Gå til innhold

Ditt beste reisemåltips her i Norge :)

Fremhevede innlegg

Skrevet

Hvor i Norge anbefaler du å reise til og hvorfor?? :)

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Lofoten -fantastisk natur, lite nok til å oppleve hele på noen dager om man har bil, veldig mye god mat - spes fiskesuppe, hyggelige folk, alt fra pensjonistturister til koole fjellklatrere, ypperlig sted for sykkelferie, ikke for langt mellom tettstedene, mye kreativitet og spennende kunst, midnattsol, storslått turterreng, sjarmerende overnatting på rorbuer som nødvendigvis ikke tømmer lommeboka, flere museer, stort akvarie, nydelige sandstrender, like flott i ruskevær som i solskinn (men man ikke ser fjelltoppene når skyene henger lavt) og det ligner ikke på noe annet sted i verden.

Bergen - synes det er en ganske romantisk by med alle trehusene, trange rare gater, se på livet på bryggen, masse koselige restauranter og kafèer og etter hvert så blir de litt selvgode og høylytte bergenserne også bare sjarmerende :kgblunk:

Kystriksveien - har bare kjørt der en gang og da hadde vi litt dårlig tid. Det er ekstremt mange ferger, men setter man av nok tid og er litt fleksible, er dette en fantastisk opplevelse.

Tromsø - kompakt sentrum med masse gode restauranter, kafèer og shopping. Midnattsol/nordlys er VAKKERT, flere gode konsertsteder, kort vei til turtereng, verdens beste reker selges på kaia og det er rett og slett en by med god stemning.

Senja - helt unikt, trodde ikke jeg var i Norge da jeg så det turkise vannet og de spisse fjelltoppene.

Oslo - fordi bare Oslo er Oslo :Nikke:

Jeg har kjørt litt rundt i Norge, men har store hull på Vestlandet og Sørlandet. Jeg har heller ikke vært i Finnmark ennå. Anbefaler å bruke bil om man har tid til det, og cabriolet gir en helt annen opplevelse enn å kjøre en med tak som sperrer for utsikten til fjelltoppene :reise:

Skrevet

Hele Møre og Romsdal og Sogn og Fjordane er jo en fest for turister!

Skrevet

Jeg har reist mer i utlandet enn i Norge, dessverre kan man kanskje si. Haaper aa faa reist mer i Norge etterhvert! Men et sted jeg har vaert som jeg absolutt vil anbefale er Selje. Var der og overnattet paa Selje Hotell, det er virkelig en opplevelse. Her har du naturen tett innpaa deg, storm ved Stadt har vi vel alle hoert om paa vaermeldingen. Vi var ute paa klosteret der legenden om St.Sunniva har sin opprinnelse, vi var paa et kunstgalleri i havgapet og dsssuten paa gaatur i storm. Egentlig ganske eksotisk!

Skrevet

Selje er flott ja, og stadtlandet, veldig spesielt landskap. Ellers er jo resten av Sogn og Fjordane veldig fint, og Møre og Romsdal også synes jeg. Har lyst til å reise til Lofoten jeg..

Ellers er jo skjærgården i Vestfold og nedover kysten fin, kanskje mest sommerreisemål.

Skrevet (endret)
Lofoten -fantastisk natur, lite nok til å oppleve hele på noen dager om man har bil, veldig mye god mat - spes fiskesuppe, hyggelige folk, alt fra pensjonistturister til koole fjellklatrere, ypperlig sted for sykkelferie, ikke for langt mellom tettstedene, mye kreativitet og spennende kunst, midnattsol, storslått turterreng, sjarmerende overnatting på rorbuer som nødvendigvis ikke tømmer lommeboka, flere museer, stort akvarie, nydelige sandstrender, like flott i ruskevær som i solskinn (men man ikke ser fjelltoppene når skyene henger lavt) og det ligner ikke på noe annet sted i verden.

Bergen - synes det er en ganske romantisk by med alle trehusene, trange rare gater, se på livet på bryggen, masse koselige restauranter og kafèer og etter hvert så blir de litt selvgode og høylytte bergenserne også bare sjarmerende  :kgblunk:

Kystriksveien - har bare kjørt der en gang og da hadde vi litt dårlig tid. Det er ekstremt mange ferger, men setter man av nok tid og er litt fleksible, er dette en fantastisk opplevelse.

Tromsø - kompakt sentrum med masse gode restauranter, kafèer og shopping. Midnattsol/nordlys er VAKKERT, flere gode konsertsteder, kort vei til turtereng, verdens beste reker selges på kaia og det er rett og slett en by med god stemning.

Senja - helt unikt, trodde ikke jeg var i Norge da jeg så det turkise vannet og de spisse fjelltoppene.

Oslo - fordi bare Oslo er Oslo  :Nikke: 

Jeg har kjørt litt rundt i Norge, men har store hull på Vestlandet og Sørlandet. Jeg har heller ikke vært i Finnmark ennå. Anbefaler å bruke bil om man har tid til det, og cabriolet gir en helt annen opplevelse enn å kjøre en med tak som sperrer for utsikten til fjelltoppene  :reise:

Her er det bare en ting å gjøre: å signere :)

Forresten, Røros er en veldig flott og annerledes by. Kanskje aller mest sjarmerende om vinteren?

Endret av Sille

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...