Gjest Syk Skrevet 19. november 2006 #1 Skrevet 19. november 2006 Jeg har en leilighet som jeg ikke bor i pga. sykdom. Jeg har ikke meldt flytting. Må jeg betale NRK- lisens da? Når jeg ikke bor der? Leiligheten står der bare uten noen som bor der? Jeg bor hjemme hos foreldrene mine som betaler NRK lisens. Må jeg betale det tillegg da?
Gjest Primula Skrevet 19. november 2006 #2 Skrevet 19. november 2006 Dersom du har tv i den leiligheten du ikke bor i, vil jeg tro at du må betale lisens ja.
Arkana Skrevet 19. november 2006 #3 Skrevet 19. november 2006 Dersom du har tv i den leiligheten du ikke bor i, vil jeg tro at du må betale lisens ja. ← Det ville jeg også tro. Det er jo ingen måte å bevise at TV'en ikke har vært i bruk (og den kunne like godt ha vært brukt av andre enn deg, men siden du eier den må du betale uansett), det blir bare ord mot ord.
Gjest Syk Skrevet 19. november 2006 #4 Skrevet 19. november 2006 Jeg har Tv der, men jeg ser aldri på Tven der siden jeg ikke bor der/ tør å bo der.
Gjest Shoreh Skrevet 19. november 2006 #5 Skrevet 19. november 2006 Spiller ingen roll, det kan jeg garantere deg. Bare å betale så slipper du straffegebyr.
Gjest Gjest Skrevet 19. november 2006 #6 Skrevet 19. november 2006 Eier du tv, så må du betale lisens. Det spiller ingen rolle hvor den er.
Helen Skrevet 19. november 2006 #7 Skrevet 19. november 2006 Du kan ta med deg tv`n til foreldrene dine for det holder med èn tv lisens pr husstand. Hvis tv`n blir stående i leiligheten din så må du betale.
Gjest Gjest Skrevet 19. november 2006 #8 Skrevet 19. november 2006 Jeg har en leilighet som jeg ikke bor i pga. sykdom. Jeg har ikke meldt flytting. Må jeg betale NRK- lisens da? Når jeg ikke bor der? Leiligheten står der bare uten noen som bor der? Jeg bor hjemme hos foreldrene mine som betaler NRK lisens. Må jeg betale det tillegg da? ← selvfølelig.
Gjest Gjest Skrevet 20. november 2006 #9 Skrevet 20. november 2006 Det er ikke selvfølgelig det. Dersom du leverer legeattest så skal nrk vurdere etter skjønn om det er riktig å pålegge deg lisensavgift, og om du kan slippe. Eventuelt så kan du ta med deg tv`n hjem til foreldrene dine og da slipper du selvfølgelig å betale lisens fordi det går på foreldrene dine sin lisens da. Men tar du med deg tv`n tilbake til leilighetea di så er det nok klokest og vurdere å betle lisens igjen for nrk tar høye straffegebyrer for de som prøver å snike.
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå