Gjest Gjest Skrevet 17. november 2006 #1 Skrevet 17. november 2006 ja, det lurer jeg altså på. ser nemlig det er en tråd med diverse anbefalinger på produkter mot oppblåst mage. er det bare en pen måte å si at man fjerter mye? det er ikke noe i veien med fordøyelsen, går på do hver dag(eh...dritern). så det er ikke defor i alle fall. kanskje jeg sluker luft når jeg spiser? finnes det noe jeg kan prøve da?
Gjest Gjest_gjest_* Skrevet 18. november 2006 #2 Skrevet 18. november 2006 Mest sannsynlig er det kostholdet ditt som forårsaker at du er oppblåst/fjerter mye. Jeg bor i utlandet hvor jeg har myemindre luft i magen enn når jeg er hjemme, merker med en gang hvis jeg lager norsk mat at jeg begynner på fjertern....
Gjest Gjest Skrevet 18. november 2006 #3 Skrevet 18. november 2006 Hva mener du er "norsk mat" i forhold til "utenlandsk mat" da? Da jeg bodde i utlandet kjøpte jeg stort sett inn det samme som jeg gjør i Norge...
Scorpina Skrevet 18. november 2006 #4 Skrevet 18. november 2006 Er du ofte plaget med oppblåsthet? Du kan få sjekka om det er mat du faktisk ikke tåler. Mamma kan ikke spise poteter og svinekjøtt bl.a da det gjør at hun blir veldig oppblåst. Jeg må være forsiktig med f.eks drikkeyoghurt/vanlig yoghurt, får samme problem som du.
Gjest Gjest Skrevet 18. november 2006 #5 Skrevet 18. november 2006 kanskje jeg sluker luft når jeg spiser? finnes det noe jeg kan prøve da? ← At man sluker luft når man spiser skyldes jo som oftest at man spiser for fort og ikke tygger godt nok.
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå