Gå til innhold

Menn tenker bare m pikken, lillehjernen, osv

Fremhevede innlegg

Skrevet

Du trodde kanskje at jeg skulle skrive at alle menn er slasker, osv, nå? ;) Men neida!

Taken slo meg plutselig at uttrykk som "menn tenker bare med pikken", "menn tenker bare med lillehjernen", "menn tenker bare med det lille hodet, osv" Det er da ikke noe hyggelig!?

Likevel er det blitt stuereint å si, og menn finner seg i det.

Og uttrykket har blitt gjentatt så mange ganger, at mange mener at det er et udiskutabelt faktum.

Det vi ikke tenker over er at det faktisk er temmelig diskriminerende!

Om noen hadde sagt: "Kvinner har IQ på størrelse med en ert, de tenker bare med klitoris", så hadde da flere reagert?

Merkelige greier...

Videoannonse
Annonse
Gjest Hedda Gabler
Skrevet

Er enig med deg, Grønska. Misliker egentlig de fleste generaliserende uttrykk om kvinner og menn. De fleste av dem er da like forskjellige som andre mennesker!

Skrevet

Ja, ikke sant. For det er vel like sant at kvinner rett som det er, og litt for ofte, tenker med skjeden? Men det er kanskje ikke like stuereint å si.....

Gjest LilSweetie
Skrevet
Ja, ikke sant. For det er vel like sant at kvinner rett som det er, og litt for ofte, tenker med skjeden? Men det er kanskje ikke like stuereint å si.....

Å tenke med skjeden høres utrolig rart ut, men det beviser vel bare hva greensky skrev :ler:

Skrevet

nåja, jeg må forresten innrømme at jeg har bare tenkt med skjeden et par ganger. :sjarmor::ler:

Skrevet

Synes det er en fin og fargerik metafor for et velkjent fenomen!

Men i likestillingens navn må jeg si at noen damer kun tenker med.. hm.. klitten?

Det forklarer i hvert fall noen av mine synder :ler:

Skrevet
Er enig med deg, Grønska. Misliker egentlig de fleste generaliserende uttrykk om kvinner og menn. De fleste av dem er da like forskjellige som andre mennesker!

HVis de fleste av dem er like forskjellige som andre, betyr vel det at det mindretallet som ikke er forskjellige faktisk skiller seg mest ut ved nettopp ikke å være det? Forskjellige, altså.

Beklager hvis det var uklart, jeg tenkte med pikken. Og den er liten.

Skrevet

Vel, selv om det er feil å dra alle menn over en kam (som det så folkelig heter), tror jeg nok det er en grunn til at så mange kvinner sier dette om menn.

Jeg tror at kvinner til alle tider har opplevd at menn generelt sett har hatt, og kanskje har, en større sexdrive og lyst enn de selv har hatt, og har. Det er felst menn som voldtar, menn har masse testosteron, menn er i Forsvaret, menn er i krig, menn slåss mer og er i større grad fysisk voldelige, osv.

Dette er veldig gammelt og kjent: "min mann vil ha sex hele tiden, jeg vil bare kose", "min mann har en på si fordi han ikke får nok sex hjemme", osv.

I tillegg virker det som om menn klarer seg mindre alene enn det kvinner gjør, dvs. etter samlivsbrudd finner menn seg en ny raskere enn kvinner, og menn får seg lettere casual sex og tar lettere på sex enn kvinner gjør. Generelt sett.

Derfor mener jeg, basert ut fra hva jeg tror, har lest og erfart, at menn, generelt sett, i større grad lar seg styre av sine sexlyster enn det kvinner gjør. Menn har større sexdrift og mer testosteron, og følgelig har de mer sex. Med flere.

Det er ikke rart mange kvinner føler en antipati overfor det.

Skrevet
Vel, selv om det er feil å dra alle menn over en kam (som det så folkelig heter), tror jeg nok det er en grunn til at så mange kvinner sier dette om menn.

Jeg tror at kvinner til alle tider har opplevd at menn generelt sett har hatt, og kanskje har, en større sexdrive og lyst enn de selv har hatt, og har. Det er felst menn som voldtar, menn har masse testosteron, menn er i Forsvaret, menn er i krig, menn slåss mer og er i større grad fysisk voldelige, osv.

Dette er veldig gammelt og kjent: "min mann vil ha sex hele tiden, jeg vil bare kose", "min mann har en på si fordi han ikke får nok sex hjemme", osv.

I tillegg virker det som om menn klarer seg mindre alene enn det kvinner gjør, dvs. etter samlivsbrudd finner menn seg en ny raskere enn kvinner, og menn får seg lettere casual sex og tar lettere på sex enn kvinner gjør. Generelt sett.

Derfor mener jeg, basert ut fra hva jeg tror, har lest og erfart, at menn, generelt sett, i større grad lar seg styre av sine sexlyster enn det kvinner gjør. Menn har større sexdrift og mer testosteron, og følgelig har de mer sex. Med flere.

Det er ikke rart mange kvinner føler en antipati overfor det.

Du er veldig flink til å formulere deg, sån at man ikke kan missforstå og anngripe det du sier. Slettes ikke dårlig ;)

Jeg er ikke helt enig i det du sier da. Etter det jeg har opplevd, så er damer mye kåtere enn menn, men de snakker mindre om det.

Det har vørt foretatt studier på hvilket kjøn som har mest sex, å det er faktisk kvinner. Mener også å ha lest at det oftest er kvinner som er utroe, men det er bare et vagt minne jeg har, laaangt bak i hjernen, så det er godt mulig at det ikke stemmer.

Menn er mindre følsomme enn damer, så det kan rett og slett hende at vi bare ikke bryr oss om sånne ting som "du tenker bare med pikken!!". Det er jo en helt usansynlig anklagelse, så hvorfor reagere på det?

Skrevet
De som har kommet på de utrykkene greensky ramser opp i sitt startinnlegg har kanskje ikke vært helt på jordet...

http://www.bt.no/forbruker/samliv/article314336.ece

Kvinner har 8 felts motorvei og menn en dårlig bygdevei, pga testosteron... :ler:  :ler:

Åjda :forvirret:

Jeg tror ikke at de greiene der stemmer helt da, men det hørtes ikke bra ut :ler:

Skrevet (endret)
Du trodde kanskje at jeg skulle skrive  at alle menn er slasker, osv, nå?  ;)  Men neida!

Taken slo meg plutselig at uttrykk som "menn tenker bare med pikken", "menn tenker bare med lillehjernen", "menn tenker bare med det lille hodet, osv" Det er da ikke noe hyggelig!?

Likevel er det blitt stuereint å si, og menn finner seg i det.

Og uttrykket har blitt gjentatt så mange ganger, at mange mener at det er et udiskutabelt faktum.

Det vi ikke tenker over er at det faktisk er temmelig diskriminerende!

Om noen hadde sagt: "Kvinner har IQ på størrelse med en ert, de tenker bare med klitoris", så hadde da flere reagert?

Merkelige greier...

Du kan være ganske sikker på at det hadde blitt en jævla rabalder.

Se bare på tråden om mannlige moderatorer, hvordan kvinnene går helt av skinnene fordi TS personlig mener at menn er mer objektive, sånn rent generelt. Og det er enda en ganske mild uttalelse i forhold til dette.

Disse utsagnene du nevner her, har jeg sett ganske ofte her på KG faktisk, og i tillegg kommer denne: Menn er så primitive.

Og aldri har jeg sett at mannfolka går i fistel over det.

Endret av mysan
Skrevet
Og aldri har jeg sett at mannfolka går i fistel over det.

ja, det er merkelig.

Skrevet

Dårlig menn dere har, som bare tenker med pikken. Jeg puler med pikken min også, jeg.

Skrevet

Men de mennene som tenker med pikken, puler de med hodet, da? :klø: :hår:

Skrevet
Men de mennene som tenker med pikken, puler de med hodet, da?  :klø:  :hår:

Fisting er jo en ting, men heading!! Nei da begynner det å ta av.

Skrevet
:ler:

Siden jeg tenker med pikken, begynte jeg å tenke på hva den smileydamen drev med...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...