Gå til innhold

Fremhevede innlegg

Skrevet

Faktisk så skjønner jeg mannen i dette forholdet jeg om han har truffet en ny. Om du har avvist han, latt karriere komme foran forhold og ikke villet ha barn, så kan jeg skjønne at han har gått videre.

MEN, man burde jo ikke gjøre det uten å rydde opp i det forholdet man er i.

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Okay, klarte ikke å holde kjeft lenger når han kom hjem fra byen i natt, siggert feigt å ta det når han er full og medgjørlig, men....

I følge han så ja, han er forelsket i en annen, men de har ikke hatt sex. Men det var hovedsakelig fordi hun ikke ville, ikke så lenge han bodde med meg... Men de tilbringer mye tid sammen, koser og prater sammen. Hun ønsker ikke at han skal flytte fra meg for hennes skyld, om han gjør det så må det være fordi han selv ønsker det... Jeg spurte han hva han ville og da sa han jo som (litt) sant er at han har prøvd å få meg til å flytte ut i snart 3 år... SÅ spurte jeg om jeg skulle gjøre det da, og det syntes han. Men jeg behøvde ikke å stresse og sånn da, det er jo snart jul og familien min kommer til å ta det veldig tungt, så om jeg ville vente til nyåret var det greit...

Også sovnet han, og det kommer han nok til å gjøre en time til, så skal han avgårde på kamp... Så vet ikke når vi får pratet mer om dette.

Men er ikke trist, forbannet eller noe egentlig. Bare... vet ikke

Skrevet

Det høres jo ut som om det beste å gjøre siden forholdet er som det er, og det virker jo som om du har skjønt det selv også. Jeg tror du vil få det mye bedre når alt er overstått selv om det er tungt å bryte opp et samboerskap.

MEN, og nå kjenner ikke jeg samboeren din så rett på meg om jeg tar feil, han høres ut som en utrolig tafatt mann. Han har prøvd å få deg til å flytte ut i 3 år og han har truffet en annen han ikke har hatt sex med fordi HUN ikke vil det :overrasket:

Hadde det vært meg så hadde jeg nok vært mer letta over at ting ble som de ble.

Lykke til videre, og vit at det stort sett alltid ordner seg til det beste :klem:

Skrevet
Faktisk så skjønner jeg mannen i dette forholdet jeg om han har truffet en ny. Om du har avvist han, latt karriere komme foran forhold og ikke villet ha barn, så kan jeg skjønne at han har gått videre.

MEN, man burde jo ikke gjøre det uten å rydde opp i det forholdet man er i.

:enig: Og TS selv sier jo at hun ikke har behov for nærhet, sex og sånn :overrasket: Ikke har de barn fordi hun ikke ville. Han har prøvd å fått henne til å flytte uten å lykkes. :overrasket:

Dette forteller ikke meg at han bare er tafatt selv om han burde ha kasta henne ut. For meg høres det ikke ut som vennskap engang.

TS liker jo ikke mannen engang. Han er enkel i forhold til henne. Han er "bare" håndverker, og tenkt han trives med det, mens hun vil gå videre. Arrogant holdning? Ja jeg synes faktisk det.

De aller aller fleste mennesker trenger kjærlighet, kos og sex. TS sier hun ikke trenger det. OK, noen trives vel godt som single.

Og TS: Dette høres vel ut som kun kritikk. Det er ikke bare det. Kritikken går på at du av bekvemmlighets hensyn har hindret han i å ha et godt liv. Ja deg selv også, for tydligvis er et singel liv et godt liv for deg.

Få ordnet opp i dette, kom deg videre og la han også få mulighet til å leve det "enkle" livet han ønsker seg, selv om du ikke ønsker deg det samme.

Lykke til :)

Skrevet
:enig: Og TS selv sier jo at hun ikke har behov for nærhet, sex og sånn :overrasket: Ikke har de barn fordi hun ikke ville. Han har prøvd å fått  henne til å flytte uten å lykkes.  :overrasket:

Dette forteller ikke meg at han bare er tafatt selv om han burde ha kasta henne ut. For meg høres det ikke ut som vennskap engang.

TS liker jo ikke mannen engang. Han er enkel i forhold til henne. Han er "bare" håndverker, og tenkt han trives med det, mens hun vil gå videre. Arrogant holdning? Ja jeg synes faktisk det.

De aller aller fleste mennesker trenger kjærlighet, kos og sex. TS sier hun ikke trenger det. OK, noen trives vel godt som single.

Og TS: Dette høres vel ut som kun kritikk. Det er ikke bare det. Kritikken går på at du av bekvemmlighets hensyn har hindret han i å ha et godt liv. Ja deg selv også, for tydligvis er et singel liv et godt liv for deg.

Få ordnet opp i dette, kom deg videre og la han også få mulighet til å leve det "enkle" livet han ønsker seg, selv om du ikke ønsker deg det samme.

Lykke til :)

Er ikke du i feil tråd nå? :overrasket:

Skrevet (endret)
Er ikke du i feil tråd nå?  :overrasket:

Nei, jøss. Det må da være meg? :overrasket::overrasket:

Er det 2 veldig like tråder her nå??

Spiller forsåvidt ingen rolle.Har man forsøkt å få samboeren til å flytte ut i 3 år med hinting og atpåtil ikke har guts nok til å si fra at man har møtt en annen er man ganske tafatt i mine øyne.

Men skylda for at forholdet ble som det ble må nok begge parter ta.

Håper det ordner seg for dere begge to :Nikke:

Endret av ~Alwa~
Skrevet

Er man ikke to om det ansvaret? Man hindrer ikke en annen i å leve et godt liv, to voksne mennesker har ansvar for hvert sitt liv, vel? Ikke fraskriv mannen det ansvaret. Utover det synes jeg jo også forholdet ikke ser ut til å ha vært særlig bra, og at det som skjer nå åpenbart er til det beste for begge parter.

Skrevet

Fikk helt vondt av denne mannen jeg...

Han elsker trådstarter tror jeg. Derfor har han ikke klart å kaste henne ut, selv om han ser at han ikke har noen fremtid med henne.

Jeg er på mannens side i denne saken.

Om TS er så oppegående som hun mener hadde hun ikke latt dette gå så langt i første omgang.

Skrevet

Dette er så dumt at det må være en tulletråd. Hvem skulle ha interesse av å snoke på en telefon om en egentlig mente at det beste ville være om det hele ble avvikla? Hvem ville bekymre seg over utroskap om det største problemet var at det blir for mye styr å skulle dele ting og tang? Den som bekyymrer seg for utroskap gjør det fordi en ikke ønsker å miste noen, ikke fordi "det blir så mye styr". Trådstarter er enten redd fordi hun ikke mener det hun skriver, eller så lager hun en historie for å se hvor mye engasjement hun klarer å få til. Jeg tror hun er en tøysekopp.

Skrevet

Hei.

Fikk endelig en lang prat med samboeren min på søndag, og vi fikk pratet ut om masse ting og tang. Han har ett forhold til en jente og har hatt det noen mnd. De har også sex, han hadde bare løyet om dette for å slippe masse stress på lørdagen.

Han ønsker seg ut av forholdet og har gjort det lenge, samtidig så føler han at han ikke har hatt noen "grunn" til å gå fra meg, at det har fungert greit å bo sammen selv om vi ikke er fysiske eller noe sånt med hverandre.

Har vært hos en veninne side da, bytter på å synes at det er greit, at man nå får muligheten til å starte på nytt og til at det er jævlig kiipt. 1o år er fryktelig lenge sammen, og han har alltid vært der og tatt meg i mot når jeg har landet. Han er på mange måter min beste venn. Og i det ene øyeblikket hater jeg han for at han er utro, at han har ligget å hatt sex med en dame for så å komme hjem og legge seg vedsidenav meg!! Så klandrer jeg meg selv for at jeg drev han bort, også kommer det øyeblikk av forståelse... 1000 rare følerser jeg ikke klarer å sette navn på

Skrevet

Det at han har brukt flere år på å prøve å få deg til å flytte får han ta på egen kappe! Greit nok det er en ekkel samtale å ta, men man må da være mann nok til å klare å sette seg ned for å ta den praten, i løpet av 3 år. Særlig når man møter en annen.

Skrevet
Det at han har brukt flere år på å prøve å få deg til å flytte får han ta på egen kappe! Greit nok det er en ekkel samtale å ta, men man må da være mann nok til å klare å sette seg ned for å ta den praten, i løpet av 3 år. Særlig når man møter en annen.

Helt enig.

Og ettersom jeg leser tråden, så har dere vel like mye 'skyld' i det begge to, og kansje like greit å avvikle det da.

Skrevet

Har denne tråden noe med en annen tråd som handler om stort sett det samme her? *klø seg i hodet* Syns historiene passa så godt sammen...

Skrevet
Har denne tråden noe med en annen tråd som handler om stort sett det samme her? *klø seg i hodet* Syns historiene passa så godt sammen...

Ja, tror du også det? Trodde det var jeg som var blitt tullete en stakket stund her jeg :overrasket:

Skrevet

Jøss og jaggu tror jeg dere har rett. Noen som gidder å gå inn i den andre tråden og linke til denne?

(Unnskyld mod., nok avsporing nå......)

Skrevet

Får en liten feeling av at alt dette er tull nå da............

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...