Gå til innhold

koldbrunas lille verden


koldbruna

Anbefalte innlegg

Fant ut at også jeg måtte sette meg inn i dette med dagbok.

Skrev Dagbok i tenårene,så det begynner og bli en stund siden nå. :ler:

Men har ikke peiling på hva jeg skal skrive her heller....

Må vel fundere litt på det...men nå tar jeg kveld og skal krype godt under dyna mi og bare sove.

Koldbruna :vinke:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Takker for det midnattsol... :-?

Dagen i dag har vært stressende,men etter mange timer mes stress på jobb er det endelig tid til å sette seg ned fremfor datamaskina.

Etter masse frem og tilbake med brev og telefoner til advokat begynner jeg og bli sliten og ser frem til den dagen at alt styret med skifteretten er ferdig.

Begynner og bli lei av mas og trusler av to onkler som jeg knapt kjenner.

Har jo ikke sett de på 24 år.

Men håper alt blir roligere etter hvert.

klem fra koldbruna som er litt frustrert

:vinke:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Endelig har det blitt helg og dagen i dag skal brukes til å bare slappe av og kose meg.

I går kveld gikk jeg og la meg klokka 18.30 og sov helt til klokken var 08.00 i dag...kjenner meg skikkelig opplagt og full av liv her jeg nå sitter.

Ellers så har dagene i det siste vært brukt til å ringe og skrive brev til advokat...begynner og lure på om mine to onkler ikke er helt rett...

Det begynte med ett brev fra advokaten at det var innkallelse til møte den 22 februar...i avdødes bolig...

Dette møtet har jeg ikke anledning til å være med på da...da det blir fort dyrt for meg og reise nedover(Det er midt i vinterferien og flybillettene er dyre) Da mente mine to onkler at jeg kunne Vaske huset og rydde boligen før salg...det må da vel være enklere for de som bor nesten i nærheten en jeg som bor 80 mil unna?

Dette er noe som irriterrer meg og som gjør meg skikkelig frustrert og lei meg.Det virker ikke som de har forståelse av noe i det hele tatt.

Men heldigvis har jeg en mann som støtter meg og som tør si fra når de "hersjer" for mye med meg.

klem fra koldbruna :vinke:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 1 måned senere...

Dagene går og jeg glemmer jo at jeg har dagbok her inne.

Er i allefall ikke flink til å skrive i den.

*LER*

koldbruna :vinke:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Velkommen som dagbokskribent Koldbruna! :D

Jeg er bare litt nysgjerrig jeg, men hvordan går det med den der saken din med de to onklene? Håper det ikke sliter deg ut helt :wink:

Masse hilsener fra monja.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 1 år senere...

Annonse

hei

har du glemt at du har dagbok :-) du har jo sakt at detgik greit med arveopgjøret, jeg kjenner meg litt igjen i det jeg har hat nesten detsamme selv. ille med slike slektningerjeghar en som er nesten lik

hilsen

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest manic

Velkommen som svoren dagbokskriver!

Håper du holder ut lenger enn meg!

Jeg fikk klaus etter en liten uke!

Men heier på deg!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ser at det er lenge siden jeg skrev her nå.Som sagt så glemmer jeg jo at jeg har dagbok her.

Det arveoppgjøret som jeg skrev om da jeg ordnet denne dagboken gikk greit etter en runde i Skifteretten.

Men skal si det tok tid.

Så en liten oppsummering av det som har skjedd i de 2 årene jeg ikke har skrevet noe her.

Sommeren 2003 jobbet jeg hele sommeren,hadde 1 ukes ferie,da var vi på minicruise til Kiel.Og høsten 2003 begynte jeg for fult å tenke på å ta Fagbrevet innen vask og rens.Høsten 2003 lagde jeg en ny dagbok,under graviditet som het Koldbrunas lille hemmlighet.Jeg ble gravid,noe som ikke var planlagt,men som bare skjedde.

I juli 2004 fikk jeg en nydelig liten tulle 10 dager før termin.Det var planlagt keisersnitt pga morkaken lå for langt ned.Så 9 juli kom lille Julie til,da var hun 3450 gr,og 50 cm lang.

Mange har spurt om det er etter mnd Juli vi har kalt opp datteren vår,men det er det ikke.Hun er oppkalt etter min manns Oldemor.

Ellers vet jeg ikke hva mer jeg kan skrive.

Noen som lurer mer så skriver jeg da.

Koldbruna

Lenke til kommentar
Del på andre sider

I dag har jeg tatt den vanskeligste avgjørelsen i mitt liv.

Min gamleste datter som bor i fosterhjem skal få skifte etternavn,hun skal hete det hennes fosterforeldre heter.

Vi besøkte henne i dag,og hadde en koselig ettermiddag sammen,hun er så stolt av at hun er blitt storesøster.

Jeg vet at vi har gjort det eneste rette når det gjelder dette navnet,men mange kommer til å gi oss kjeft for at vi har valgt at hun skal få skifte navn.

Men det er jeg og min mann som avgjør det,og som bestemmer hva hun skal hete.

Ellers så har jeg det tungt for tiden,jeg gruver til å begynne på arbeid snart,og innerst inne har jeg ikke lyst til å begynne riktig enda,men jeg er nødt pga PENGENE.Vi klarer oss ikke bare på en inntekt.

Jeg venter spent på om vi har fått barnehageplass eller ikke,og håper på det beste.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

hei

jeg skjønner ikke helt det med navnet vis det var ne så tung avgjrøelse vorfor kunne hun ike ha fåt vnetet til hun kunne bestemme selv, voror er det naturlig at hun heter det samme som fosterforledrne og ikke det sleten ogsøsteren heter det høres naturligst ut men det er mulig det er noe jeg ikke vet

hislen

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tule

Det betyr mye for min datter å få hete det fosterforeldrene heter og det hennes fostersøsken heter.

Jeg forstår henne godt jeg.

Vi har sagt det er greit at hun skifter navn,siden hun ønsker dette så sterkt.Hun vil jo alltid være datteren min fordi om hun skifter navn.

Hun kommer til å bo i fosterhjemmet til hun er fylt 18 år.

Koldbruna

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ellers i dag så var jeg og min lille tulle på helsestasjonen i dag.Tuppa var 9800 og 74 cm lang og hun blir 9 mnd 9.april.Helsesøster mente hun var stor for alderen,men fulgte kurven sin rett og fint.

Om dagene er jeg litt LEI,fordi alle maser på min mann,og de vet han ikke klarer og si nei når noen spør om han hjelper til.Det er irriternde for vi har aldri tid til oss.Eller ingen forståelse at vi trenger litt tid sammen.

Men i helga skal vi kose oss sammen.

Koldbruna

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Tule

Det betyr mye for min datter å få hete det fosterforeldrene heter og det hennes fostersøsken heter.

Jeg forstår henne godt jeg.

Vi har sagt det er greit at hun skifter navn,siden hun ønsker dette så sterkt.Hun vil jo alltid være datteren min fordi om hun skifter navn.

Hun kommer til å bo i fosterhjemmet til hun er fylt 18 år.

Koldbruna

hei

siden hun ivl det slev så er det jo greit beholder hun dit som mellomnavn da eller det kan jo vere litt gøy

hilsen

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Ellers i dag så var jeg og min lille tulle på helsestasjonen i dag.Tuppa var 9800 og 74 cm lang og hun blir 9 mnd 9.april.Helsesøster mente hun var stor for alderen,men fulgte kurven sin rett og fint.

Om dagene er jeg litt LEI,fordi alle maser på min mann,og de vet han ikke klarer og si nei når noen spør om han hjelper til.Det er irriternde for vi har aldri tid til oss.Eller ingen forståelse at vi trenger litt tid sammen.

Men i helga skal vi kose oss sammen.

Koldbruna

hei

stor og fin da ja og jeg kjenner meg igjen i det der vis man ikke er på jobb så spør alle

hilsen

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg synes også hun kunne beholdt deres som mellomnavn. Uansett så synes jeg dere er storsinnede.

hei syns egentlig de er det jeg og :-)

hilsen

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 6 måneder senere...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...