Mirabella83 Skrevet 15. november 2006 #1 Skrevet 15. november 2006 Vi fikk tid i kirken klokken 16:30 Det byr kanskje på noen ekstra praktiske utfordringer. Gjestene blir sultne, må vi til fotograf før? (der er jo ulykke å se bruden før bryllupet ) osv. Har noen av dere tanker rundt dette? Erfaringer, ideer, innspill?
Gjest Gjest Skrevet 15. november 2006 #2 Skrevet 15. november 2006 Vi hadde vielse kl.1600. Den eneste betydningen det hadde for oss da, var at selve selskapet ble litt kortere. Vi hadde fotografering etter vielsen, ikke noe problem. Sørg for at gjestene får litt spise på (frukt, ost og kjeks o.l.) mens de venter. Kjempedeilig å ha lang tid til forberedelsene på dagen, sove lenge osv.
Kara W Skrevet 15. november 2006 #3 Skrevet 15. november 2006 Vi skal ha vielse 16:15, og jeg har jo tenkt litt rundt det. Det viktigste er å tenke på at gjestene er sultne og ikke drøye det for lenge til middagen. Det skal fint gå ann å ta bildene etter vielsen (håper jeg...). Men tenk på å ta dem i nærheten, og ikke reise rundt til masse forskjellige steder og slikt. Vi skal ta bilder på samme sted som vielsen er, og middagen skal være bare fem minutter unna. Vi håper på å sette oss senest 18:30. En ting å tenke på er at middagen kommer til å slutte ganske sent, og det er derfor ikke mulig å ha kaffe-gjester, hvis du hadde tenkt deg det (dette er min mening, og ikke en oppfordring til debatt) Foreldrene mine var nylig i et bryllup som startet kl 17:15. Middagen var et stykke unna, så først måtte de komme seg opp dit (det var satt opp buss). De kom seg vel til lokalet i 18:30-tiden. Så tok det en time før brudeparret dukket opp. I denne tiden ble det kunn servert champagne. Det var en varm sommerdag, og folk var både sultne og tørste, så det gikk unna en del her, og folk begynte å bli brisne før de en gang kom seg til bordet. Så var det endelig tid for å sette seg. Det var buffet, så all den deilige maten sto fremme og duftet nydelig. Men først var det velkomstale. Den var på flere sider og fortalte om hele oppveksten til bruden, år for år. Klokke var godt over 20 før de stakkars gjestene fikk i seg noe mat. Dette mener jeg er et eksempel på hvordan å ikke gjøre det. En fin ting med å ha vielsen så sent er at man slipper (så mye) stress om morgenen, men kan nyte en lang frokost, og lett lunch iløpet av dagen.
Gjest smulan Skrevet 15. november 2006 #4 Skrevet 15. november 2006 Hei! Vi skal ha vielsen kl 16.00 i februar- Og det valgte vi med vilje. Ser for meg at det blir så koselig når det er mørkt med fakler ute og masse levende lys inne i kirken. Vi har valgt å ta fotograferingen føre vielsen, slik at vi får mest mulig ut av festen. Dessuten - vi er såpass etablerte med 3 barn,hus osv. at vi ikke synes det gjør noe å se hverandre føre vielsen. En søt " overtro ", men ikke viktig for oss. Dessuten blir jeg så lett rørt, -tar fort til tårene-og det å ha sett drømmemannen min tidligere på dagen,vil nok fjerne noe av nervene... slik at jeg slipper å sippe nedover kirkegulvet ,men heller smile mot min tilkommende En fin ting med å ha vielsen så sent er at man slipper (så mye) stress om morgenen, men kan nyte en lang frokost, og lett lunch iløpet av dagen. helt enig med karaW, akkurat det vi tenker også.
Mirabella83 Skrevet 15. november 2006 Forfatter #5 Skrevet 15. november 2006 Dessuten blir jeg så lett rørt, -tar fort til tårene-og det å ha sett drømmemannen min tidligere på dagen,vil nok fjerne noe av nervene... ← Der sier du noe... jeg er også bland de "lettrørte" Jeg tror kirka blir veldig rørende og jeg begynner garantert å grine. Det kan jo ødelegge bildene med hovne øyne og ødelagt sminke...
Gjest HB Skrevet 15. november 2006 #6 Skrevet 15. november 2006 Der sier du noe... jeg er også bland de "lettrørte" Jeg tror kirka blir veldig rørende og jeg begynner garantert å grine. Det kan jo ødelegge bildene med hovne øyne og ødelagt sminke... ← Jeg er også lettrørt, men jeg felte ikke en tåre på bryllupsdagen. Jeg var bare strålende blid. Men jeg var fast bestemt på å ikke tenke at nå må jeg ikke gråte, jeg var bare veldig fokusert på å få med meg alt - spesielt i kirken. For øvrig hadde vi vielse kl. 16.00 og fotograf 17.00. Tror vi satte oss til bords ca. 18.45. Et ganske greit tidsskjema, men det blir jo litt mindre fest av det. Hilsen Lille meg
NinaL Skrevet 15. november 2006 #7 Skrevet 15. november 2006 Har dere ikke hørt om vannfast sminke da? Mette-Marit grein da helt tydelig, men så jo likevel strålende ut på kirketrappen etter vielsen. Men det er nok lurt å ikke vente altfor lenge før gjestene får noe mat. Lykke til med bryllupet :-)
Malama Skrevet 16. november 2006 #8 Skrevet 16. november 2006 Vi har vielse klokken 15 og har tenkt å ha fotograferingen før vielsen, nettopp for at det ikke skal bli så sent, men jeg har i det siste lurt litt på om vi skal ta det etterpå likevel, fordi alle snakker så mye om dette med at han ikke har sett bruden før hun kommer opp kirkegulvet. Jeg har tenkt at uansett når vi møttes første gang etter at jeg var pyntet skulle jeg ha en "fin ankomst" (altså komme tidelig til fotostedet (eller annet egnet sted i nærheten), ETTER at han var bekreftet på plass, og ha en "entre" der på et vis, men alle snakker så mye om å ikke ha sett hverandre før i kirka? Men vi har barn til middagen etter planen, og da vil jeg ikke at den skal vare foooor lenge sånn at de blir trøtte (=sure og grinete?) og at de kanskje skal få med seg litt av dansen og sånn før de skal hjem og sove også... Om det ikke er vielse før etter klokke fire må man jo forvente at gjestene har spist godt en stund før de ankommer kriken, men det bør likevel ikke gå for lenge før de får mat, det er klart (og å BARE servere drikke mens man venter på gjestene (og ikke begrense denne) er vel å be om brisne gjester, frukt er et minimum av hva som burde finnes sammen med (og alkoholfri drikke, ikke MYE alkohol til hver enkelt uten at e får mat i magen også?)
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå