Gå til innhold

Steinbryst

Fremhevede innlegg

Skrevet (endret)

Huff fikk en mld. av søsteren min om at hun er innlagt på sykehus med 40 i feber fordi hun hat fått brystbettenelse med "steinbryst"

Hun har 5 barn fra ca. 1 år til 18 år.

Dette har skjedd i forbindelse med amming.

Går inn på nettet for å søke men finner ingenting om det.

(selvsagt har jeg ringt henne og sykehuset, men mob. hennes er ikke lov å ha på og personalet sier hun sover og vet egentlig ikke noe om annet enn at hun har steinbryst)

De sier det er forkalkning og at melken ikke kommer ut - men sier ingenting om hvor farlig det er selv om jeg spør.

Shiit, jeg lurer på hva dette er i alvorlighetsgrad.

Er det noen som vet noe om dette???

Endret av Miloine
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Ingen som vet noe, nei nei, det var jo verdt å spørre her inne uansett - alltid så mange nyttige svar å få!

Det er jo ikke sikkert at det heter steinbryst engang, sånn på det faglige mener jeg!

Ringer storesøster i morgen, for så å besøke henne :)

:tristbla:

Gjest Tuppelure
Skrevet

Har aldri hørt om betegnelsen "steinbryst", men brystbetennelse har jeg lest om bl.a. i Gro Nylanders bok "Mamma for første gang". Det som skjer er at hvis melken ikke kommer ut av en eller annen grunn, så kan det oppstå betennelse i brystet. Man kan få feber, og generelt føle seg skikkelig elendig, ifølge en venninne av meg som hadde dette nylig (hennes betennelse var ikke så alvorlig at hun ble innlagt, men hun var rimelig dårlig i noen dager).

Hvis du søker på "brystbetennelse" på f.eks. www.lommelegen.no sine sider, så finner du mer info, skrevet av leger. Håper at det løser seg!

Gjest Hope i.i.
Skrevet

Det medisinske ordet for brystbetennelse er Mastitt, så vidt jeg vet.

(Og hvorfor jeg vet akkurat det, aner jeg ikke selv engang...)

Skrevet

Tusen takk for fine og nyttige svar fra både Tuppelure og Hope i.i. :klem:

Har vært hos søsteren min i dag og det er som det dere sier at det som skjer er at hvis melken ikke kommer ut av en eller annen grunn, så kan det oppstå betennelse i brystet. og at betegnelsen heter Mastitt

Hun får behandling + masse "dop" som hun sier så det går helt greit nå - men så jæv....vondt hun hadde før hun havnet på Ullevå S. :tristbla:

Takk for svar :)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...