Gå til innhold

Bo i Australia

Fremhevede innlegg

Skrevet

Hei! Jeg og min mann tenker på å dra til Australia og bo og jobbe der et år.Begge to har høgskoleutdannelse. Vi har to barn. Er det noen som vet om det er vanskelig å få dette til? Er det lett å få seg jobb der? Hvordan går man frem? Visum? Blir kjempeglad for svar! :):):)

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Det eneste jeg vet er at det er veldig vanskelig å få jobb i Australia. sjekk ut diverse work and travel sider så får du sikkert et innblikk i det med visum og sånt.

Skrevet

Om det er vanskelig med jobb eller ikke kommer ann på hva for slags utdannelse du har, hvor i Australia osv. Det er vanskelig å si noe om.

Australia hadde i allefall for en tid tilbake ordninger hvor de automatisk ga visum til folk med spesielle utdannelse (farmasøyter, sykepleiere etc). Det er veldig populært i England å flytte til Australia sånn som dere planlegger. De har tilog med TV program som følger familier som flytter.. HUsker ikke hva det heter i farta, men si fra så kan jeg finne det ut. Dette programmet har sikkert websider med info..

Skrevet
Om det er vanskelig med jobb eller ikke kommer ann på hva for slags utdannelse du har, hvor i Australia osv. Det er vanskelig å si noe om.

Australia hadde i allefall for en tid tilbake ordninger hvor de automatisk ga visum til folk med spesielle utdannelse (farmasøyter, sykepleiere etc). Det er veldig populært i England å flytte til Australia sånn som dere planlegger. De har tilog med TV program som følger familier som flytter.. HUsker ikke hva det heter i farta, men si fra så kan jeg finne det ut. Dette programmet har sikkert websider med info..

Jeg er lærer (adjunkt) og han er bachelor i aquakultur (fiskeoppdrett). Har egentlig ikke noen formening om hvor i Australia vi kunne tenkt oss å bo, er åpen for det meste. Men akkurat nå er vi i den spede begynnelsen av dette prosjektet, og vi vet egentlig ikke så mye om de ulike stedene i Australia. Hadde vært artig å få adressen til websider. :)

Gjest Fruktfat
Skrevet

jeg har òg hørt at det er vanskelig å få lov til å bo i australia over et halvt år/vanlig turistvisum. det er visst pga av innvandring, derfor må dere/jobben deres være "nødvendig(e)" der nede.

dette har jeg fra en bok om australia (hadde tenkt til å reise deit jeg og en venninne og).

for å få det til måtte vi fra på working holiday, men hun fikk ikke ta med seg sønnen sin på working holiday(!).

dette 5-6 år siden, mulig det har forandret seg, men jeg tviler på at de har blitt mindre strenge.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...