Gå til innhold

Lunge og hjerte

Fremhevede innlegg

Skrevet

Hei

Har alltid hatt enkeltganger hvor jeg har hatt stining i hjerte eller lunge ved inn/utpust. Dette har som regel vært 1-2 tilfeller i året og vart max 3 min.

Men i det siste året har det økt til å no være flere ganger om dagen og kunne vare opptill en halv time. Etter/Før dette opplever jeg å bli svimmel og få vondt i hode samt ha vansker for å fokusere.

I de site ukene har dette toppet seg fra å gå fra stinging til enkelte ganger drirekte smerte.

Har vært til lege om problemet men han er så innstilt på at det kan være astma fordi jeg ble ambefalt å prøve noe astmamedisin 3 år siden (noe som ikke hadde virkning). Har tatt en EKG prøve og den var negativ men har bekreftet at jeg har over en halvvert effekt enn normal utpust. Jeg er ikke røyker og går tur hver dag. Er i tillegg vegetarianer og spiser regelmessig. Jeg stresser ikke, men har opplevd å være veldig trøtt og sliten ut mot kveldene. Kan kanksje ha med at når jeg kommer hjem fra 8t skole hjelper jeg til med litt "tunge" løft hjemme. Men ikke så at det går ut over helsen.

Jeg liker ikke doktorene fordi jeg ble behandlet som en prøvekanin for noen år siden (astmasaken). Men gikk fordi min far ambefalte det ettersom flere av hanes søsken har hatt hjertefeil

Leter etter noen som kan gi meg noen svar på ka jeg kan være utsatt for?

Ps: Jeg har og opplevd men vet ikke om det har noe å si, økt neseblødning rundt kveldstid

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Har du sagt fra til legen at det er hjertefeil i familien?

Ellers er det ofte smerter i brystet ikke skyldes hjerte- eller lungeproblemer. Oftere er det vel muskelspenninger o.a. Det at du har redusert utpust vet jeg ikke noe om dessverre.

Neseblødning kan skyldes irriterte slimhinner (--> irriterte bronkier o.l kan også skyldes at slimhinnene har blitt irritert), og både det og uopplagthet kan faktisk skyldes muggsopp i boligen. Men det kan også skyldes andre ting, som det kan være greit å utelukke. jeg synes du bør skrive ned alle symptomene du har og gå til legen en gang til, det er ingen her som kan gi en diagnose, bare foreslå ting. Du kan også be legen henvise deg til en spesialist.

Skrevet

Jeg liker ikke doktorene fordi jeg ble behandlet som en prøvekanin for noen år siden (astmasaken).

Høres akkurat ut som astma. Men hvis du ikke vil gå til legen kan heller ingen hjelpe deg!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...