Gå til innhold

Øyekatar/betennelse

Fremhevede innlegg

Skrevet

Er fryktelig forkjølet om dagen og våknet fredag morgen med en del puss i det ene øyet. Var hos lege igår formiddag og fikk øyedråper (kloramfenikol) som jeg begynte med med en gang. Bruker linser til vanlig og dumme meg har bare noen gamle briller liggende som fungerer greit til hjemmebruk men ikke ellers. Legen sa det var god sjanse for at jeg kunne bruke linsene igjen på mandag. Men det var fortsatt mye puss idag når jeg våknet så jeg ser fortsatt ingen forbedring og bekymrer meg litt. Trodde dråpene skulle virke raskt..

Om dagen har jeg nesten ikke symptomer. Litt "tørt øye"-følelse men ellers ikke noe særlig puss, det er når jeg har sovet at pusset kommer.

Noen som har erfaringer og tips til hvordan det går fortere over?

(Og ja jeg har bestilt time for ny synssjekk sånn at jeg raskt får kjøpt meg nye ordentlige briller :().

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Du kan forsøke å vaske øye med rensa vann. Kok opp vannet og sett det til avkjøling før du vasker øyet med det. Men siden du allerede er i gang med behandling ville jeg smørt meg med tålmodighet og gitt den litt til til å virke. For når den først virker så går det fort over ;)

Skrevet

Be om øyesalven (kloramfenikol) og bruk den på natta. utrolig virkning!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...