Gjest Gjest Skrevet 16. november 2006 #1 Skrevet 16. november 2006 Siden jordbærsesongen er over, hva kan jeg servere som en liten bit til champagnen?
Gjest Gjest_Mowgli_* Skrevet 16. november 2006 #2 Skrevet 16. november 2006 Scampi er veldig godt til sjampis.
Gjest Ninakanin Skrevet 16. november 2006 #5 Skrevet 16. november 2006 M, min samboer, skulle ut for å kjøpe noe sjampis og jordbær til 1årsdagen vår i dag
Gjest Gjest Skrevet 16. november 2006 #6 Skrevet 16. november 2006 Kan melon og spekeskinke passe? Jeg er ingen vinekspert... Spør på polet, de har også veldig peiling på hva som passer til de forskjellige champagnene.
Gjest Gjest Skrevet 16. november 2006 #7 Skrevet 16. november 2006 eller en sånn liten tartelett kjeks med rømme, rogn og gressløk er også godt
Gjest Gjest Skrevet 16. november 2006 #8 Skrevet 16. november 2006 Til Bollinger har jeg fått servert salinaskjeks med gåselevertpatè og samme kjeks med port salut. Passet fint det! Nam nam
Gjest Gjesta Skrevet 16. november 2006 #9 Skrevet 16. november 2006 M, er det deg? ← Niks, det var bare meg, som hadde glemt å logge meg inn. Men kanskje M er heldigere enn meg og får tak i jordbær. Gratulerer med ettårsdagen!
Varja Skrevet 16. november 2006 #10 Skrevet 16. november 2006 Det beste som fins til sjampanje er vel russisk kaviar, men det eksporteres visst ikke lenger. Kanskje du kan spørre i en delikatessebutikk om det finnes noen annen type god kaviar som egner seg?
Gjest Pax Skrevet 16. november 2006 #11 Skrevet 16. november 2006 Jegville hatt chips ved siden av, så jeg er sikkert vulgær.
Supraspinatus Skrevet 16. november 2006 #12 Skrevet 16. november 2006 Trenger man å ha noe ved siden av? ;) men frukt generelt er jo bra, ikke bare jordbær. Appelsin, eplebiter, ananas, bringebær, blåbær, molte, etc gå på en butikk med bra utvalg, så finner du nok noe snadder...
Petroline Skrevet 16. november 2006 #13 Skrevet 16. november 2006 Moro! Jeg var på vinkurs for noen uker siden. Og det kom et spørsmål om hva man helst skulle spise til sjampis. Vinkelneren som hadde kurset sa at jordbær og sjampis var full kræsj, og at det ikke passet sammen i det hele tatt. Selv brukte hun ostepop , til "daglig". Utover det litt overraskende svaret, var det østers som var favoritten. Østers har jeg aldri smakt, men ostepop, det var jo litt festlig!!
Supraspinatus Skrevet 16. november 2006 #14 Skrevet 16. november 2006 Moro! Jeg var på vinkurs for noen uker siden. Og det kom et spørsmål om hva man helst skulle spise til sjampis. Vinkelneren som hadde kurset sa at jordbær og sjampis var full kræsj, og at det ikke passet sammen i det hele tatt. Selv brukte hun ostepop , til "daglig". Utover det litt overraskende svaret, var det østers som var favoritten. Østers har jeg aldri smakt, men ostepop, det var jo litt festlig!! ← Hmm rart at de på vinkurs lærte bort at en type vin er kræsj med en type mat... Det er vel smaken din som bestemmer hva du drikker...
LilleLy Skrevet 16. november 2006 #15 Skrevet 16. november 2006 Det er litt småjålete, men jeg synes gåselever smaker helt fantastisk til champagne.. altså på en liten brødbit eller kjekstype -ting og gjerne med litt tranebærgele. Men det er kanskje ikke så lett å få tak i i Norge?
Gjest Fjellsippa Skrevet 16. november 2006 #16 Skrevet 16. november 2006 Reker er godt til champagne. Hva med å lage bitte små rekesmørbrød.
Nilma Skrevet 17. november 2006 #17 Skrevet 17. november 2006 Røkt laks i småbiter blandes med crème fraîche og finhakket gressløk eller litt pepperrot, serveres på små loffskiver eller melba toasts (evt. ferdigkjøpte).
Gjest Gjest Skrevet 17. november 2006 #18 Skrevet 17. november 2006 Siden jordbær (noe søtt) var grunntanken så ville jeg gått for et par biter skikkelig eksklusiv og mørk sjokolade.
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå