Gjest Gjest Skrevet 19. november 2006 #21 Skrevet 19. november 2006 Synd det ikke er noen som har overskudd til å sette sammen en gruppe for barn og unge som har opplevd dette, og ikke bare de voksne. Har ikke overskudd selv, men jeg har mer enn en gang ønsket jeg hadde hatt noen å snakke med om den overkjøringen jeg og min familie ble utsatt for av BUP/PPT og til en viss grad barnevernet. Men underskrive gjør jeg ikke, organisasjonen virker litt for useriøs etter min mening. ← Nå er PPT, BUP og Barnevern tre helt ulike instanser med helt ulikt mandat og oppgave. PPT er et utrednings- hjelpe- og veiledningsorgan i kommunen. BUP er barne og ungdomspsykiatri og er underlagt sykehusene. De har ingen ting med Barnevern å gjøre, selv om de som alle andre har meldeplikt ved bekymring. Mener du at PPT og BUP feiltolket vanskene dine?
Gjest Gjest Skrevet 19. november 2006 #22 Skrevet 19. november 2006 Dette signerer jeg IKKE! Jeg har selv vært i kontakt med barnevernet p.g.a anonym bekymringsmelding, og den behandlingen jeg fikk fra dem var enestående! De ønsket virkelig å finne sannheten til barnets beste, og var heller en støtte for oss da de oppdaget at det var en personlig vendetta som lå bak bekymringsmeldingen. Andre som har vært i kontakt med barnevernet (av andre årsaker) har også positive erfaringer med dem.
Gjest Gjest Skrevet 19. november 2006 #23 Skrevet 19. november 2006 Det er vel å si det mildt at situasjonen ble feilberegnet. Har også fått det bekreftet i ettertid. Det er vel bare jeg som blander sammen begreper, oppfattet det slik at når jeg gikk til BUP/PPT så var det pga at barnevernet hadde bedt om en form for utredning.
Gjest Gjest_chally_* Skrevet 19. november 2006 #24 Skrevet 19. november 2006 jeg signerer ikke dette. det er viktig å huske på at barnevernet har taushetsplikt og derfor ikke kan utale seg om sakene. derfor blir også saken sett mye fra foreldrene sin side. Det er altid to sider av en sak.
Imax Skrevet 19. november 2006 #25 Skrevet 19. november 2006 Jeg signerer ikke! Dessuten synes jeg det er pussig at det alltid er anonyme gjester som poster sånt som dette. Jeg googlet en psykologvenn jeg kjenner en gang, og han kom opp på en liste som var en hatliste over folk som jobbet i barnevernet Barnevernet gjør et viktig arbeide for barna, det er dem de skal prioritere og ikke foreldre/besteforeldre.
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå