B.A. Skrevet 16. november 2006 #1 Skrevet 16. november 2006 Har da lært meg at Star Trek fans kaller seg Trekkies men hva kaller Star Wars fans seg?? Og hva er egentlig forskjellen på de to? Har du sett noen av dem, og hvilken foretrekker du?? Er det nerdete filmer ( som fremstillt i amerikanske filmer)? Dette ble jo noen spørsmål da, og som dere kanskje skjønner har jeg aldri sett noen av delene. Men har hørt så mye om dem at jeg begynner å lure på om det er et litt "must" bare å ha sett de så jeg vet litt mer hva folk prater om.
Gjest Chrizzy Skrevet 16. november 2006 #2 Skrevet 16. november 2006 Er egentlig ikke så stor forskjell, begge kommer under science-fiction. Star trek er på en måte science-fictions svar på såpeopera. Star Wars, er filmer hvor det er lagt ned uendelige summer i hver film. Jeg vil si kvalitetsfilmer. Jeg foretrekker Star Wars. Nei, de er ikke nerdete, i alle fall ikke Star Wars.
Gjest Pax Skrevet 16. november 2006 #3 Skrevet 16. november 2006 Jeg foretrekker Star Trek, synes serien/filmene er litt mer intelligent en SW.
Gjest Chrizzy Skrevet 16. november 2006 #4 Skrevet 16. november 2006 Jeg foretrekker Star Trek, synes serien/filmene er litt mer intelligent en SW. ← What the :klø:
Gjest gjest1 Skrevet 16. november 2006 #6 Skrevet 16. november 2006 Nå har ikke sett noe på Star Trek, men Star Wars er i hvertfall noe av det værste mølet jeg noen gang har sett. Forferdelig kjedelige filmer..
Gjest Chrizzy Skrevet 16. november 2006 #7 Skrevet 16. november 2006 Ikke enig? ← Nei, jeg er ikke enig. Men etter å ha tenkt litt så tror jeg at jeg kan strekke meg til å forstå hva du mener med det. Hadde vært artig om du forklarte, så vet jeg om jeg er på nett her?
Gjest Pax Skrevet 16. november 2006 #9 Skrevet 16. november 2006 Star Trek all the way! Picard.... ← Picard? Neinei, Data er da så søøøøøt!
Gjest Pax Skrevet 16. november 2006 #10 Skrevet 16. november 2006 Nei, jeg er ikke enig. Men etter å ha tenkt litt så tror jeg at jeg kan strekke meg til å forstå hva du mener med det. Hadde vært artig om du forklarte, så vet jeg om jeg er på nett her? ← Njæ, det er bare min personlige mening. Av og til tar de opp viktige og aktuelle problemer. F.eks rasisme, miljøvern, filosofi, etikk, osv.
Gjest Chrizzy Skrevet 16. november 2006 #11 Skrevet 16. november 2006 Picard? Neinei, Data er da så søøøøøt! ← Ja, det er virkelig Qark også.
Gjest Chrizzy Skrevet 17. november 2006 #12 Skrevet 17. november 2006 Njæ, det er bare min personlige mening. Av og til tar de opp viktige og aktuelle problemer. F.eks rasisme, miljøvern, filosofi, etikk, osv. ← For meg blir det litt for enkelt, er litt for mye Kardemommeby, litt for typisk. Men nå har jeg bare sett en av filmene. Jeg har sett mange av seriene. Men ja, jeg ser poenget, er alikevel fortsatt ikke enig. Kanskje det forandrer seg. Har alltid bare tenkt at Star Trek er såpeopera, liker å se på det da.
Gjest trekkie Skrevet 17. november 2006 #14 Skrevet 17. november 2006 Star Wars synes jeg er fryktelig kjedelig. De siste filmene har så dårlig skuespill at det nesten er morsomt. For ett halvt år så var jeg overbevist om at Star Trek var samme mølet, men så fikk kjæresten min meg til å se noen episoder (vi hadde ingen tv-kanaler i 3 måneder). Og jaggu, så ble jeg hektet Hvem hadde trodd det, hehe. Picard er tøffest
Gjest Gjest Skrevet 17. november 2006 #15 Skrevet 17. november 2006 Sukk - Picard er jo homo i RL, og jeg klarer ikke helt å legge det bak meg, føler det blir litt feil av meg som kvinne å synes han er så sexy da (av en eller annen teit grunn...) - han er liksom furbuden frukt... Men Star Trek og Star Wars er helt forskjellige i min mening, i allefall når jeg tenker på Star Trek TNG som jeg holder høyest. Star wars har masse spesialeffekter, duppeditter, mens Star Trek (TNG) er svært enkelt lagd, mens fantasien har fått større spillerom. Star Wars er OK for kortvarig glede og spenning, mens Star Trek har et helt univers av ting som får meg til å tenke og drømme. (Og da snakker jeg ikke om det noen nevnte over om miljøvern, rasisme etc). Å reise rundt i et romskip med som eneste mål å utforske fremmede sivilisasjoner. Oppdagelsesreising i universet!!
Gjest *Snart medlem* Skrevet 17. november 2006 #16 Skrevet 17. november 2006 Og så er det jo innholdet også. Mange vil si at Star Wars har mer til felles med fantasygenren enn science fiction når det gjelder hva den handler om og hvordan den er fortalt. For mange skal det mer til enn en fremtidssetting Star Trek er derimot mer "klassisk" science fiction når man tenker på mange av problemstillingene som tas opp. Personlig har jeg (dessverre) ikke et nært forhold til Star Trek, men det har jeg til Star Wars.
Gjest Pax Skrevet 17. november 2006 #17 Skrevet 17. november 2006 Og så er det jo innholdet også. Mange vil si at Star Wars har mer til felles med fantasygenren enn science fiction når det gjelder hva den handler om og hvordan den er fortalt. ← Jepp, filmene kommer under def. fantasy.
Gjest Gjest Skrevet 17. november 2006 #18 Skrevet 17. november 2006 Jeg foretrekker Star Trek, synes serien/filmene er litt mer intelligent en SW. ← Absolutt. Star Trek er uten tvil mer intelligent laget enn Star Wars. Star Trek-fansen går også for å være mer intelligente enn Star Wars-fansen. De kan vel sammenliknes med følgende: Star Wars = Cowboy-Laila Star Trek = Vigdis Hjort
Gjest Gjest Skrevet 17. november 2006 #20 Skrevet 17. november 2006 Star Wars : Passer for vanlige folk som liker action og eventyr Star Trek : Passer for folk som jobber i tegneseriebutikker. De har gjerne merkelige klær, er litt overvektige eller ekstremt tynne, har veldig rare venner, elsker å spille rollespill og de er veldig opptatt av å være særest mulig. (Eks: Comic Book Guy i Simpsons) Enig?
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå