Sam Skrevet 16. november 2006 #1 Del Skrevet 16. november 2006 Hos oss oppbevares julegavene som skal til husets folk hos mine foreldre. Det er greiest synes vi, så vet vi hvor vi har dem, og det har aldri vært noe problem med tanke på snikhaner som er å klemmer/åpner for tidlig. Det har aldri jeg eller mine søsken gjort, eller besteforeldrebarna. Det har så lenge jeg kan huske, vært oss barnas jobb å legge gavene under treet, mest meg de siste årene, da jeg flyttet ut sist, og er fortsatt in oppgave. Har pleid å legge alle gavene som vi har fått til lillejulaften under treet da, etter at treet er kommet inn og er pyntet. Synes det er koselig og det pynter opp så fint Hva pleier dere å gjøre? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
minienthe Skrevet 16. november 2006 #2 Del Skrevet 16. november 2006 lagrer de hos ei venninde, har verdens mest nysjerrige sambo Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Malama Skrevet 16. november 2006 #3 Del Skrevet 16. november 2006 I mitt barndomshjem oppbevarte mamma og pappa gavene de kjøpte på øverste hylle i kleskapet, det visste vi, men vi knep aldri eller noe. Jeg hadde de jeg kjøpte i kleskapet mitt, og min bror gjemte de han kjøpte på sitt rom. Ingen knep av den grunn. De gavene vi fikk fra andre familier kom i plastposer som somregel ble satt på mamma og pappas soverom, eller "syrommet/strykerommet/kontoret" i de senere år (det var min brors rom før) Mye får/fikk vi på julaften uansett, da vi traff våre tanter/onkler hos våre besteforeldre, og utvekslet gaver der. Når vi kom hjem fra besøkene og middagen ble gjort klar bar vi alle gavene inn på stua, og hentet fra våre soverom. Ingenting kom under treet, men ved siden av. (Dette etter at nissen sluttet å komme da, da nissen kom kom han med alle gavene) Vi trekker frem treet for å gå rundt det, og der er på langt nær plass under treeet til alle gavene om vi skal kunne gå rundt. Etter at vi har gått rundt og sunget alle sangene vi kan legger vi gavene under treet (tar dem ut fra palstposene og danderer rundt utover hele gulvet da...) og etterpå deler vi ut. Hos min forlovedes familie havner gavene under treet når treet kommer opp, og vi går rundt det med gavene under. De har mye større plass til treet, og mye større tre, så det er mulig der. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Gjesta Skrevet 16. november 2006 #4 Del Skrevet 16. november 2006 De oppbevares der det er plass, og legges under treet hos mamma og pappa lille julaften Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest graceland Skrevet 16. november 2006 #5 Del Skrevet 16. november 2006 De legges i boden! Men godt gjemt for ungene, selvfølgelig. Da jeg var liten, tror jeg foreldrene mine gjemte gavene i klesskapet. Soverommet deres var nemlig det eneste forbudte området for oss barn... :D Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjenglemt sykkellås Skrevet 16. november 2006 #6 Del Skrevet 16. november 2006 Oppbevares tilfeldig rundt omkring, der det er plass og legges under treet når det er ferdig pyntet og klar for å ruge på pakkene en liten stund før de åpnes. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Sam Skrevet 16. november 2006 Forfatter #7 Del Skrevet 16. november 2006 Når vi kom hjem fra besøkene og middagen ble gjort klar bar vi alle gavene inn på stua, og hentet fra våre soverom. Ingenting kom under treet, men ved siden av. (Dette etter at nissen sluttet å komme da, da nissen kom kom han med alle gavene) Vi trekker frem treet for å gå rundt det, og der er på langt nær plass under treeet til alle gavene om vi skal kunne gå rundt. Etter at vi har gått rundt og sunget alle sangene vi kan legger vi gavene under treet (tar dem ut fra palstposene og danderer rundt utover hele gulvet da...) og etterpå deler vi ut. Hos min forlovedes familie havner gavene under treet når treet kommer opp, og vi går rundt det med gavene under. De har mye større plass til treet, og mye større tre, så det er mulig der. ← Jeg har aldri vært vant til å gå rundt juletreet, så det gjør ikke noe om vi legger ut gavene 23. Må som regel dandere dem en hel del for å i det hele tatt få plass, og i år blir vi trolig 6-7 stk på julaften, inklusive barn, så hvordan vi skal få plass til alt vet jeg ikke. Kanskje vi må få oss et juletre der greinene starter en meter opp i lufta Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Fruktfat Skrevet 16. november 2006 #8 Del Skrevet 16. november 2006 her hjemme legges de under treet når treet kommer opp. før det i plastposer (sambo gjemmer gavene til meg, for JA jeg klemmer og rister og lukter og gjetter ). så tar vi de med oss til min tante og onkel og legges under treet før vi spiser middag. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
kamela Skrevet 16. november 2006 #9 Del Skrevet 16. november 2006 Hos oss gjemmes også pakkene på vårt soverom. Jeg tror vi klarer å la være å kikke (jeg gjør ivhertfall det), og soverommet er forbudt område for ungene. Legges under treet 23. sånn til vanlig, blir vel dagen før i år siden 23. blir vår julaften. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest mela Skrevet 16. november 2006 #10 Del Skrevet 16. november 2006 Hos meg ligger de i en haug ved siden av stuebordet og DVDhylla for nå. De legges under treet hos mamma når det blir satt opp. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Prinsesse-vil-ikke Skrevet 16. november 2006 #11 Del Skrevet 16. november 2006 Pakkene ligger i en bokhylle frem til juletreet kommer opp. Julegaven til samboer skal jeg gjemme frem til pakkeutdelingen begynner på julaften! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Karamba Skrevet 16. november 2006 #12 Del Skrevet 16. november 2006 Det varierer litt hvor vi gjemmer pakkene; i kjelleren, boden, øverste hylle i klesskapet på soverommet vårt, osv.. Legger pakkene under juletreet om morgenen på julaften. Tror ikke det er så lurt å legge de der noe tidligere... Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Arkana Skrevet 16. november 2006 #13 Del Skrevet 16. november 2006 Hos oss gjemmer vi selv de gavene vi skal gi bort. Jeg visste aldri hvor mine foreldre la gavene våre. Jeg og broren min gjemte dem i skapene på rommene våre. Samboeren min pleier å gjemme mine gaver i boden i kjelleren, for der går jeg så sjelden. Jeg gjemmer mine i skapet hvor vi legger håndduker og sengetøy, for der ser han aldri. Gaver som skal gis til andre enn samboeren min legger jeg bare på et bord. Alle gavene legges forøvrig under juletreet straks det er pyntet lille julaften kveld. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Mayamor Skrevet 16. november 2006 #14 Del Skrevet 16. november 2006 Her legges julegavene øverst i klesskapet. De som ikke får plass - går i plastsekk og opp på koffertloftet. Gavene legges under juletreèt om kvelden lillejulaften. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
rugrat Skrevet 16. november 2006 #15 Del Skrevet 16. november 2006 Gavene ligger i boden fram til julaften formiddag. Lillejulaften om kvelden legges morgengavene under treet (eller, det er egentlig nissen som kommer med dem om natten, øf kårs ), og etter frokost på julaften legges resten av gavene under til fristelse resten av dagen. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Gjesta Skrevet 19. november 2006 #16 Del Skrevet 19. november 2006 Vi har de i klesskapet på soverommet. Husker fra barndommen, så var alltid de største pakkene hos besteforeldrene mine. Vi var flinke til å finne gavene, men vi klemte aldri på de. Vi legger gavene under juletreet når julematen er i/på ovnen. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
monja Skrevet 19. november 2006 #17 Del Skrevet 19. november 2006 Vi legger pakkene på gjesterommet før de legges under treet på kvelden lille julaften. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Pasha Skrevet 19. november 2006 #18 Del Skrevet 19. november 2006 her legges de i skapet og legger de under treet på lillejulaften Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Gjesta Skrevet 19. november 2006 #19 Del Skrevet 19. november 2006 Når vi skal være her kommer det gaver hit "hele" desember og når vi skal være hos mor og far kjøres det gaver dit "hele" desember..... Gavene legges under treet rett etter at det er ferdig pyntet, lille julaften Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Helen Skrevet 20. november 2006 #20 Del Skrevet 20. november 2006 Vi oppbevarer gavene på soverommet, har aldri hatt noe problem med at ungene har vært der for å klemme og riste på gavene. Vanligvis legger vi julegavene under treeet lillejulaften, men i år blir det ikke slik siden vi har ei katte som er spinnvill. Regner med at hun kommer til å gå berserk på gavene om natta så den sjansen tar jeg bare ikke Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå