Gjest Regina Skrevet 19. november 2006 #21 Skrevet 19. november 2006 Ånei, jeg kjenner en krypende følelse av at tacos har blitt harry ← Ånei, da må vi jo slutte å spise det... ← Neida, slapp av. Du må bare ikke SI at du spiser det...
Gjest Yoghurt Skrevet 19. november 2006 #22 Skrevet 19. november 2006 Ånei, jeg kjenner en krypende følelse av at tacos har blitt harry ← ALDRI! *trykke til sitt hjerte*
Gjest Lea Skrevet 19. november 2006 #23 Skrevet 19. november 2006 Så godt som aldri. Tacoskjell har jeg liksom aldri hatt sansen for. Hvetetortillas var poppis her i huset for et par år siden, men så gikk vi lei. Men jeg bruker en del tacokrydder og salsa likevel.
Gjest Gjest Skrevet 19. november 2006 #24 Skrevet 19. november 2006 varierer med skjell og tortillas, og selvfølgelig innholdet, så da går det an å spise ganske ofte, det er jo godt. vil si vi har det flere ganger i måneden. og nei, vi har ikke barn...
Gjest Gjest Skrevet 19. november 2006 #25 Skrevet 19. november 2006 Hvordan kan noe en spiser være harry Stakkars, stakkars dere som mener det! Dere må ha et veldig usselt liv Spiser noe tacolignende mat sikkert en gang i uken. Dvs. mat som innholder elementer som wraps, fajita, salsa, guacomole...
Mini_me Skrevet 19. november 2006 #26 Skrevet 19. november 2006 Elsker meksikansk mat.... 1-2 ganger i måneden har vi nok, og ungene blir heller aldri lei det. Vi lager gjerne båtpoteter med masse hvitløk til, og nachos( ofte både taco/ soft taco/ fajitas eller nachos med smeltet ost....
Malama Skrevet 20. november 2006 #27 Skrevet 20. november 2006 tacoskjell liker jeg ikke, men vi bruker hvetetortillas, og spiser det nesten hver fredag normalt sett (nå er det dog sikkert minst halvannen måned siden sist). "Sausen" dropper vi dog somregel, jeg synes kjøttdeigen er sterk nok. Småbarnsfamilie er vi dog ikke, bare jeg og min forlovede, men vi liker dette, og liker å "plukke sammen det vi vil ha". Også liker jeg å ha resten av tacokjøttdeigen på pizzaen lørdagen (og der er det jo fint med både tomat og paprikarester også, og osten selvsagt) Men så spiste jeg det ikke på 90-tallet jeg da, så jeg er nok bare "ekstremt på etterskudd" og sikkert så uuuuuuuuuuut og kjempeharry som det er mulig å bli, men så velger jeg da menyen etter hva jeg har lyst på og ikke moten jeg da
Gjest Gjest Skrevet 20. november 2006 #28 Skrevet 20. november 2006 Spiste det mye en periode, helt til samboeren fikk målt kolesterolet sitt. Det var ikke helt bra nei. Gikk gjennom hva som hadde blitt spist de siste par ukene, og konkluderte med at tacoskallene mest sannsynlig var årsaken. Så nå blir det bønnemixen som pleier være i tacoen, og bruker den som pålegg eller gryterettaktig ting
Gjest niomi Skrevet 20. november 2006 #29 Skrevet 20. november 2006 1-2 ganger i måneden her. Vi har ikke barn, men både meg og samboeren liker sånn plukke og sette-sammen-selv-mat som feks taco. Skjønner også at taco kan være greit når man har barn, siden de ofte har hver sin ting de ikke liker. (Bruker ikke tacoshell, men wraps, og kaller det fortsatt taco.) ← Samme med oss. For øvrig genial bakfyllmat.
Gjest piaf Skrevet 20. november 2006 #30 Skrevet 20. november 2006 Vil bare presisere at når jeg for min del ikke har spist taco siden tidlig 90-tall, så er det ikke fordi det var in da og eventuelt ute nå/for lenge siden. Jeg velger ikke mat etter skiftende trender (ikke så mye annet heller, for den saks skyld ). Men fra midten av 90-tallet bestemte jeg meg, av hensyn til både matens smak og helseeffekter, for å kutte all hel- og halvfabrikatamat fra kostholdet. Da ble blant annet taco uaktuelt. Texmex-mat lager vi imidlertid en gang i blant, feks chili con carne og guacamole, men da er det uten ferdig posebasis/krydderblanding. Har 2-3 meksikanske/tex-mex-kokebøker, og der har jeg i og for seg også oppskrift på både hjemmelagde tacoskjell og myke hvetetortillas. Kanskje jeg forsøker det en dag - hittil har jeg prioritert andre matlagingsprosjekter.
Gjest Eir Skrevet 20. november 2006 #31 Skrevet 20. november 2006 Neida, slapp av. Du må bare ikke SI at du spiser det... ← Aha, genialt... *puster lettet ut*
Karamba Skrevet 20. november 2006 #32 Skrevet 20. november 2006 1 gang i måneden ca. Har ei datter som er utrolig glad i det...
pulverheksa Skrevet 20. november 2006 #33 Skrevet 20. november 2006 Vi spiser det ca 1 gang i halvåret, vi lager ikke tacos med kjøttdeig, men bruker en vegetarvariant med bønnestuing i stedet. Vi skjeier ut med tacoskjell, men de siste gangene har vi brukt hjemmebakte potetlefser i stedet.
Imax Skrevet 20. november 2006 Forfatter #34 Skrevet 20. november 2006 Pulverheksa: Kan jeg få oppskrift på bønnestuing? Det er så digg!
Elbereth Skrevet 20. november 2006 #35 Skrevet 20. november 2006 Her spiser vi det nok 1-2 ganger i mnd, og alle elsker det! Varierer med tacoskjell/-båter og tortillas, og innholdet er kjøttdeig eller strimlet kylling, biff eller svin. Grønnsaker varieres, ofte har jeg bønner i kjøttblandingen. Men jeg blir litt betenkt når jeg hører at det er harry... Faktisk sitter jeg og spiser tacorester fra fredag nå, men det er det best å ikke si høyt
Gjest Deception Skrevet 20. november 2006 #36 Skrevet 20. november 2006 Taco spiser vi ytterst sjelden. Som piaf har jeg ikke sansen for halvfabrikata, og hittil har jeg ikke helt funnet den perfekte krydderblanding til kjøttdeig selv. Har prøvd med blant annet paprika, chili, hvitløk og spisskummen, men det blir noe som mangler. Men generelt foretrekker jeg nok mat som er mer lett både på smak og lettere fordøyelig, og da utgår tacoen glatt.
Gjest Fruktfat Skrevet 20. november 2006 #37 Skrevet 20. november 2006 vi eter tacomat når vi har lyst på det. så har ikke peiling på hvor ofte det er <men vi er skjønt enige om at taco hver fredag orker vi IKKE. (fast mat på en fast dag i det hele tatt, egentlig)
pulverheksa Skrevet 22. november 2006 #39 Skrevet 22. november 2006 Pulverheksa: Kan jeg få oppskrift på bønnestuing? Det er så digg! ← Klart du kan http://forum.kvinneguiden.no/index.php?sho...8nnestuing+taco Den ligger litt ned på siden.
Gjest Frk Åberg Skrevet 24. november 2006 #40 Skrevet 24. november 2006 Det varierer veldig. Kanskje en gang i måneden eller hver annen måned. Kan egentlig godt spise det oftere. Jeg spiser det uten kjøtt, og med tortillalefser. Syns det er veldig greit fordi man kan ta det man vil, og taco kan være ganske sunt, hvertfall sånn jeg spiser det.
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå