Gå til innhold

Bidrag og vrange trygdekontor....

Fremhevede innlegg

Skrevet
Dette er direkte feil.

Den underskrevne samværsavtalen forteller en helt annen virkelighet. Men etter at den ble levert fikk ex'en til trådstarter beskjed om å fylle inn et nytt skjema hvor han ble rådet til å komme med informasjon om samværet som var feil.

Trygdekontoret har med andre ord tatt hensyn til det skjema ex'en hennes har skrevet, og ikke det reglene mht sanværsberegninger.

Ex'en hennes blir i denne saken hørt, mens moren til jenta blir totalt oversett pga feilinformasjonen som faren har kommet med (selv om både mor og far har underskrevet på et papir som forteller realitetene ved samværet).

Forskjellen er vel snarere at du i dette tilfellet tror blindt på det du leser på internett. Godt at det ikke var miff.no du leste på, da hadde du kanskje vært mer skeptisk til nettet som kilde til objektiv kunnskap.

Som sagt; mine spekulasjoner er like gode som dine. Og derfor gidder jeg ikke kjøpe hele virkelighetsbeskrivelsen til trådstarter, men heller gå ut fra det dokumentasjonskravet som finnes i all offentlig forvaltning. Og dokumentasjonskravet er ikke spekulasjon.

;)

Videoannonse
Annonse
Skrevet
Forskjellen er vel snarere at du i dette tilfellet tror blindt på det du leser på internett. Godt at det ikke var miff.no du leste på, da hadde du kanskje vært mer skeptisk til nettet som kilde til objektiv kunnskap.

Som sagt; mine spekulasjoner er like gode som dine. Og derfor gidder jeg ikke kjøpe hele virkelighetsbeskrivelsen til trådstarter, men heller gå ut fra det dokumentasjonskravet som finnes i all offentlig forvaltning. Og dokumentasjonskravet er ikke spekulasjon.

;)

Forskjellen liger i at jeg spekulerer på bakgrunn av det som er sagt i saken.

Du spekulerer med bakgrunn i hva du tror muligens kan være holdt tilbake av informasjon (inkl. mulighet for blank løgn fra ts).

Jeg står fotsatt ved at vi bør ta utgangspunkt i det som faktisk er sagt.

Skrevet
En av de possitive tingene i denne saken er at TS IKKE klager på ex'en, men på trygdekontoret som faktisk har gitt feil informasjon. Jeg synes derfor hun har all rett til å kritisere TK og saksbehandler i denne saken. Trygdekontoret fikk faktisk riktig dokumentasjon i utgangspunktet (underskrevet samværsavtale). At de i ettertid velger å se bort fra denne samværsavtalen (som bare var noen dager gammel) og isteden gi feil informasjon (og senere ta utgangspunkt i den gale informasjonen de har gitt) vitner ikke på noen måte om en oppegående saksbehandler. Alternativt er det et elendig lovverk som blindt lytter til saksbehandler (og mannen som ble lurt av saksbehandler til å gi feil informasjon).

Forskjellen liger i at jeg spekulerer på bakgrunn av det som er sagt i saken.

Du spekulerer med bakgrunn i hva du tror muligens kan være holdt tilbake av informasjon (inkl. mulighet for blank løgn fra ts).

Jeg står fotsatt ved at vi bør ta utgangspunkt i det som faktisk er sagt.

:enig_anim: :enig_anim: :enig_anim: :enig_anim: :enig_anim:

Skrevet

Takk til Far til 2 som faktisk prøver å gi meg et fornuftig svar og samtidig leser hva jeg har skrevet :)

Til dere som mener jeg sitter her og lyver så det renner av meg, bare for å kunne klage litt på et offentlig kontor.....Hvorfor skulle jeg ha noen interesse av dette???

I vårt tilfelle så har jeg og far SAMMEN satt opp en samværsavtale som BEGGE har skrevet under på. På denne samværsavtalen står det riktignok ikke spesifikt at denne tilsvarer 4-8 dager i mnd., men det står at vi har vanlig samvær, dvs annenhver helg, ferier osv. Noe som kvalifiserer til samværsgrunnlag i gruppe 2, dvs 4-8 dg.

Få dager etter at denne er skrevet får min X beskjed fra TK at ferier ikke medregnes og at han derfor må krysse av på alternativet 2-4 dager vedr. samvær. Da vi så sier til TK at de har gjort en feil, så må de på død og liv ha en ny, skriftlig samværsavtale.

Dersom du ikke tror dette er fakta, så er det faktisk ikke mitt problem, men jeg synes det er synd dersom vi skal begynne å mistro alle som skriver innlegg her på forumet kun fordi vi ikke har de samme erfaringene eller troen.

I min sak har det faktisk løst seg nå, da min X tok med seg den avtalen vi begge hadde skrevet under, ned på TK en gang til og ba de godta den. Så nå venter jeg bare på et vedtak som forteller meg hvor mye jeg skal betale i fremtiden.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...