Gå til innhold

Gyldighetstid på pass

Fremhevede innlegg

Skrevet

Bare for å være sikker:

Jeg reiser til København i begynnelsen av desember, og passet mitt går ut på dato i april neste år. Har hørt at passet alltid skal være gyldig til seks måneder etter hjemkomst, men gjelder det Danmark også? Når vi besøker vårt naboland gjelder vel passet først og fremst som legitimasjon, ikke som påkrevd reisedokument.

Må jeg springe og få nytt pass snarest, eller kan jeg vente?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

I Danmark er ikke passet engang påkrevd som legitimasjon, mellom de nordiske land er det egne avtaler, og bankkort, førerkort el.l. holder i massevis.

Når det gjelder seks-månedersregelen så er det ikke noe slikt for nordmenn innen Europa uansett, så på dette kontinentet kan du trygt reise selv om det er under seks mnd til passet går ut.

Gjest reiseguri
Skrevet

Hvis du skal fly må du ha pass. Kastrup for eksempel er beinhard på at norske passasjerer, barn som voksne, må vise pass.

Skrevet

Selvfølgelig tar jeg med passet, men jeg lurte bare på om det vil bli noe problem for meg at det går ut i april 2007.

Kan noen bekrefte/avkrefte dette så jeg vet helt sikkert?

Skrevet

Du vil IKKE få problemer med et gyldig pass i Norden, forutsatt at du ikke skal være der til i april....

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...