Gjest Fruktfat Skrevet 16. november 2006 #1 Skrevet 16. november 2006 har vært hos tannlegen og fått beskjed om at jeg må operere ut en visdomstann... hjelpes meg, jeg som synes en vanlig undesøkelse er grusomt noen som vet hvor mye det koster, og om man får noe refundert fra trygdekontoret? og hvor mye bedøvelse får jeg?
2små Skrevet 16. november 2006 #2 Skrevet 16. november 2006 du får godt med bedøvelse, og det er ikke så veldig kostbart. Jeg fikk opperert ut min hos odentologen og betalte kun egenandel. det var ikke vondt, men litt ekkelt når man får tildekket hele seg og ansiktet som på en operasojnssal og du selv er lys våken. kun tennene er blottet og i mitt tilfelle var det 2 tannleger der. en student og en tannlegelærer. vondt gjorde det ikke, men jeg er glad jeg fikk med smertestillende og ikke gikk på jobb etter på- klarte ikke å snakke på noen timer.
Gjest Fruktfat Skrevet 16. november 2006 #3 Skrevet 16. november 2006 å gulp... :hår: vil helst sove jeg, men det kan nok bli vanskelig... husker mamma opererte ut visdomstann for mange år siden; hun hadde hørt at det knaka i kjeven og det var fryktelig ubehagelig... uff, som jeg gruer meg.
Gjest Gjest Skrevet 16. november 2006 #4 Skrevet 16. november 2006 Du må ikke sammenligne hennes oppleves for mange år siden med slik det er nå, mye har forandret seg
Annikken Skrevet 16. november 2006 #5 Skrevet 16. november 2006 En annen ting er at det er farligere for deg å bli lagt i narkose. Kjøp deg sånne dotter du kan stappe i øra! Det hjelper kanskje? Du kommer likevel til å merke at de trykker og "roter rundt" der inne, men jeg lurer på om du kan få noen sterke smertestillende som gjør deg litt dizzy om du vil det. Ei venninne av meg fikk noe skikkelig deilig sterkt før hun skulle til tannlegen, så jeg lurer på om det lar seg kombinere med lokalbedøvelse. Spør dem! Og husk å si fra at du er redd!
Gjest Fruktfat Skrevet 17. november 2006 #6 Skrevet 17. november 2006 En annen ting er at det er farligere for deg å bli lagt i narkose. Kjøp deg sånne dotter du kan stappe i øra! Det hjelper kanskje? Du kommer likevel til å merke at de trykker og "roter rundt" der inne, men jeg lurer på om du kan få noen sterke smertestillende som gjør deg litt dizzy om du vil det. Ei venninne av meg fikk noe skikkelig deilig sterkt før hun skulle til tannlegen, så jeg lurer på om det lar seg kombinere med lokalbedøvelse. Spør dem! Og husk å si fra at du er redd! ← [/quote og så mener jeg å ha lest at det koster 20 000 (?) å få narkose?? har jo tatt en brystoperasjon, under sedasjon, og det gjør jeg heller enn å gå til tannlegen... må nok høre om skikkelig smertestillende ja! og gjerne beroligende...
Gjest Fruktfat Skrevet 23. november 2006 #7 Skrevet 23. november 2006 uff, jeg har allerede fått time... i midten av desember! er jo bare tre uker til! kan man ringe og spørre hvor mye bedøvelse/annen smertestillende man får?
siebaeo Skrevet 23. november 2006 #8 Skrevet 23. november 2006 Vet du hva? Det er faktisk ikke vondt. Du er så bedøvet at du ikke kjenner noe. Lydene er litt ekle og du kjenner jo at noen holder på, men det er stort sett det du merker. Og så er det så utrolig godt å få overstått!! Jeg var så redd at jeg begynte å gråte i det jeg gikk inn på legekontoret for å fortelle at jeg hadde vondt i tanna. Tannlegen ble selvfølgelig allerede da obs på hvor redd jeg var. Han var skikkelig rolig og flink og fortalte alt han gjorde da operasjonsdagen "endelig" var der. Jeg var redd selvfølgelig, men det gikk MYE bedre en forventet. En ting jeg savnet var noen å holde i hånda.. en alliert på en måte. Du kan ta et par smertestillende før timen men spør tannlegen først. Og det kan hende du kan få noe lett beroligende før timen. Men ring og snakk med dem du! De er godt vant til redde pasienter. Så kanskje de kan berolig deg litt også. Lykke til. Det går bra!! Jeg lover!
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå