Gjest -eline- Skrevet 19. november 2006 #1 Skrevet 19. november 2006 Noen som har en dagstursekk å anbefale? Skal kjøpe en i gave til kjæresten (han er 1.80 høy om det har noe å si), den vil bli brukt både til fotturer på sommerstid, skiturer og snowboardturer på vinterstid. Maxpris på 1000 kr (helst mindre... )
Marissa Skrevet 19. november 2006 #2 Skrevet 19. november 2006 Bergans Backcountry Guide eller Alpin Guide, Norrønas Integral, eller Berghaus Freeflow 3. Alle sekkene koster i underkant av tusenlappen tror jeg, og fungerer veldig bra både sommer og vinter. Kommer litt an på størrelse og ekstrautstyr du vil ha på sekken, men jeg er i alle fall kjempefornøyd med disse. Bruker for det meste freflow og backcoutry sekkene på dagsturer, mens de andre er store nok til en overnattingstur også. Klarer ikke legge inn linker til nettsidene, men sjekk ut bergans.no , norrona.no og berghaus.com
Gjest -eline- Skrevet 21. november 2006 #3 Skrevet 21. november 2006 Takk skal du ha for tips. Skal en tur til UK i morgen og har en kompis der som selger friluftsutstyr og de fører Berghaus, så jeg skal ta en titt på Freeflow-sekkene (har lest litt om de nå). Ser de bra ut så tror jeg kanskje jeg går for en slik (ser ut til at prisene er litt lavere i UK OG han gir meg sikkert litt rabatt kjenner jeg han rett). Hvis ikke så sjekker vi ut Berganssekken
BergensAnd Skrevet 30. november 2006 #4 Skrevet 30. november 2006 Sjøl ønska jeg meg også dagstursekk til jul, og vi var og kjøpte denne til meg ..... Det jeg først og frems så etter var at den ikke var for bred, og sånn sett kan det være lurt å lure ut av kjæresten din hva det er han ønsker seg. Kvaliteten i den prisklassen er vel nesten ens, men så er det disse små, sære tingene hver og en av oss ønsker seg av en sekk. Her er lenka til Bergans dagstursekker
Gjest -eline- Skrevet 7. desember 2006 #5 Skrevet 7. desember 2006 (endret) Jeg endte på en Berghaus Freeflow III med 2l drikkepose, betalte £50 for det hele så det ble etpar hundrelapper rimeligere enn Bergans Backcountry Guide. Prisen var nok et hovedpoeng (har kjøpt boka "Norges Fjelltopper over 2000 meter" i tillegg) , men jeg fant ut at siden vi ikke (foreløpig) tusler tur i fjellet med snowboardet på ryggen etc så var egentlig plussene med Bergans Backcountry Guide ikke store nok til å forsvare prisforskjellen. Tror kjæresten vil like den jeg plukket ut, den satt i hvertfall godt på ryggen (både min og på ryggen til kompisen min som er omtrent samme størrelse) og virket solid og praktisk. Men takk for tips edit: fant kvitteringen, jeg betalte ikke mer enn £44,7 Endret 10. desember 2006 av -eline-
Gjest -eline- Skrevet 7. desember 2006 #6 Skrevet 7. desember 2006 Sjøl ønska jeg meg også dagstursekk til jul, og vi var og kjøpte denne til meg ..... Det jeg først og frems så etter var at den ikke var for bred, og sånn sett kan det være lurt å lure ut av kjæresten din hva det er han ønsker seg. Kvaliteten i den prisklassen er vel nesten ens, men så er det disse små, sære tingene hver og en av oss ønsker seg av en sekk. ← Han vet ikke at han ønsker seg en ...dvs sekken hans er en billig sak som er så fillete og fæl nå så han har vel tenkt tanken at han trenger en ny en, men han har ikke ytret noe slikt ønske i forbindelse med jul nei. Ikke tror jeg han har peil på hva som finnes av muligheter heller, så jeg tror det skal gå greit jeg
Marissa Skrevet 9. desember 2006 #7 Skrevet 9. desember 2006 Du er en snill kjæreste, sekk + bok hadde vært en drømme gave for meg! Håper han blir glad for den!
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå