Titta Skrevet 15. november 2006 #1 Skrevet 15. november 2006 (endret) Vi vurderer ferie i USA til sommeren. Det er flere steder jeg godt kunne tenke meg å reise til, og ser for meg å fly til New York, Los Angeles/San Francisco eller Miami/Orlando. Tenker å være borte i ca 2 uker og leie bil. Men hva må en regne med å bruke på flybilletter? Har søkt litt på nettet og det jeg har funnet har ligget et sted mellom 13-15.000,- til New York (2 personer, fra Bergen) og ca 4000,- mer til østkysten. Florida et sted midt i mellom. Er dette det en må regne med i sommersesongen (har ikke planlagt når enda, men mellom 15.06 og 15.08 en gang) eller er det mulig å få det rimeligere? Noen som har tips om greie sider på nettet? Bør jeg regne med at prisene kommer til å stige jo nærmere en kommer sommeren slik at vi egentlig bør bestemme oss snart, eller er det mulig å gjøre "kupp" på slike type billetter hvis vi venter til våren? Vi skal jobbe i sommer så kan jo ikke vente altfor lenge med å planlegge når vi skal ta ut ferie, men smatidig så har vi ganske greie jobber begge to at det burde ikke være så altfor vanskelig å justere ferien ca en uke den eller eller andre veien på kort varsel. Håper noen har gode tips Endret 16. november 2006 av Titta
Latee Skrevet 15. november 2006 #2 Skrevet 15. november 2006 Jeg brukte dem amerikanske hotels.com siden sist jeg var i USA. Var definitivt det billigste.
Titta Skrevet 16. november 2006 Forfatter #3 Skrevet 16. november 2006 Nå var det i utgangspunktet fylbilletter jeg lurte på da... Men takk for tips om hoteller. Blir det til at vi reiser så skal jeg sjekke ut den siden nærmere.
mee mee Skrevet 16. november 2006 #4 Skrevet 16. november 2006 jeg betalte ca 7000 t/retur fra oslo til LA. men reiste ut fra oslo, og med KLM.
Gjest Gjest Skrevet 16. november 2006 #5 Skrevet 16. november 2006 Tur retur østkysten ca 5-6000 og vestkysten ca 8000 kr.. Fra Oslo, da vel og merke. Vi fly til "midt i" og fra vestkysten og betalte da 8 500 pr pers.. men vi lette grunding og flyttet litt på datoene for å få det til.. (det første vi fant var også svinedyrt) Har sett tur/retur billetter til NY ned i 4000 kr per pers.
Gjest HB Skrevet 16. november 2006 #6 Skrevet 16. november 2006 Send en mail til USA-spesialisten. Var i USA for 2 år siden (slutten av mai) og betalte ca. 30.000,- for to personer i to uker, men det var inkludert alle hotellovernattinger og leiebil i en uke. Fløy først til NY, så videre til SF og hjem fra LA. Hilsen Lille meg
Latee Skrevet 16. november 2006 #7 Skrevet 16. november 2006 (endret) Nå var det i utgangspunktet fylbilletter jeg lurte på da... Men takk for tips om hoteller. Blir det til at vi reiser så skal jeg sjekke ut den siden nærmere. ← Det er mulig å bestille kun flybilletter der og Jeg betalte rundt 20 000 for to personer fly tur-retur og hotell i tre uker i sommer. Endret 16. november 2006 av Latee
Titta Skrevet 16. november 2006 Forfatter #8 Skrevet 16. november 2006 Det er mulig å bestille kun flybilletter der og Jeg betalte rundt 20 000 for to personer fly tur-retur og hotell i tre uker i sommer. ← Åh. Sorry, ser jo nå at det er mulig å bestille flybilletter på den amerikanske siden. Har brukt hotels.com tidligere, men da for europeiske land hvor det ikke er mulig å bestille hotel, så tenkte ikke på å gå inn og sjekke. Takk for tips, skal sjekke litt der nå. 20.000 for to pers inkl hotell høres jo kjempebra ut! Hvor i USA var dere? Og reiste dere mye rundt, eller var dere på samme stedet hele tiden? Tusen takk til dere andre også.
Latee Skrevet 16. november 2006 #9 Skrevet 16. november 2006 (endret) Åh. Sorry, ser jo nå at det er mulig å bestille flybilletter på den amerikanske siden. Har brukt hotels.com tidligere, men da for europeiske land hvor det ikke er mulig å bestille hotel, så tenkte ikke på å gå inn og sjekke. Takk for tips, skal sjekke litt der nå. 20.000 for to pers inkl hotell høres jo kjempebra ut! Hvor i USA var dere? Og reiste dere mye rundt, eller var dere på samme stedet hele tiden? Tusen takk til dere andre også. ← Vi var i Dallas, Texas! Var kun der da, så om man skal farte litt rundt så blir det sikkert litt dyrere. Måtte flytte litt rundt på datoer før vi fant den beste prisen, men ble veldig fornøyd til slutt! Dro i midten av juni. Deilig og varmt Endret 16. november 2006 av Latee
Gjest Gjest Skrevet 17. november 2006 #10 Skrevet 17. november 2006 Iceland Air har gunstige priser fra Oslo...
Meaty Skrevet 18. november 2006 #11 Skrevet 18. november 2006 (....) Noen som har tips om greie sider på nettet?(....) ← Jeg har som regel brukt www.reisefeber.no, de har søkemotor som automatisk søker etter billigste billetter hos mange flyselskaper samtidig. (På forsiden nå har de en annonse med NY fra kr. 3517,- t/r pr person). Vi brukte dem da vi reiste Oslo-NY-Toronto t/r midt i juni i år, betalte totalt kr. 9000,- for to personer. Ellers har jeg også brukt www.gotogate.no.
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå