Knøttet Skrevet 15. november 2006 #1 Skrevet 15. november 2006 (endret) Samboeren har jobbet et sted i 2-3 år nå, uten å være fast ansatt. Det er bare det siste året han har jobbet mye der (fra 40-100 %, men uten å være fast ansatt). Så det jeg lurer på er om han har rett til å bruke sykemelding/egenmelding eller lignende om han blir syk en dag han er satt opp til å jobbe? Han får vite dagene han er satt opp til å jobbe to uker fram i tid, som regel. Of forresten, om jeg blir gravid, har han rett på pappapermisjon med lønn eller ikke? Endret 15. november 2006 av Teria
Gjest Gjest Skrevet 15. november 2006 #2 Skrevet 15. november 2006 Han har 12 egenmeldingsdager i året,uansett hva slags stilling han har.....Det med pappapermisjon tør jeg ikke å svare på
Gjest Eir Skrevet 15. november 2006 #3 Skrevet 15. november 2006 Han har krav på sykepenger ja, og dersom han har varierende inntekt skal disse regnes ut fra snittet han har tjent siste 1, 3 eller 6 måender. Dersom han er ansatt som vikar har han kun krav på penger for den perioden han er satt opp for å jobbe, men da vil han få resten fra trygdekontoret.
Snuppelura Skrevet 15. november 2006 #4 Skrevet 15. november 2006 Han har rett til å bruke sykemelding dersom han har jobbet 2 uker sammenhengende og egenmelding dersom har jobbet 2 måneder sammenhengende.
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå