Gjest ZzzzzZZZzzzz Skrevet 15. november 2006 #1 Skrevet 15. november 2006 Hva feiler det meg? Har vært så trøtt i det siste. Og da snakker vi ikke bare om trøtt, vi snakker om koma-light. (nei,ikke cola light) Har sovet 12 - 15 timer de siste dagene, og det virker som om jeg aldri får nok søvn.
Gjest Gjest_angel1881_* Skrevet 15. november 2006 #4 Skrevet 15. november 2006 Hvis det vedvarer bør du ta en tur til legen, ta noen blodprøver. Du kan ha jernmangel eller mangel på b12. Tenk over om du har noen grunn til å være ekstra sliten nå...? Ellers så må du bare sove så mye du trenger. Drikke masse vann, spise frukt... I perioder kan vi mennesker trenge mer søvn enn ellers, det er normalt..
Gjest Gjest Skrevet 16. november 2006 #5 Skrevet 16. november 2006 Lite dagslys er vel den klassiske årsaken på denne tiden av året.
Drua Skrevet 16. november 2006 #6 Skrevet 16. november 2006 Spis vanlig multivitamin og ta tran for å få i deg nok vitamin D. Vurder å skaffe deg en dagslyslampe som du kan bruke om morgenen for å våkne bedre. Kom deg ut minst 1 gang om dagen, gå en liten tur så du får frisk luft - helst i de timene på dagen det er lyst ute. Fysisk aktivitet er viktig, prøv å få trent/mosjonert litt hver dag - om ikke annet den lille turen ute i frisk luft. Ellers enig med gjesten over her, spis frukt og grønnsaker, drikk vann, for all del- sov så mye du trenger- men hvis du gjør tingene over her tror jeg nok du vil føle deg mer opplagt Vedvarer det- dra til legen og få tatt blodprøver.
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå