Gjest Nattblomst Skrevet 16. november 2006 #1 Skrevet 16. november 2006 Drikker du kaffe (ren, svart)? Når begynte du i så fall med det? Hvor mange kopper per dag? Jeg har ikke drukket ren kaffe tidligere, bare latte- og mocca-varianter. Men nå siste uka har jeg drukket tre kopper kaffe. Kanskje jeg "endelig" får smaken på det? Vil gjerne ha helseeffektene som følger et moderat forbruk av kaffe (bl.a økt fettforbrenning)...
Gjest Gjesta Skrevet 16. november 2006 #3 Skrevet 16. november 2006 Du, hvis du ikke liker kaffe er det vel ikke noen vits i å tvinge seg til det? Det er vel ikke bare helsefordeler med kaffe? Men; jeg har aldri likt ren, svart kaffe, derimot har jeg alltid vært veldig glad i te. Hvis jeg er på møter det bare blir servert kaffe hender det jeg tar en kopp eller to hvis jeg har lyst på noe varmt å drikke, eller jeg avstår. Jeg har sluttet å tenke at jeg må drikke kaffe for å være voksen og seriøs. Er veldig glad i ulike kaffedrikker med melk og sukker innblandet
Gjest Nattblomst Skrevet 16. november 2006 #4 Skrevet 16. november 2006 Du, hvis du ikke liker kaffe er det vel ikke noen vits i å tvinge seg til det? Det er vel ikke bare helsefordeler med kaffe? ← Det vet jeg- derfor skrev jeg et moderat forbruk. Jeg hater ikke smaken. Den er bare uvant. Elsker lukta av kaffe...
Gjest Gjesta Skrevet 16. november 2006 #5 Skrevet 16. november 2006 Det vet jeg- derfor skrev jeg et moderat forbruk. Jeg hater ikke smaken. Den er bare uvant. Elsker lukta av kaffe... ← Åja! Det gjør jeg og. Rart at noe som lukter så deilig kan smake så udeilig :klø: Men hva er det for noe med kaffe og forbrenning?
Gjest Nattblomst Skrevet 16. november 2006 #6 Skrevet 16. november 2006 I følge Fredrik Paulun- svensk helsefyr som har skrevet en bok om fettforbrenning (seriøs bok, ikke noe svada)- er kaffe (i ren form) en av de matvarene som er med å øke fettforbrenningen i kroppen. På lista står også fet fisk, frukt og grønnsaker, nøtter, vegetabilske oljer og grønn te. (Har sikkert glemt noe nå) Fettforbrenningsdempende matvarer er kjøtt, også kylling og svin faktisk, og melkeprodukter. Men, så klart- alt med måte.
Aquila Skrevet 16. november 2006 #7 Skrevet 16. november 2006 Svart kaffe er godt... Begynte urtidlig, var vel 14 eller noe sånt - og da bare på ettermiddagen med familien, på spilling eller i selskap. Fra videregående ble det hver dag. Gjerne 3-5 kopper totalt. Du har rett i at lukten er helt nyyyydelig Har aldri blitt helt betatt av latte variantene ser du. Kjøper heller presskannekaffe på cafe. Vel, etter tre stressende år fikk jeg nå kaffeforbud fra legen etter gastroskopiering og begynnende magesår. Jeg tar meg en liten kopp nå om dagen til tross for dr's. orders, men drikker mest te for tiden... Så alt med måte (selv om mitt begynnende sår skyldtes kaffen akkurat!) Yammi yammi yammi I got coffee in my tommy (Slurp)!
Gjest Norwegian Blue Skrevet 16. november 2006 #8 Skrevet 16. november 2006 Liker ikke kaffe.. Men jeg drikker grønn te, og det båed smaker bedre og er sunnere.
Frk. Stella Skrevet 16. november 2006 #9 Skrevet 16. november 2006 Jeg er ingen "kaffekjærring", men plutselig kan jeg bli kaffetørst. Drikker kanskje 5-6 kopper svart kaffe i uka, ujevnt fordelt Begynte vel i 18-19års-alderen tror jeg? Og jeg synes ikke det smakte umåtelig godt med en gang, men det "gikk seg til"... En smak jeg måtte bli vant med - på lik linje med f eks oliven, avocado, rødvin......
Gjest Gjesten Skrevet 16. november 2006 #10 Skrevet 16. november 2006 Begynte først å drikke kaffe etter at det kom kaffebar på Universitetet der jeg gikk, og jeg hadde en heftig eksamensmåned ett år med mange sene kvelder. Startet med mocca og latte. Da var jeg ca 24-25 år. Før det drakk jeg bare te. Nå drikker jeg litt svart kaffe, men det er kun borte i selskap hvis jeg vet/ ser at det ikke er mulighet for te eller annet. Blir litt gåen i magen og lys våken hele natten av for mange kopper ren svart kaffe. Men paradoksalt nok kan jeg gå innom en skikkelig kaffebar og bestille en dobbel latte for så å kose meg med den og lesestoff lenge. Jeg er litt sær og har alltid hatt den oppfatningen at det ikke er noe poeng å drikke noe bare fordi "alle andre gjør det" (både for kaffe og sterkere saker). Jeg skal faktisk like det jeg drikker
Miracl3 Skrevet 16. november 2006 #11 Skrevet 16. november 2006 Drikker ikke kaffe Det er vanndrivende
Gjest Ferskvannsblekksprut Skrevet 16. november 2006 #12 Skrevet 16. november 2006 Drikker kaffe, men jeg vemmes når jeg tisser! Lukter honeykorn
Gjest Anonymisert_120626 Skrevet 16. november 2006 #13 Skrevet 16. november 2006 Jepp, jeg drikker svart kaffe. Men bare av og til. Det er veldig godt etter et større måltid (typisk besøk hos besteforeldre-middag o.l). Til vanlig liker jeg best varianten med diverse usunne tillegsingredienser (mocca etc).
Gjest Talula Skrevet 16. november 2006 #14 Skrevet 16. november 2006 Jeg drikker svart kaffe, det har jeg gjort siden jeg var 15-16 år. Får som regel i meg et par store krus iløpet av dagen. Liker godt cappucino og cafe au lait også, men det blir ikke så ofte.
Tristessa Skrevet 16. november 2006 #15 Skrevet 16. november 2006 Drikker mye kaffe og elsker det. Har vært på koffeinkjøret siden jeg var tretten-fjorten omtrent og drakk dobbel espresso hver morgen gjennom ungdomsskolen og videregående. Jeg var den eneste som ikke lå og sov ved pulten, problemet var at jeg gjerne var så gira at jeg ble selvlysende i morgentimene. Drikker helst kaffe om morgenene, ellers går det mye i svart te brygget på skikkelig vis.
Vannkvinne Skrevet 16. november 2006 #16 Skrevet 16. november 2006 Har redusert forbruket til en kopp pr dag. Føler kroppen blir litt stressa av kaffe
Gjest graceland Skrevet 16. november 2006 #17 Skrevet 16. november 2006 Drikker sjelden kaffe. Får så vondt i magen av det.
monja Skrevet 16. november 2006 #18 Skrevet 16. november 2006 Drikker kaffe kun i selskap. Lager oss ikke kaffe hjemme med mindre vi har besøk, så det er minimalt med kaffe her.
Gjest gjest1 Skrevet 16. november 2006 #19 Skrevet 16. november 2006 Drikker aldri kaffe, synes det smaker vondt.
Gjest Vilja :-) Skrevet 16. november 2006 #20 Skrevet 16. november 2006 Drikker kaffe, men jeg vemmes når jeg tisser! Lukter honeykorn ← Gjenkjennende.. Jeg drikker mye kaffe i eksamensperiodene, dvs. at det blir 3-4 kopper kaffe pr dag i ca. 6 uker på senhøsten og våren. Deretter følger en periode med koffein-avvenning og tannbleking. Hadde det ikke vært for misfarvede tenner hadde jeg nok drukket kaffe året rundt. Med kaffe innabords kvikner jeg fort til etter oppvåkning. Uten kaffe kan jeg gå i ørska i 2-3 timer.
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå