Gå til innhold

"Forbruksvarer" for baby


abelille

Anbefalte innlegg

Det nærmer seg jul, og vi har lyst til å gi bort noe nyttig som kan bli brukt opp til en slektning som har termin i romjula. Dermed kom vi på ideen om "forbruksvarer" til den nye babyen, tenker salver, badeolje, bleier, den type ting.

Ville du som nybakt mor (denne er en annengangs, så de vet kanskje bedre enn oss hva man trenger til en baby, men...) satt pris på en slik gave? Hva bør jeg i så fall kjøpe (hva, hvor mye, merker osv)?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Tror jeg som andregangsmor ville ha kjøpt slikt selv. Som du sier - de vet selv hva de trenger..

Selv kjøpte jeg mye forskjellige kremer til vårt første barn.. Endte opp med å bruke kun babyolje og zinksalve..

Jeg ville heller ha kjøpt baby-håndklede (med hette) el.l. Håndklær er veldig kjekt å ha nye for de gamle blir harde etterhvert. Og dette er slikt man sjelden kjøper (iallefall min erfaring). Ellers er klær alltid en slager da.. Ting som gjerne blir slitt, ettersom de har et barn fra før og dermed har mye klær (om det er samme kjønn), er bodyer. Bodyer med knapper i siden er best for nyfødte.

Tror ikke jeg ville kjøpt kremer og slikt forbruksmateriell iallefall..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Støtter gjest over. Dette har hun sikkert kjøpt selv, og dessuten har jo mange preferanser på hvilke merker og produkter de trenger og vil bruke.

Jeg tror jeg hadde gått for klær jeg, ikke så veldig spennende, men det eneste snuppa alltid trenger mer av...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Misforstår jeg helt dersom jeg tror at du har tenkt å kjøpe forbruksting til babyen i julegave til mammaen?

Jeg tror ikke jeg hadde blitt noe særlig glad for det. Forbruksting til mor derimot (håndkrem, litt god sminke osv) hadde jeg blitt glad for.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Støtter ideen om å kjøpe noe til mor istedet. Kremer, oljer, badesåper, skum, massasjeoljer osv er glimrende gaver til en (sliten) nybakt mor. :) Du kan f.eks pakke lage en kurv med det jeg nevnte over + et blad, en bok, kryssord, sjokolade, hjemmelagde kjeks eller noe lignende.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Støtter ideen om å kjøpe noe til mor istedet. Kremer, oljer, badesåper, skum, massasjeoljer osv er glimrende gaver til en (sliten) nybakt mor. :) Du kan f.eks pakke lage en kurv med det jeg nevnte over + et blad, en bok, kryssord, sjokolade, hjemmelagde kjeks eller noe lignende.

sjokolade er det veldig vanlig at babyer reagerer på, så det ville jeg droppet.

ellers vil jeg heller foreslå gavekort på en babybutikk enn klær.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Greit å få tilbakemelding på at det ikke var en god ide. Takk for det! Da må jeg tilbake til tenkeboksen. Gaven er til både mor og far (var litt uspesifikk i først innlegg), og selv om boblebad og fuktighetskremer nok kan passe til begge, så ser jeg ikke helt for meg det. De spiselige gavene har vi allerede brukt et par ganger de siste årene. Klær er jo selvsagt en ide, men det har vi tenkt å gi babyen selv (i julegave dersom den kommer før jul og når den blir født).Gavekort på babybutikk blir vanskelig ettersom vi bor i forskjellig by, og det virker som de fleste babybutikker ikke tillater bruk av gavekort seg i mellom. Men takk for alle forslagene! Kom gjerne med flere.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg foreslår at du gir de en kveld på byen - med deg selv som barnevakt. Da slår du to fluer i en smekk: besøker de og beundrer babyen og gir de mulighet til å være kjærester også..

Gavekort på barnepass og en middag ute / evlt billetter til en teaterforestilling/konsert el.l.

Fokuser på foreldrene og ikke så mye på babyen - som får allverdens oppmerksomhet når den kommer allikevel...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...