Gå til innhold

Nøtter

Fremhevede innlegg

Gjest Gjest_Helene_*
Skrevet

Jeg er en av disse som er veldig glad i å løpe, problemet i disse tider er at det blir så fort mørkt... Jeg klarer derfor aldri å time spising og tid for løping skikkelig. Er det ok å kaste i seg en neve nøtter før man går ut og løper, dersom det er nesten fire timer siden forrige måltid? Eller er det for lite?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Hmm... Nøtter er veldig bra saker, men jeg tror nok du skulle spist sirka 1 time før du trener... Men spis nøtter uansett, du :)

Skrevet

ja, hvis det er det beste du får til, så er det helt greit. så kan du heller få i deg mat kjappest mulig etter trening i stedet. evt en banan før dusjen, og SÅ et solid måltid! :)

Skrevet

Ikke løp når du er sulten.

Nå er jo begrepet løping relativt. Skal du løpe fort og kjøre et intervallpass så bør du ha spist minst ca 30min før. Langsomme karbohydrater som feks havre, grovt brød osv.

Løping med mat i magesekken er ikke gunstig. Ikke spis deg for mett.

Nøtter inneholder mye umettet fett, som forøvrig er bra. Men en neve med nøtter erstatter ikke et måltid selv om det gir mange kcal. Timing med måltider må du nesten bare tilpasse for å få best treningseffekt.

Spising etter trening er viktig for å fylle opp glykogenlagrene i kroppen! Raske karbohydrater som feks rosiner, banan, karbohydratkosttilskudd.

lykke til!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...