Gå til innhold

miami beach og miami

Fremhevede innlegg

Gjest Gjest_monica_*
Skrevet

Jeg lurer på om noen har vært i Miami og om dette er en trygg by å reise til?Jeg vurderer å bestille meg tur, men lurer litt på hvor trygt det er å gå alene på kvelden eller dagen?Tar gjerne i mot noen tips på hva som er verdt å se og hvordan man tar seg fram til å se de viktigste severdighetene?HVilket nattklubber som bør oppleves og hva man kan finne på? :frustrert::grine::ironi::sjenert::sjarmor::overrasket::sur::legrine::ironi: TAKK

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Hei

Jeg var i Florida for noen år siden og jeg har skrevet litt om turen på http://gardkarlsen.com/florida.htm . Vi bodde på Miami beach og leide bil for å komme oss rundt i byen ;) Det er vel noen strøk i Miami som kanskje ikke er så bra men slik er det vel i alle store byer.

Skrevet

Var i Miami tidligere i år, og syntes det var helt fantastiskt! Bodde på Miami Beach (eneste stedet jeg vil anbeafle å bo), men hadde små (skuffende) turer rundt til bla Little Havana.

Bydelen Miami Beach er en egen øy og ble av oss oppfattet som veldig trygt. Vi hadde hotell på stranden, men bare to kvartal unna Art Deco District og rett over veien lå en lang gågate (Lincoln Road) med masse butikker og restauranter. Stranden er kjempefin, mange gode restauranttilbud (men styr unna de som prøver seg på fransk mat -veldig dyrt og ikke godt!), kafèer og barer både i Art Deco District, Lincoln Road og på hotellene (i tillegg til de du ellers finner rundt okring).

Har kun positive ting å si om Miami Beach, så det er lettere om du evt kommer med direkte spørsmål eller sier litt mer om hva dere forventer av ferien.

Little Havana kunne vi spart oss for. Det er snakk om èn gate som er interressant, og bortsett fra en sigarbutikk (med usedvanlig sur betjening som ikke snakket engelsk) og en souvernirbutikk, er det nesten ingenting der. Håper de ser potensialet og utvikler bydelen sin.

Coconut Grove var heller ikke mye å skrive hjem om. Vi spiste en kjempegod lunsj der, og det er et ok sted for shopping -men det finner du også på Miami Beach.

Bayside Marketplace er også et lite mekka for shopping og restauranter (Aker Brygge i en annen målestokk).

Vi leide ikke bil, men kjørte taxi. Sjåførene fortalte oss også om hvilke steder man IKKE skulle dra. Kjører du egen bil, bør man ha et godt kart og holde seg langt unna enkelte områder (spør evt hos bilutleier).

Det er mye å fortelle, men som sagt tror jeg det er bedre om du sier litt mer om hva du forventer av turen først. Uansett hva det måtte være, så finner du det på Miami Beach.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...