Gjest Gjest Skrevet 17. november 2006 #1 Skrevet 17. november 2006 Jeg er forferdelig plaget med treg mage, noen ganger stopper det helt opp. Dette er smertefullt og fælt Noen som har tips for å unngå det? Har dessuten en hemmoroide etter fødsel som begynner å blø når det blir sånn... Hjelp...
Gjest Gjest Skrevet 17. november 2006 #2 Skrevet 17. november 2006 Svisker! 10 om dagen for å forebygge, og en pose som hestkur når det er bom stopp.
Gjest Fresh Skrevet 17. november 2006 #3 Skrevet 17. november 2006 Gå til lege hvis det blir for ille!
My Skrevet 17. november 2006 #4 Skrevet 17. november 2006 Mye frukt i kosten pleier å hjelpe, kanskje ikke som akutthjelp, men forebyggende.
pulverheksa Skrevet 17. november 2006 #5 Skrevet 17. november 2006 Fiber og vann. Masse vann, 2-3 liter om dagen.
Gjest Gjest Skrevet 17. november 2006 #6 Skrevet 17. november 2006 - rikelig med væske - rikelig med fysisk aktivitet - massere magen din med nedadgående bevegelser - stimulerer tarmen - svisker - gjerne sviskeyoghurt hvis det er å foretrekke - rikelig med fiber - unngå medikamenter som f.eks paralgin forte - unngå banan da dette "hardner" magen - du kan også forsøke overdrevet inntak av godis med kunstig søtningsstoff - rødvin
Tinemor Skrevet 18. november 2006 #7 Skrevet 18. november 2006 - rikelig med væske - rikelig med fysisk aktivitet - massere magen din med nedadgående bevegelser - stimulerer tarmen - svisker - gjerne sviskeyoghurt hvis det er å foretrekke - rikelig med fiber - unngå medikamenter som f.eks paralgin forte - unngå banan da dette "hardner" magen - du kan også forsøke overdrevet inntak av godis med kunstig søtningsstoff - rødvin ← På meg har rødvin motsatt effekt. Det blir jeg hard i magen av, mens øl derimot...! Ellers er kiwi bra som forebyggende. Og som nevnt svisker, tørket aprikos, linfrø, kaffe, se over. Mange gode råd
Gjest Gjest Skrevet 19. november 2006 #9 Skrevet 19. november 2006 Jeg har hatt det som deg, og har fått veldig god hjelp av Cultura Naturell. Har prøvd Cultura med bringebær før, uten særlig effekt, men fikk tips om at det mest effektive var naturell. Synes det smakte hy og helvet, men holdt meg for nesen og fikk det ned. Under en time etter kom jeg meg på do... Nå har jeg drukket et glass hver morgen sammen med frokost (smaker ikke lenger så ikke), og har ikke hatt problemer med magen siden. Er verdt et forsøk! Ellers er et godt tips å drikke mye vann!
Supraspinatus Skrevet 19. november 2006 #10 Skrevet 19. november 2006 Avføringsmiddel fåes kjøpt reseptfritt på apotek... hvis det sier stopp
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå