Gå til innhold

Enkel eller dobbeldyne ?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hva har du og er du fornøyd ?

Jeg har dobbel med faen så vannskelig å få tak i sengetøy bortsett fra på IKEA som er til en fornuftig pris.

Vurderer å gå over til enkeldyner igjen ama

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Vi har enkeltdyner og det er helt uaktuelt med dobbeldyner. Synes det er veldig upraktisk og jeg ville føle meg veldig ufri når jeg sover hvis jeg skulle dele dyne med samboeren min. Søvn er viktig og jeg får best søvn når jeg kan gjøre som jeg vil med min dyne.

Skrevet
Vi har enkeltdyner og det er helt uaktuelt med dobbeldyner. Synes det er veldig upraktisk og jeg ville føle meg veldig ufri når jeg sover hvis jeg skulle dele dyne med samboeren min. Søvn er viktig og jeg får best søvn når jeg kan gjøre som jeg vil med min dyne.

Helt enig! De få gangene vi har vært på hotell med dobbeldyne har vi holdt på å bli sprø!

Skrevet

Vi kunne aldri hatt dobbeldyne. Samboeren min ligger oppå dyna si og sover, og krøller sammen resten og holder rundt den biten, mens jeg må pakke meg helt inn, slik at det ikke kommer inn luft noe sted. Dessuten har vi 1.80-seng, og ligger i hver vår ende når vi skal sove.

I sommer var vi i Frankrike på ferie, og der var det dobbeltlaken. Jeg gav opp rimelig kjapt, og brukte sengeteppet som teppe, mens samboeren fikk lakenet i fred.

Skrevet

Jeg hater dobbeltdyner. Jeg er av typen som liker å ligge med dyna godt rundt meg, mellom beina osv, og da passer det dårlig å dele med noen. Da ligger jeg heller under dyna til kjæresten de gangene jeg føler for å dele.

Skrevet

Vi har dobbeldyne og kunne ikke tenkt oss noe annet.

Godt å legge seg inntil mannen uten å måtte styre med kalde glipper og dynekanter som bare er i veien.

Men sengetøyet er svinedyrt. Og nesten aldri på tilbud :sur:

Gjest Ninakanin
Skrevet

vi elsker dobbeldynen vår, for vi får koooooose så mye vi vil :kose:

og så er det ingen kalde glipper osv... :)

Skrevet

Jeg har dobbeltdyne (det samme har barna mine) - men jeg vil ikke dele den med noen. Synes bare det er kjempedeilig med stor dyne.

Skrevet

Vi har dobbeltdyne og har hatt det fra vi flyttet sammen for ørtenfjørten år siden. Det er deiilii med dobbeltdyne :sjarmor:

Skrevet
og så er det ingen kalde glipper osv... :)

Det synes jeg det blir... For sambo takler ikke å ha dyna oppunder haka, han vil helst ikke ha den lenger opp enn armhulen. Og jeg vil at dyna skal dekke hele kroppen, og det ville jo ikke vært mulig med dobbeldyne.

Vi har aldri vært så morgengretne som når vi har vært på hotell med dobbeldyner :ler:

Skrevet

Vi skal kjøpe dobbeldyne nå, bruker bare en vanlig dyne nå (vi er "cuddlysleepers"), men det er litt for mange glipper, så vi skal kjøpe dobbeldyne nå når vi flytter sammen :-D

Skrevet

Vi har enkeltdyner, og trives med det.

Jeg får ha den helt under haka, og bretta rundt tærene, han vil ikke ha den så langt opp. Når vi legger oss så krabber jeg inn til ham, han legger dyna si over mi (sånn at det er godt og varmt under min dyne. Dersom min ligger øverst ender jeg opp medå ligge under hans, og det blir kaldt under resten av min, og jeg orker aldri bruke den, for da fryser jeg) men jeg våkner alltid i min egen ende av senga, kodt inntulla i dyna mi. Jeg trenger å pakke meg helt inn, ellers fryser jeg, og da vil jeg helst slippe å dele dyna mi ja!

Skrevet
Det synes jeg det blir... For sambo takler ikke å ha dyna oppunder haka, han vil helst ikke ha den lenger opp enn armhulen. Og jeg vil at dyna skal dekke hele kroppen, og det ville jo ikke vært mulig med dobbeldyne.

Vi har aldri vært så morgengretne som når vi har vært på hotell med dobbeldyner :ler:

Helt enig. Vi har da nemlig slåss hele natta om den j*vla forp*lte dyna, og er litt sure på hverandre fordi vi syns den andre er ego som vil ha hele dyna for seg selv, og mest sure på hotellet som ikke har skjønt at dobbeltdyne er djevelens verk :ler:

Skrevet

For oss er dobbeltdyne helt ideelt. Vi sover alltid tett sammen, og med en vanlig dyne ble det stadig litt lite på en eller annen side. Dobbeltdyne er perfekt!

:)

Skrevet
Helt enig. Vi har da nemlig slåss hele natta om den j*vla forp*lte dyna, og er litt sure på hverandre fordi vi syns den andre er ego som vil ha hele dyna for seg selv, og mest sure på hotellet som ikke har skjønt at dobbeltdyne er djevelens verk :ler:

:ler: Å, som jeg kjenner meg igjen.

Dagens første samtale blir gjerne:

Han (sur): Du tok jo hele dyna for deg selv i natt, du!

Jeg (enda surere): Hva! Og det snakker DU om!

:ler:

Det beste var den gangen jeg våknet av at jeg frøys midt på natta og så at dyna lå krøllet sammen mellom sambo og veggen. Så da han påstod at jeg hadde vært ego med dyna den natta, ble jeg så sur som jeg nesten aldri tror jeg har vært på ham siden :ler:

Skrevet

Jeg er veldig fornøyd med dobbeldyne og vil aldri ha noe annet, uansett om jeg sover alene eller ikke!

Skjønner ikke helt at dynetrekkene er så dyre - de koster litt mer enn trekkene til enkeltdyner, men så slipper du å kjøpe så mange ;) Syns heller ikke det er noe problem å finne trekk.

Skrevet

Her bruker vi dobbeltdyne på viteren, enkeltdyne om sommeren. Vi er cuddly sleepers, og om vinteren er det ekstra digg, pga kulda, men om sommeren foretrekker vi muligheten til å sove hver for oss, siden det fort blir for varmt.

Gjest Madam Felle
Skrevet (endret)

Vi bruker bare dobbeldyne, og jeg ville ikke hatt noe annet. Det er heller ikke bare Ikea som har trekk til dobbeldyne, men en kan finne det på jysk, kid interiør osv. Har gjerne gått når de har salg, og da kjøpt 2-3 stykker om gangen. De blir ikke dyrere da

Endret av Madam Felle
Skrevet

Dobbeldyne her i gården ihvertfall. Min kjære mann satte det nærmest som en betingelse da vi flyttet sammen *ler*

Og jeg klager ikke..... :sexy:

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...