Gå til innhold

Fått diagnose PPP - håndpsoriasis

Fremhevede innlegg

Gjest Gjest_Kari_*
Skrevet

Jeg har fått PPP, og selv om det ikke var en diagnose jeg håpet på akkurat, så er det tross alt deilig å få et svar på hva problemene mine kommer av. Nå har jeg fått salver, og hudlegen min mener han skal klare å hjelpe meg :) Humøret er mange hakk bedre enn det var.

Noen som også har PPP som har lyst til å fortelle om erfaringer? Har det blitt bedre, evt forsvunnet for en god stund? Hva hjalp?

Glemte å spørre hudlegen om at jeg klør i hodebunnen... Kan han vite sikker at det er PPP jeg har, og ikke vanlig psoriasis som nå har rammet hendene og kanskje rammer hodebunnen også? Dvs er det synlige forskjeller på PPP og psoriasis utover områdene de rammer? Jeg skal høre med legen når jeg skal dit igjen om fire uker, men hadde vært greit å høre hva dere tror i mellomtiden.

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg svarte deg i din forrige tråd. Har som nevnt der ppp, men er ikke så hardt angrepet. Så jeg har ikke mye plager. Har mest under en fot og det kommer og går litt, men huden på den foten er skikkelig tørr og ødelagt, og akkurat det er det vanskelig å få gjort noe med synes jeg.

Men moren min fikk skikkelige utbrudd, hun fikk på hendene, føttene og neglene. Salver hjalp ikke bra nok så hun måtte ta lysbehandling, for henne forsvant psoriasisen da og har nok vært borte 10 år kanskje, men hun utviklet da psoriasisleddgikt, så nå må hun bruke ganske sterke medisiner for det i steden.

Ppp og vanlig psoriasis ser annerledes ut, ppp starter jo med blemmer i huden, det gjør ikke vanlig psoriasis som er tørre flekker.

Behandling av ppp er salver, lysbehandling eller små doser cellegift.

• 11 måneder senere...
  • 2 uker senere...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...