Gå til innhold

Fremhevede innlegg

Skrevet

Heisann.

Jeg har et spørsmål som jeg håper noen kan svare meg på. Jeg har 2 barn, og vi ønsker oss nå et barn til. Jeg skulle egentlig tatt en ny p-sprøyte 6. juli, men den droppet vi. Siden har vi ikke brukt prevensjon. Men, det jeg egentlig lurte på var: Er det noen som vet hvor lang tid det tar, før man får tilbake menstruasjon etter man har sluttet med p-sprøyte? Jeg har enda ikke fått tilbake mens. Lurer bare litt på hva som er vanlig.

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Fra felleskatalogen:

" Etter avsluttet behandling vil perioder med amenoré og infertilitet opprettholdes i gjennomsnitt 10 måneder (alt fra 4 til 31 måneder er observert, uavhengig av behandlingsvarigheten) pga. preparatets depoteffekt"

Om jeg forstår det rett så vil det si at det er de 3 månedene sprøyten skal virke, + mellom 4 og 31 måneder. Gjennomsnitt på 13 til sammen.

Skrevet

tusen takk for hjelpen!

Den sprøyta satt i lenger enn jeg trodde :forvirret:

Ja, ja da trenger jeg ikke å forvente noen graviditet på en stund ihvertfall. Her er det bare å ta det med ro.

Skrevet

Da jeg gikk på p-sprøyte fikk jeg beskjed om at det vanligvis tar fra 6 måneder til 2 år etterpå før menstruasjon og eggløsning er som normalt igjen. (Regnes fra den uka du droppet å sette ny sprøyte.) For meg tok det 8 måneder fra jeg sluttet før jeg hadde regelmessig menstruasjon igjen.

Skrevet

Tok meg ca 9 mnd å få normal mens etter p-sprøyte.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...