Gå til innhold

Gruppen single øker og de sliter

Gjest Single-politikk?

Anbefalte innlegg

Utvalget blir vesentlig mindre (er ikke fra by så jeg vet) ;)

Det kan også være vanskeligere å etablere seg sosialt,

Som jeg har skrevet tidligere i debatten så trenger man ikke å flytte ut der hvor de eneste aktuelle kandidater er odelsgutter på 55 som bor hjemme hos mor. Det finnes en mellomting også.

Angående det å etablere seg sosialt kan dette være ett problem for alle som flytter til ett nytt sted, uten å ha noe nettverk. Og jo færre mennesker som bor der, jo vanskeligere blir det. Men det er ikke noe som bare gjelder single.

Endret av Eir
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Aleneforeldre har vel ganske mange ulike støtteordninger allerede, pluss at det som diskuteres her er en-personshusholdninger. Har man barn får man mye av samme storbrukseffekt som ett par, og slipper å sutre over kvantumsrabatter.

Joda, jeg vet det, jeg bare reagerte på at det ble konsentrert så veldig på par versus single (altså i form av sivilstatus), og jeg oppfattet det slik at alle single ble sett under ett, uten at noen tok med i beregning at en singel ikke nødvendigvis er alene eller ikke har andre å tenke på enn seg selv (det var noen som mente at en singel person kun har seg selv å tenke på).

Disse har selvsagt støtteordninger, men jeg oppfatter det slik at de fleste her definerer en singel person som en uten partner, og ikke som en person som bor alene og ikke har barn eller andre som er avhengig av en.

Det var bare definisjonsutydeligheter jeg ville påpeke ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...