke å snakke om taxi sjåførene og de folkene i bodene og på "markedet" helt umuligt å se på noe som helst.. Alt av bygg og veier og alt, var stygt og nedslitt.. Og etter å ha gått "gaten" i Albena to ganger så er det ikke mere å se.. Vi som er så glade i å se pene bygg og gå i fred å kose oss, vi fikk jo den nedturen og ville hjem etter to dager.. Og da er det galt.. Enda vi reiste til andre byer og til nessebar o.s.v. Nei kan IKKE annbefales.. Ikke etter å ha vært en god del å reist og sett forskjellige plasser. Har ikke vært i Tyrkia, og kan bare tenke meg hvor jæv.. det må være der.. uff.. Men hvis man skal ligge to uker å slikke sol og bade så greit nok, hvis dere får bade da.. var alltid rødt På favoritt resturanten vår så vi nest siste kvelden at de tok halvtomme ølflasker fra bordene som folk ikke hadde drukket opp og blandet i nye øl fra tappekranene til kundene Vi dro ikke dit mere.. Nei aldri mere Endret 20. november 2006 av *MEDUSA*
Karmøy Skrevet 20. november 2006 Forfatter #6 Skrevet 20. november 2006 Hmm....det hørtes ikke så oppløftende ut da....får håpe vi er forskjellige da Medusa.... Vi liker faktisk Tyrkia veldig godt tross alt maset.....vi ville egentlig reise dit, men tenkte vi skulle prøve noe nytt...
Gjest Skya Skrevet 20. november 2006 #7 Skrevet 20. november 2006 (endret) Tror nok dere kan få en fin ferie i *Bulgaria, men dere må være forberedt på at det er en helt annen standard der enn i Tyrkia. Nå har ikke jeg vært i Albena men i Golden Sands. Jeg synes folkene der er helt annerledes enn masete tyrkere. Mange er uforskammet og ikke serviceinnstilte i det hele tatt. Nesten så man savner masete tyrkere. Men det finnes koselige og hjelpsomme folk der og altså. Det er masse fake merkevarer med dårlig kvalitet. Men det er billig da, så det er morsomt å shoppe der om man ikke har så høye krav. Lommebøker, solbriller, klokker og div. klær. Det er rimelig å leve der. Og skal man ha et godt måltid så bør man oppsøke de fineste stedene, men man blakker seg ikke der heller da. For standaren på spisestedene har stort sett lav. Så anstreng dere for å finne fine steder, og ikke ta den første dere kommer over. Jeg har inntrykk av at været er mer ustabilt i Bulgaria enn i andre konkurrerende reisemål. Da vi var der så regnet det stort sett hver dag. Tror derfor man bør være forberedt på hva man vil gjøre om det regner en dag. Da vi var der så hadde vi rødt flagg på stranda en dag. Ellers så var det endel bølger, men det gikk helt greit å bade der. Vet det er flere tråder her om Bulgaria, så om du søker litt så får du litt mer info. Endret 20. november 2006 av Skya
*MEDUSA* Skrevet 20. november 2006 #8 Skrevet 20. november 2006 Likte Golden sands bedre, alt så nyere ut og penere. Men så masse "fulle fjortiser" Ikke helt vår smak.. Men kjenner folk som har vært i albena med barn og det har vært helt greit.. Rolig plass.. Så det er jo hvær sin smak Det er jo uansett ferie og forandring i hverdagen.. Lykke til og god tur
Gjest Virvel Skrevet 20. november 2006 #9 Skrevet 20. november 2006 Her finner du mange av de tidligere Bulgariatrådene! Mange av spørsmålene dine har allerede fått grundige svar der, tror jeg. :icon_smile:
momo Skrevet 20. november 2006 #10 Skrevet 20. november 2006 Jeg var alene i Bulgaria med datteren min da hun var 1 år, det var utrolig slitsomt, vi ble overfalt av tiggere mange ganger. Følte de var mye mer slitsomme mot meg siden jeg var alene med et lite barn. Standaren er og lav. Men ellers fine strender. Jeg trives veldig godt i tyrkia da, for og ha sagt det.
mowgli Skrevet 20. november 2006 #11 Skrevet 20. november 2006 Jeg var i Golden Sands for noen år siden, og var dessverre ikke helt fornøyd med Bulgaria som reisemål... håper det er bedre der dere skal.
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå