Gjest Gjest Skrevet 17. november 2006 #1 Skrevet 17. november 2006 For snart 8 uker sia slutta jeg på yasmine p-piller. Dette gjorde jeg fordi jeg vil at kroppen skal få en lang pause fra hormontilførsel. Jeg trodde at dette skulle føre til positive forandringer, men det har vært tvert om. Nå opplever jeg følgende som jeg ikke gjorde mens jeg gikk på pillene: - pms - fler kviser - MYE mer irritabel - helt uten grunn - mye mer oppblåst uka før mens og under mens - et vanvittig sukkersug - økt matlyst - MÅ ha mat, helst fet, ekkel mat som jeg før ikke hadde så mye til overs for - ytterligere nedsatt sexlyst Hva søren er det som skjer med kroppen min??
Annikken Skrevet 18. november 2006 #2 Skrevet 18. november 2006 Kroppen har starta igang med eggløsning igjen Det er en ganske stor hormonforandring som skjer i kroppen når du "kickstarter" eggløsningen igjen. Det går sikkert over skal du se Men det er jo et vident kjent faktum at p-piller reduserer pms/ mensturasjonssmerter. En annen ting -- sikker du ikke er smelt på tjukken?
Suki Skrevet 18. november 2006 #3 Skrevet 18. november 2006 For snart 8 uker sia slutta jeg på yasmine p-piller. Dette gjorde jeg fordi jeg vil at kroppen skal få en lang pause fra hormontilførsel. Jeg trodde at dette skulle føre til positive forandringer, men det har vært tvert om. Nå opplever jeg følgende som jeg ikke gjorde mens jeg gikk på pillene: - pms - fler kviser - MYE mer irritabel - helt uten grunn - mye mer oppblåst uka før mens og under mens - et vanvittig sukkersug - økt matlyst - MÅ ha mat, helst fet, ekkel mat som jeg før ikke hadde så mye til overs for - ytterligere nedsatt sexlyst Hva søren er det som skjer med kroppen min?? ← Har vurdert lenge å slutte på p-pillen.. men vet ikke om jeg ombestemte meg nå¨.. trodde oxo at det skulle føre til positive forandringer for kroppen
Arkana Skrevet 18. november 2006 #4 Skrevet 18. november 2006 Har vurdert lenge å slutte på p-pillen.. ← Jeg sluttet på p-piller etter å ha brukt dem i 6 år og har (heldigvis) ikke opplevd noe av det trådstarter nevner, har ikke opplevd noe som helst negativt faktisk. Derimot har jeg omtrent blitt kvitt migrenen jeg hadde før.
Gjest Gjest_gjest_* Skrevet 18. november 2006 #5 Skrevet 18. november 2006 har også akkurat sluttet på jasmin, og kjenner meg igjen det du skriver. særlig irritabel , er sulten hele tiden og fyser skikkelig på sjokolade(alt av sjokolade går ned) Brukte trinordiol før og merket ikke at jeg sluttet på de, men n er jeg ferdig med ppiller for godt
Suki Skrevet 18. november 2006 #6 Skrevet 18. november 2006 Jeg sluttet på p-piller etter å ha brukt dem i 6 år og har (heldigvis) ikke opplevd noe av det trådstarter nevner, har ikke opplevd noe som helst negativt faktisk. Derimot har jeg omtrent blitt kvitt migrenen jeg hadde før. ← godt å se at noen har god erfaring med p-pille slutt oxo da bruker jo ikke yasmin, og ser ut til at dette er et spesifikt problem for den pillen?
Arkana Skrevet 19. november 2006 #7 Skrevet 19. november 2006 bruker jo ikke yasmin, og ser ut til at dette er et spesifikt problem for den pillen? ← Det vet jeg ikke. Jeg brukte ikke Yasmin jeg heller, jeg brukte Trinordiol først og så Cerazette.
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå