Sluagh Skrevet 17. november 2006 #22 Skrevet 17. november 2006 Jeg liker begge deler jeg. Pose og sekk osv.
Annikken Skrevet 22. november 2006 #23 Skrevet 22. november 2006 Jeg liker begge deler jeg. Pose og sekk osv. ← Så enig, så enig... Jeg har alltid vært kjempe-SW-fan, og er det ennå. Men jeg er ikke superglad i de siste filmene da, de kunne de spart seg for. Av ST har jeg sett ganske lite, bare noen av de siste seriene. Men liker "scifi-opera"-greia. Skal vi snakke sci-fi, derimot... BATTLESTAR GALACTICA! Og FIREFLY! Der har man to KNALLBRA sci-fi-serier. Overgår både SW og ST, sadly men sant...
Gjest Leiababe Skrevet 22. november 2006 #24 Skrevet 22. november 2006 Foretrekker definitivt Star Wars(derav nicket ). Star Trek synes jeg igrunn er ganske kjedelig..
Gjest Chrizzy Skrevet 22. november 2006 #25 Skrevet 22. november 2006 (endret) Skal vi snakke sci-fi, derimot... BATTLESTAR GALACTICA! Og FIREFLY! Der har man to KNALLBRA sci-fi-serier. Overgår både SW og ST, sadly men sant... ← BATTLESTAR GALACTICA er kjempebra! Vi har akkurat bestilt to bokser (1 og 2)som vi ser på. Anbefales på det sterkeste, om man først skal se science-fiction serie. Endret 22. november 2006 av Chrizzy
talin Skrevet 22. november 2006 #26 Skrevet 22. november 2006 Jeg foretrekker Star Trek, synes serien/filmene er litt mer intelligent en SW. ← Hvis en kan kalle er utopia for intelligent da.
Gjest Pax Skrevet 22. november 2006 #27 Skrevet 22. november 2006 Hvis en kan kalle er utopia for intelligent da. ← Vel, ganske mye innen litteratur og film er utopisk.
Badlands Skrevet 23. november 2006 #28 Skrevet 23. november 2006 Skal vi snakke sci-fi, derimot... BATTLESTAR GALACTICA! Og FIREFLY! Der har man to KNALLBRA sci-fi-serier. Overgår både SW og ST, sadly men sant... ← Firefly ja - ein veldig fin liten serie... Eg er stor fan av Joss Whedon! Men overgå Star Trek? Nei.... Etter å ha fått høyre av mange at Farscape er bra, prøvde eg å sjå sesong ein av den serien. Men fekk ikkje heilt fot. Det må ikkje bli for mange effektar og "dokker" (Jim Henson-sida tok litt av, og dominerte ekstramaterialet i dvd-utgivelsen - eg ville heller høyre om ormehol og om det verkeleg går an å ei framtid å nytte dei til noko konstruktivt (som å reise i tid og rom... sukk!) ), eg likar det best når det er reint og ein kan bruke fantasien litt sjølv. Derfor likar eg ST best.
Gjest Nèa Athina Skrevet 23. november 2006 #29 Skrevet 23. november 2006 Star Wars er best, end of the discussion!
talin Skrevet 23. november 2006 #30 Skrevet 23. november 2006 Vel, ganske mye innen litteratur og film er utopisk. ← Problemet i denne utopien er at de kaster alt som gjør mennesker til mennesker ut vinduet.
Badlands Skrevet 23. november 2006 #31 Skrevet 23. november 2006 Problemet i denne utopien er at de kaster alt som gjør mennesker til mennesker ut vinduet. ← Du har nok rett. Men det er så vansekeleg å omfamne og gle seg over det som gjer menneske til menneske. Det er så mange negative trekk vi har som art, som ein lett og praktisk kan kvitte seg med i ein fantasi/utopi/sci-fi-verden. Ein treng ikkje sjå dette som eit problem, meir som ein ønskjedraum, noko høgtståande ein kan strebe etter. Fokus på vitskap, ære, lojalitet, forsking, nysgjerrighet, det som er utanfor oss sjølv som vi ikkje kan fatte (enno).
Gjest Grønn Frosk Skrevet 23. november 2006 #32 Skrevet 23. november 2006 Jeg og er Star Trek fan. Likser Star Wars filmene og, men har alltid likt Star Trek bedre. Men jeg liker bare ene serien. Den med Picard.
ashera Skrevet 25. november 2006 #33 Skrevet 25. november 2006 Avataren min sier vel sitt, hehe. Men hadde jeg hat tid til og giddet å følge med, hadde jeg sikkert ikke mislikt Star Trek. Ser ellers litt på Battlestar Galactica med sønnen min for tiden (onsdager på NRK2), men har ikke sett nok til å mene så mye om den.
ashera Skrevet 25. november 2006 #34 Skrevet 25. november 2006 Avataren min sier vel sitt, hehe. Men hadde jeg hatt tid til og giddet å følge med, hadde jeg sikkert ikke mislikt Star Trek. Ser ellers litt på Battlestar Galactica med sønnen min for tiden (onsdager på NRK2), men har ikke sett nok til å mene så mye om den.
Annikken Skrevet 25. november 2006 #35 Skrevet 25. november 2006 Jeg og romvenninna mi så nettopp ferdig hele Firefly og Serentiy... det er SÅ TRIST at de ikke fikk laget maaaange sesonger av denne serien!! Det er jo SÅ mye de kunne funnet på at skulle skje, og jeg skulle gjerne visst mer om Shepherd Book... nei og nei. <3 Firefly!! Ang. Battlestar Galactica, gleder meg til jeg får lastet ned alt etter 3x05, har ikke sett det etter det. Knall! Og ang. "realistisk" Sci-fi... er jo vanskelig å si hva man kommer til å finne ut i framtida (fortida?) så det er vanskelig å si. Men jeg holder en knapp på BS i så måte.
Knøttet Skrevet 26. november 2006 #36 Skrevet 26. november 2006 Jeg liker begge deler jeg, like mye sånn ca Det var eksen min som fikk overbevist meg om å se en episode Star Trek, og etter det var jeg hekta ... Det samme gjaldt for Star Wars Må bare få rettet opp i en ting: Star Trek er ikke bare tv-serie, det er også filmer!
Gjest Ferskvannsblekksprut Skrevet 26. november 2006 #37 Skrevet 26. november 2006 bitchassmotherfuckers begge to, jævla nerder!
Gjest Fantus Skrevet 26. november 2006 #38 Skrevet 26. november 2006 Jeg liker både Star Wars og Star Trek. Star Trek er nok hakket mer intelligent enn Star Wars syns jeg, men noen Star Trek fans er i overkant merkelige... Anberfaler dokumentarene Trekkies 1 og 2 hvis noen har lyst til å skikkelig blodfans i fri utfoldelse.
Milo Minderbinder Skrevet 26. november 2006 #39 Skrevet 26. november 2006 Star Wars er undeholdende, men heller ikke mer. Star Trek er dritkult, og hylende morsomt. "-Captain. I am detecting fluctuations in the space-time continium, and our warp engine`s core are 30 seconds from collapse" "-I am willing to entertain suggestions, Data." Det er så kos og se at de alltid greier å løse ting ved å enten omdirigere energi fra hint til her, eller lære seg essensielle ting om den nye kulturen de har møtt...og jeg ler så jeg griner over at nye raser enten har tentakler eller kler seg i laken som i gamle Hellas. Samler på Trek, jeg. milo
Gjest Tang Lung Skrevet 27. november 2006 #40 Skrevet 27. november 2006 Ikke en gang nevn de nye SW filmene ST er vel ok på TV , så den 1ste filmen....altfor langtekkelig og kjedelig , ble skuffet BIG time :/
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå