Gjest annkaa Skrevet 18. november 2006 #1 Skrevet 18. november 2006 Heisann. Jeg har et spørsmål som jeg håper noen kan svare meg på. Jeg har 2 barn, og vi ønsker oss nå et barn til. Jeg skulle egentlig tatt en ny p-sprøyte 6. juli, men den droppet vi. Siden har vi ikke brukt prevensjon. Men, det jeg egentlig lurte på var: Er det noen som vet hvor lang tid det tar, før man får tilbake menstruasjon etter man har sluttet med p-sprøyte? Jeg har enda ikke fått tilbake mens. Lurer bare litt på hva som er vanlig.
Gjest Gjest Skrevet 19. november 2006 #2 Skrevet 19. november 2006 Fra felleskatalogen: " Etter avsluttet behandling vil perioder med amenoré og infertilitet opprettholdes i gjennomsnitt 10 måneder (alt fra 4 til 31 måneder er observert, uavhengig av behandlingsvarigheten) pga. preparatets depoteffekt" Om jeg forstår det rett så vil det si at det er de 3 månedene sprøyten skal virke, + mellom 4 og 31 måneder. Gjennomsnitt på 13 til sammen.
Gjest annkaa Skrevet 19. november 2006 #3 Skrevet 19. november 2006 tusen takk for hjelpen! Den sprøyta satt i lenger enn jeg trodde Ja, ja da trenger jeg ikke å forvente noen graviditet på en stund ihvertfall. Her er det bare å ta det med ro.
Gjest Eir Skrevet 19. november 2006 #4 Skrevet 19. november 2006 Da jeg gikk på p-sprøyte fikk jeg beskjed om at det vanligvis tar fra 6 måneder til 2 år etterpå før menstruasjon og eggløsning er som normalt igjen. (Regnes fra den uka du droppet å sette ny sprøyte.) For meg tok det 8 måneder fra jeg sluttet før jeg hadde regelmessig menstruasjon igjen.
Gjest Jamila Skrevet 19. november 2006 #5 Skrevet 19. november 2006 Tok meg ca 9 mnd å få normal mens etter p-sprøyte.
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå