Gå til innhold

Brun mens ved p-pillebruk?

Fremhevede innlegg

Skrevet

Jeg har nettopp begynt på p-piller og er ferdig med mitt første brett. Nå for noen dager siden kom mensen. Det jeg synes er litt rart er at blodet ikke er så rødt og friskt som før. Nå er nesten alt brunt og litt klumpete. Er dette normalt når man går på p-piller?

Jeg jeg vet jo at man ikke får eggløsning som skal "skylles" ut med mensen når man går på pillene, men hva er det egentlig som kommer ut med mensen nå da? Hvorfor trenger man en mensenuke når man går på p-piller??

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Helt vanlig, livmorslimhinnen blir brutt ned for at om det løsner et egg så skal det ikke kunne feste seg.

Skrevet
Helt vanlig, livmorslimhinnen blir brutt ned for at om det løsner et egg så skal det ikke kunne feste seg.

Men løsner det egg når man går på p-piller? Trodde ikke det jeg...

Skrevet
Men løsner det egg når man går på p-piller? Trodde ikke det jeg...

Det skal i utgangspunktet ikke gjøre det, men om det skulle skje så vil det sjelden overleve.

Skrevet

Takker for svar! Men hvorfor er ikke blodet like friskt som før p-pillerbruk da? Hvorfor skal den være mer brunlig nå?

Skrevet

Enkelt forklart så blir den svampaktige hinnen som legger seg i livmoren mye tynnere, og da blir det ikke nok blod til at det blir rødt.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...