Donpedro Skrevet 15. november 2006 #1 Skrevet 15. november 2006 Hvor lang tid bør man beregne på Gardermoen om dagen, hvis man skal til EU?
Gjest Gjest Skrevet 15. november 2006 #2 Skrevet 15. november 2006 Generelt bør man vel møte to timer før hvis man skal reise utenlands. Det er ikke mye lengre kø foran sikkerhetsskjekk, hvis du tenkte på det. De har ansatt flere, så det går raskere faktisk, enn man skulle frykte. Men vær forberedt med toalettsaker i gjennomsiktig pose, evt. send det meste med bagasjen. Opp med bærbar pc og av med belte og høyhælte støvletter, så sørger DU for at køen ikke stopper opp....... Det er sikkert også lurt å beregne litt ekstra tid hvis du skal avgårde i morgenrushet, enn hvis du skal reise etter kl. 21. Da er det ingen kø.
Donpedro Skrevet 15. november 2006 Forfatter #3 Skrevet 15. november 2006 Var noe sånt jeg tenkte, men får ingen problemer mht baggasje, har ikke med noe sikt i håndbaggasjen.
Gjest Cosmic Girl Skrevet 16. november 2006 #4 Skrevet 16. november 2006 Jeg prøver å ankomme flyplassen ca 1,5 time før flyavgang. Du må gjerne sjekke inn minst en time før avreise, og jeg liker ikke å ha dårlig tid. På 1,5 time har jeg tid til innsjekking av bagasje, kontroll i sikkerhetssjekken, en tur på Tax-free og kanskje en liten kaffe før jeg går til gaten. En behagelig runde, med andre ord. Og, hvis det er stor kø i sikkerjetssjekken, må jeg droppe tax-free og kaffen, men da slipper jeg ihvertfall å bli stressa
Gjest Gjest Skrevet 16. november 2006 #5 Skrevet 16. november 2006 Jeg pleier å møte opp ca en time før.. da har jeg tid i bøtter og spann. sjekkin stenger 40 min før avgang..
La Luna Skrevet 18. november 2006 #6 Skrevet 18. november 2006 Var noe sånt jeg tenkte, men får ingen problemer mht baggasje, har ikke med noe sikt i håndbaggasjen. ← OT men husk at lighter, lipgloss og maskara også regnes som væske, og må opp i den lille posen
Hu i Svingen Skrevet 18. november 2006 #7 Skrevet 18. november 2006 Opp med bærbar pc og av med belte og høyhælte støvletter, så sørger DU for at køen ikke stopper opp.......← Av med høyhælte støvletter? Hvorfor det?
Gjest Gjest Skrevet 18. november 2006 #8 Skrevet 18. november 2006 Av med høyhælte støvletter? Hvorfor det? ← I følge securityfolkene er de høyhælte støvlettene stivet av med metall inni, og vil da alarmere når du går igjennom. Det samme gjelder solide fjellsko, samt marsjstøvler, de må også av. Har også lest at korsett piper, så har du på deg et sånnt et, så blir det kroppsvisitering. Hilsen ei med høyhælte støvletter, men intet korsett.......
Donpedro Skrevet 18. november 2006 Forfatter #9 Skrevet 18. november 2006 OT men husk at lighter, lipgloss og maskara også regnes som væske, og må opp i den lille posen ← ..som sagt ikke noe slikt i min håndbaggasje.
Supraspinatus Skrevet 18. november 2006 #10 Skrevet 18. november 2006 Offtopic: Jeg opplever litt varierende praksis. I København var lipsyl ikke regnen som en væske, men i oslo ble den det.. og selv om det var den eneste væsken jeg hadde, så skulle den absolutt ligge i en gjennomsiktig pose, og ikke løs/synlig i en sånn kurv... jaja.. Ontopic: Det er ingenting verre enn å stresse til flyet for å oppleve at det blir forsinket...
La Luna Skrevet 19. november 2006 #11 Skrevet 19. november 2006 Offtopic: Jeg opplever litt varierende praksis. I København var lipsyl ikke regnen som en væske, men i oslo ble den det.. og selv om det var den eneste væsken jeg hadde, så skulle den absolutt ligge i en gjennomsiktig pose, og ikke løs/synlig i en sånn kurv... jaja.. ← Lypsylen skal ikke regnes som væske på flyplassen i Oslo heller, de har bare driti seg litt ut og satt den på bildet over ting som skal i den gjennomsiktige posen. Derfor har det vært endel misforståelser ute og gått. Men nei, den skal ikke i den. Lypsyl er ikke væske. Lipgloss derimot må i posen
Donpedro Skrevet 19. november 2006 Forfatter #12 Skrevet 19. november 2006 Min lypsyl har pessert helt fint både i Oslo og London. Og det er ikke kun de med høyhelte sko som må ta de av, alle sko med jern inni hæler må tas av.
Litago Skrevet 19. november 2006 #13 Skrevet 19. november 2006 Ser du har fått mange fine svar om Gardermoen. Sjekk også flyplassen som du skal reise hjem fra. Zurich er et sant helvete om dagen. Utrolig lange køer og mange som jobber meeeeget nøye og tregt.....
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå