pepa Skrevet 4. februar 2003 #1 Del Skrevet 4. februar 2003 I lys av den TV-dokumentaren som skal være på tv ikveld, spør jeg: Hvis pedofili er en legning, hvorfor tror de da at det er mulig å behandle/"helbrede" pedofile? Homofili er også en legning, og jeg kjenner ingen som sier at homofili kan behandles/"helbredes" på noen som helst måte. (Dog, noen prøver jo iherdig..) Jeg vil ikke sammenligne de to legningene forøvrig, jeg bare spør meg selv om det i det hele tatt er mulig å behandle folk med en spesiell legning. Jeg tror nemlig ikke det. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest care Skrevet 4. februar 2003 #2 Del Skrevet 4. februar 2003 Interessant problemstilling, men sådan er sårbar en.. Skal man komme med noe banebrytende her bør det i så fall være en av fagkyndig eller være spesialist på tema.... Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Anonymous Skrevet 4. februar 2003 #3 Del Skrevet 4. februar 2003 Det er vel ingen til nå som vet hvorfor noen blir pedofile, normalt er det jo i hvertfall ikke! ellers hadde vi vel vært det alle sammen! Så jo jeg tror det går på en viss måte å helbrede pedofile, men man vet ikke hva som er årsaken til problemet eller legningen, og hvor skal man da begynne?..... Dette er bare noe jeg har tenkt over... vet ikke om det er sånn men. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Kosejente Skrevet 4. februar 2003 #4 Del Skrevet 4. februar 2003 Jeg kjøper ikke at pedofili er en legning......og skulle det i framtiden vise seg at det vil bli kategorisert som en legning...så er jeg enig i at en legning ikke kan helbredes. Jeg personlig tror mer at det kanskje vil bli betegnet som en psykiatrisk diagnose....og en del andre psykiatriske tilstander kan behandles eller "kontrolleres".... En tredje mulighet er at det ikke faller under hverken legning eller psykiatrisk diagnose.....men at det bare er en sykelig/unormal trang.... Sykt og unormalt er det jo på en eller annen måte....uansett hvordan det vil bli betegnet :-? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Minnie Emmerdale Skrevet 4. februar 2003 #5 Del Skrevet 4. februar 2003 Jeg har overhodet ikke sansen for at homofili og pedofili blir nevt i samme sak. Bare fordi begge begrepene slutte med ordet -fil gjør det ikke sammenlignbart. Pedofili er en pervers sykdom, ikke en "legning". Milla Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Morticia Skrevet 4. februar 2003 #6 Del Skrevet 4. februar 2003 Pedofile har i en årrekke underlagt seg ymse psykiatrisk behandling - UTEN hell. Ugjerninger blir av samme personer gjort gjentatte ganger, dessverre for barna. Pedofili ER en legning på lik linje med homofili - forskjellen mellom de to legningene vet alle. Ettersom dette er en legning, lar den seg dessverre ikke behandle - til en viss grad kan den nok fortrenges, men vil etter en tid; dessverre for barna - komme til overflaten. Etter min mening finnes kun én kur - kjemisk kastrering. Hvilken kur disse menneskene fortjener er en helt annen sak - men kastrering med en sløv te-skje er ikke så langt unna...... Morticia/10na Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest care Skrevet 4. februar 2003 #7 Del Skrevet 4. februar 2003 Tull å snakke om homofile og pedofile i samme tråd. Homofile er normalt og har ingen skadevirkninger, mens pedofile gjør STORE skadeverk. En overgriper/pedofil er en person: *med sykelig trang *overgriper har en forstyrret holding overfor barn *overgriper legger ansvaret hos barnet *overgriper viser en forstyrret tankegang *overgriper rettferdiggjør, unnskylder, fornekter, bagatalisere, rasjonaliserer og fortier sine handlinger *DET FINNES INGEN "ENGANGSTILFELLER" *handlingene er overveide - ikke impulsive *overgriper må ha kontrollen i et hvert forhold *det eneste som stopper overgriper, er overgriperens frykt for å bli oppdaget. Kilde: TOny Morrison og Mai Bentley ( arbeidet med 500 menn som har overgått seksuelle overgrep mot barn). "Hver og en som mishandler sine barn har selv som barn blitt traumatisert i en eller annen form. Dette er en sannhet uten unntak, for det er absolutt umulig at et menneske som har vokst opp i et miljø der det har møtt oppriktighet, respekt og varme noen sinne skulle kjenne tvang til å plage noen svakere og skade dem for livet". Alice Miller. De fleste fagfolk (inkl. LANGFELDT) konkluderer at man har opplevd noen traumatisk i barndommen, og deretter utvikler en abnormal seksualitet. Hvor har dere det fra at det er en legning??? Her bør man være varsom, hvis man ikke vet hva man snakker om. ....Og Moticia som snakker om kjemisk kastreing- dette har man utredet for lenge siden og forkastet- oppdater deg og ikke følg FRp- programmet slavis (Som sagt mangler frpèr kunnskap om det meste) Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
pepa Skrevet 4. februar 2003 Forfatter #8 Del Skrevet 4. februar 2003 Jeg skrev IKKE at det er en legning, jeg skrev: "Hvis de mener at det er en legning...." Ellers, takk for infoen, care. Mye der jeg ikke visste. Må legge til at jeg ikke har noen som helst sympati med, eller unnskyldningsbehov overfor, pedofile. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest care Skrevet 4. februar 2003 #9 Del Skrevet 4. februar 2003 Jeg vil ikke sammenligne de to legningene forøvrig, jeg bare spør meg selv om det i det hele tatt er mulig å behandle folk med en spesiell legning. Jeg tror nemlig ikke det. Snakker du her om pedofili eller homofili, tror jeg misforstår deg. Jeg tolker det slik at du setter spørsmålsteng med om pedofili er en legning og om de kan behandles? Tar jeg feil? Vel, jeg har aldri fått med meg at noen mener at pedofili er en legning. Men tror jeg kan huske at Frp forfeketer dette synet. Har jeg rett? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
pepa Skrevet 4. februar 2003 Forfatter #10 Del Skrevet 4. februar 2003 Jeg tolker det slik at du setter spørsmålsteng med om pedofili er en legning og om de kan behandles? Tar jeg feil? Neida, du har rett. Jeg mener at HVIS pedofili er en legning, så tror jeg ikke at det kan behandles. Om det ER en legning eller ikke, det aner jeg ikke. Men siden det er så mange som kan betegnes som pedofile, så må man jo kalle det NOE. (På lik linje med at man kaller alle de menneskene med kreft for kreftpasienter... Bare for å illustrere hva jeg mener.) Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest care Skrevet 4. februar 2003 #11 Del Skrevet 4. februar 2003 Om det ER en legning eller ikke, det aner jeg ikke. Men siden det er så mange som kan betegnes som pedofile, så må man jo kalle det NOE. (På lik linje med at man kaller alle de menneskene med kreft for kreftpasienter... Bare for å illustrere hva jeg mener.) Pedofili er utbredt ja. Bare for å illustrere kan jeg nevne noen tall fra SSMI i Oslo (stiftelsen støttesenter mot incest) (incest går som regel i "arv", da man snakker om et "lært" atferdsmønster. Bare i Oslo mottok SSMI i 1999 3782 telefoner fra folk som var utsatt for incest. I 2000 fikk de 4326 telefonhenvendelser. Tenk på alle mørketallene som finnes. Ofte forblir dette innom familien, men også personer som jobber med barn er aktive. Så har vi jo de pedofile som begår overgrep mot "tilfeldige" barn. Men man antar at overgrepene i store skala skjer innad i familien. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Kosejente Skrevet 4. februar 2003 #12 Del Skrevet 4. februar 2003 I tråden...."Smågutter i damegarderoben" (Barn og familie) er det to personer som påstår at pedofili er en legning...... Ikke det at jeg tror at disse har noen spesialkunnskap i dette....men tror det var her jeg "hørte" påstanden første gang... Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest care Skrevet 4. februar 2003 #13 Del Skrevet 4. februar 2003 Jeg tror at noen bruker begreper ubevisst, og ikke tenker over hva det egentlig er de sier..... :blunke: Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Anonymous Skrevet 4. februar 2003 #14 Del Skrevet 4. februar 2003 Er en pedofil som IKKE praktiserer sin legning/sykdom like ille som en som ikke klarer å kontrolere seg??? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest sexysadie Skrevet 4. februar 2003 #15 Del Skrevet 4. februar 2003 En pedofil er pedofil uansett og burde skytes da folk ikke kan være sikre på at de ikke forgriper seg på barna!! så enkelt er d rett og slett!! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Kira Skrevet 4. februar 2003 #16 Del Skrevet 4. februar 2003 En pedofil er pedofil uansett og burde skytes da folk ikke kan være sikre på at de ikke forgriper seg på barna!! så enkelt er d rett og slett!! Evt. kuttet av "edle" deler ... :-? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
pepa Skrevet 4. februar 2003 Forfatter #17 Del Skrevet 4. februar 2003 Jeg har et spørsmål til... Finnes det kvinnelige pedofile, eller er det kun menn?? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Kira Skrevet 4. februar 2003 #18 Del Skrevet 4. februar 2003 Jeg har et spørsmål til... Finnes det kvinnelige pedofile' date=' eller er det kun menn??[/quote'] Gjør det helt sikkert. Men det er nok flest menn "ute og går". Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Crazee Skrevet 4. februar 2003 #19 Del Skrevet 4. februar 2003 Jeg har et spørsmål til... Finnes det kvinnelige pedofile' date=' eller er det kun menn??[/quote'] Det finst definitivt kvinnelege pedofile. Det har vore framme i nyhendene ein del gongar, også at kvinner er blandt dei som står bak nettverk av pedofile. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Diva Skrevet 4. februar 2003 #20 Del Skrevet 4. februar 2003 Det er utrolig frustrerende at pedofile beskyttes mer enn barna som blir misbrukt. Det virker i allefall sånn! Mange er for at pedofile ikke skal navngis i et nabolag pga, at "de har sonet ferdig", eller"de har fått sin straff" eller andre på kanten uttalelser. Men når det er en slik gjentakelsesfare, bør slike faktisk gjøres kjente i nabolag, spesielt hvis det er mange barn der. Dette er faktisk for barnas sikkerhet! De fleste vet jo hvordan barn ofte er tillitsfulle og lett lar seg lokke med godteri og annet "spennende",- da er det jo bare fritt fram for slike syke personer! Sånn skal det ikke være! Jeg blir overveldende kvalm og forbannet av slikt! Barn, spesielt små barn, er heller ikke særlig i stand til å forsvare seg mot syke voksne. Det er frastøtende og ekkelt at noen er sånn. Og disse pedofili-ligaene rundt om i verden, burde blitt slått så hardt ned på at de ikke kunne levd et "normalt" liv i ettertid, men gjenkjent overalt og hindret i å kunne operere med mer av denne perverse handlingen. Skulle sendt hele gjengen til Bjørnøya! Det kan heller absolutt ikke sammenliknes med andre "legninger".! Dette skader og ødelegger liv! Små og store barns liv! Og mye er nok media med på å skape også..... Jeg skal definitivt ikke se programmet på nrk1 i kveld. Ikke fordi jeg ikke vil ha søkelys på disse sakene, men fordi jeg ikke orker å se dette, vil ikke se barn som blir misbrukt og mishandlet! Dette gjør meg kvalm, sint og forbannet! Jeg tror de fleste er klar over at slikt skjer, selv om de ikke ser videomateriale om det. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå