Gjest Gjest Skrevet 19. november 2006 #1 Skrevet 19. november 2006 Hei! Jeg og min mann tenker på å dra til Australia og bo og jobbe der et år.Begge to har høgskoleutdannelse. Vi har to barn. Er det noen som vet om det er vanskelig å få dette til? Er det lett å få seg jobb der? Hvordan går man frem? Visum? Blir kjempeglad for svar!
liv Skrevet 19. november 2006 #2 Skrevet 19. november 2006 Det eneste jeg vet er at det er veldig vanskelig å få jobb i Australia. sjekk ut diverse work and travel sider så får du sikkert et innblikk i det med visum og sånt.
Gjest Gjest Skrevet 19. november 2006 #3 Skrevet 19. november 2006 Om det er vanskelig med jobb eller ikke kommer ann på hva for slags utdannelse du har, hvor i Australia osv. Det er vanskelig å si noe om. Australia hadde i allefall for en tid tilbake ordninger hvor de automatisk ga visum til folk med spesielle utdannelse (farmasøyter, sykepleiere etc). Det er veldig populært i England å flytte til Australia sånn som dere planlegger. De har tilog med TV program som følger familier som flytter.. HUsker ikke hva det heter i farta, men si fra så kan jeg finne det ut. Dette programmet har sikkert websider med info..
Gjest Gjest Skrevet 19. november 2006 #4 Skrevet 19. november 2006 Om det er vanskelig med jobb eller ikke kommer ann på hva for slags utdannelse du har, hvor i Australia osv. Det er vanskelig å si noe om. Australia hadde i allefall for en tid tilbake ordninger hvor de automatisk ga visum til folk med spesielle utdannelse (farmasøyter, sykepleiere etc). Det er veldig populært i England å flytte til Australia sånn som dere planlegger. De har tilog med TV program som følger familier som flytter.. HUsker ikke hva det heter i farta, men si fra så kan jeg finne det ut. Dette programmet har sikkert websider med info.. ← Jeg er lærer (adjunkt) og han er bachelor i aquakultur (fiskeoppdrett). Har egentlig ikke noen formening om hvor i Australia vi kunne tenkt oss å bo, er åpen for det meste. Men akkurat nå er vi i den spede begynnelsen av dette prosjektet, og vi vet egentlig ikke så mye om de ulike stedene i Australia. Hadde vært artig å få adressen til websider.
Gjest Fruktfat Skrevet 20. november 2006 #5 Skrevet 20. november 2006 jeg har òg hørt at det er vanskelig å få lov til å bo i australia over et halvt år/vanlig turistvisum. det er visst pga av innvandring, derfor må dere/jobben deres være "nødvendig(e)" der nede. dette har jeg fra en bok om australia (hadde tenkt til å reise deit jeg og en venninne og). for å få det til måtte vi fra på working holiday, men hun fikk ikke ta med seg sønnen sin på working holiday(!). dette 5-6 år siden, mulig det har forandret seg, men jeg tviler på at de har blitt mindre strenge.
Gjest Gjest Skrevet 20. november 2006 #6 Skrevet 20. november 2006 http://www.immi.gov.au/immigration.htm
Gjest Gjest Skrevet 20. november 2006 #7 Skrevet 20. november 2006 http://www.workpermit.com/australia/skille...pation_list.htm
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå