Gjest Gjest Skrevet 17. november 2006 #1 Skrevet 17. november 2006 Jeg har et utolig voldsomt temperament og blir veldig fort sint. Som oftest for ingenting, men da eksploderer det altså. Jeg er snill og grei borte, og det går som oftest utover familien og kjæresten. Noen andre som sliter med dette? Hva gjør dere for å forhindre det? Noen som har noen forslag til hva jeg kan prøve?
Gjest Elfrida Skrevet 17. november 2006 #2 Skrevet 17. november 2006 Sjekk: http://www.atv-stiftelsen.no/ Stiftelsen alternativ til vold tilbyr behandling for aggresjonsproblemer, enten det er med eller uten vold. Jeg vet ikke om du er kvinne eller mann, men såvidt jeg kan se ut fra hjemmesiden til ATV har de primært tilbud til menn i alle aldre og yngre jenter (12-20), men jeg håper de kan henvise deg til noen som har et tilbud dersom de ikke skulle kunne hjelpe deg.
pellegrino Skrevet 17. november 2006 #3 Skrevet 17. november 2006 Tror jeg er en ganske avbalansert person selv, men har ei søster som høres ut som deg Har et råd: søk hjelp!!!! Det kan være veldig vanskelig å forholde seg til personer som har et sånnt voldsomt temperament, det er som å gå i et minefelt. Nå virker det jo som om du selv vet om problemet, og at du ønsker å gjøre noe med det. Det er bra! Lykke til
Gjest Gjest Skrevet 17. november 2006 #4 Skrevet 17. november 2006 Sparker du hull i dører og knuser vinduer og annet glass? Laster du kjøkkenkniver på familien? Isåfall kanskje du bør oppsøke en god terapeut som du kan samtale med? Mange med mye aggresjon får den ikke ut, så det er bra du kan agere den ut, men det gjelder å finne riktige kanaler å få den ut i (naturen, havet, fysisk trening). Mange som deg trenger ekstra stimulans og aktiviteter og utfordringer (gjerne intellektuelle) fra foreldre. Hvis man har foreldre som ikke helt er på samme nivå, eller som forstår noe av dette, bør man prøve å finne andre voksne som kan hjelpe videre...mange med stort temperament passer som ledere i næringslivet
Gjest Gjest Skrevet 17. november 2006 #5 Skrevet 17. november 2006 Har du ADHD kanskje? Det trenger jo ikke være det, kan være tusen andre ting. Men les om det og se om du kjenner deg igjen.. Det er bl.a. vanlig at de skjerper seg borte og blåser ut hjemme. Aggresjonsproblemer er en vanlig (og ofte undervurdert, er mitt inntrykk) del av ADHD-problematikk. Les om det og se om symptomene stemmer på deg. (Og hvis de gjør det, må du ha hatt det fra du var barn..). Vil ikke sykeliggjøre deg, men heller så et frø som kan vokse eller tørke, avh av om du kjenner deg igjen.
Gjest Gjest Skrevet 17. november 2006 #6 Skrevet 17. november 2006 ...mange med stort temperament passer som ledere i næringslivet ← ..den sjefen vil ikke jeg ha!!
Gjest Gjest_Trådstarter_* Skrevet 17. november 2006 #7 Skrevet 17. november 2006 Problemet er at jeg blir veldig sint der og da og ikke klarer å vente med å få det ut til jeg kommer meg vekk. Det er selvfølgelig utrolig sårende for de nærmeste, og jeg prøver å ta meg sammen, men jeg klarer det rett og slett ikke. Kun når jeg er borte. Da smiler jeg og er fornøyd Syns det er rart jeg blir så voldsom sint for jeg har det bra på skole, med venner, familie og kjæreste og har absolutt ingen grunn for å bli så sur og sint for ingenting. Jeg leser litt om AD/HD og der står det at at jenter ofte blir mistolket og har vanskeligheter med oppmersomhet og har vanskelig for å snakke i klassen. Der kjenner jeg meg ihvertfall veldig godt igjen. Jeg har vanskeligheter for å komme igang med lekser og annet skolearbeid til tross for at jeg syns det er gøy. Jeg har alltid vært veldig aktiv, og klarer ikke å sitte stille lenge. Jeg tror ikke jeg har det, men jeg skal heller ikke fornekte det.
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå