Gjest Gjest_Marianne_* Skrevet 19. november 2006 #1 Skrevet 19. november 2006 Jeg har eksamen 1avd, jus jeg OGSÅ..er veldig fortvilet akkurat nå. Vet jeg ikke har gjort mye i år..er min egen feil..pga sykdom(langvarig)..men gjør et forsøk..men det er ikke verre enn å bare ta opp eksamen igjen om 1 halvt år??? AKKURAT Nå er jeg så fortvilet at jg ikke klarer å åpne boken en gang..leser 3 setninger og er på gråten..
Gjest gjesta Skrevet 19. november 2006 #2 Skrevet 19. november 2006 tørk tårene og gå igjennom innholdlista i boka, du husker sikkert mer enn du tror, det iallefall min erfaring nå når jeg er i praksis og får bekreftet hva jeg vet. Sett deg små mål, jeg vet ikke helt hvilke regler dere har, men vi har flere forsøk på eksamener så det ordner seg uansett. men du ser dårlig gjennom tårene. lykke til imorgen du klarer det sikkert fint, bare du står så kan du forbedre karakteren senere
Gjest Gjest Skrevet 19. november 2006 #3 Skrevet 19. november 2006 TUSENTAKKKKK !! nåble jeg litt lettet.. det eneste jeg gruer meg til er alle som spør HVA MAN HAR FÅTT..ikke alltid man har lyst til å si at man har fått en D..føler at man må få a eller b på jussen..eller så er man DUUUM
Gjest gjesta Skrevet 19. november 2006 #4 Skrevet 19. november 2006 er mange som tenker sånn, men vær fornøyd om du står. jeg fikk en god karakter på det jeg trodde gikk til helv.... og en d på den jeg trodde gikk bra. man kan være heldig eller uheldig med spørsmpl og det er ikke alltid at det gjenspeiler hva man har lært. vær fornøyd med deg selv og evt ta den opp igjen for din egen del.
Betsy Skrevet 19. november 2006 #5 Skrevet 19. november 2006 TUSENTAKKKKK !! nåble jeg litt lettet.. det eneste jeg gruer meg til er alle som spør HVA MAN HAR FÅTT..ikke alltid man har lyst til å si at man har fått en D..føler at man må få a eller b på jussen..eller så er man DUUUM ← Du kan trøste deg med at det mange som ikke får A eller B, og man er slettes ikke dum om man ikke oppnår høyeste karakter. Jussen er tung og litt vanskelig å få grep på, men man husker alltid mye mer enn man tror. Å sitte og deppe slik dagen før eksamen hjelper i allefall ikke, trekk pusten dypt, se over notater og prøv og legg deg tidlig. Det er heller ikke verdens undergang og ta eksamen på nytt! Vet om maaange (inkludert meg selv ) som har måttet gjøre det. God til deg fra også en jusstudent (på en annen avdeling).
Gjest Gjest Skrevet 19. november 2006 #6 Skrevet 19. november 2006 Dere er såå hyggelige!! Er skikkelig lettet nå..skal ta en lang dusj..spise litt..så se over innholdsfortegnelser+ notater. tusentakk!!!!
Lille meg :) Skrevet 19. november 2006 #7 Skrevet 19. november 2006 Lykke til imorgen! Som de andre sier; du kan nok mer enn du tror på forhånd. Og skulle det gå dårlig, er det ikke noe verre enn å ta den opp senere.
Sin Skrevet 19. november 2006 #8 Skrevet 19. november 2006 Dette går så bra så! Jeg satt hjemme og gråt etter eksamen på 1. avdeling, men det gikk bra Masse lykke til i morgen, husk å ta pauser.
Gjest Talula Skrevet 19. november 2006 #9 Skrevet 19. november 2006 (endret) Vil bare ønske deg masse lykke til Som de andre har sagt, så kan man ofte mer enn man tror. Og skulle det ikke gå bra så har du jo så vidt jeg vet 2 forsøk til, og de er det mange som benytter seg av, inkludert meg selv. Du trenger ikke svare de som spør og graver etter hva andre har fått, dessuten er man absolutt ikke dum fordi om man har en D. fra meg som også studerer jus (på en annen avdeling) Endret 19. november 2006 av Talula
Gjest Gjest Skrevet 19. november 2006 #10 Skrevet 19. november 2006 tusentakk! har aldri hatt eksamen på universitetet før..hadde et halvt år fri rett etter vgs, reiste til USA..og begynte rett på når jeg kom hjem..så gruer meg veldig. Men har jo 2 forsøk til!!!! TUSENTAKK DERE!!! nå er jeg ganske rolig!
Lib Skrevet 19. november 2006 #11 Skrevet 19. november 2006 Slapp av, dette går helt sikkert bra. Du kan alltid mer enn du tror, og husk at du har lovteksten å støtte deg på, også dukker det opp ting underveis som du husker fra forelesning eller læreboken. Jussen kan virke vanskelig å angripe som førsteårsstudent, men tro meg-det blir lettere etter hvert. Du lærer deg din egen metode for både å lære og å skrive. Lykke til i morgen, husk å lese oppgaven nøye ! Hilsen lib - (forhåpentligvis) cand.jur våren 2007.
Gjest Gjesten Skrevet 21. november 2006 #15 Skrevet 21. november 2006 Ja, det håper jeg også. men hvis ikke må du ikke miste håpet!!! DU har en ny sjanse!!!
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå