Gå til innhold

Er jeg i ferd med å bli helt Bridezilla?

Anbefalte innlegg

Gjest Utlogget nå
Skrevet

Nå begynner jeg å lure på om jeg er for kravstor....

Søstern til brudgommen har for 7-8 mnd siden sagt seg villig til å lage invitasjoner, bordkort etc. (Hun studerer grafisk design)

Vi har snakket om vinrød farge i mønsteret, utskriften blir orange! Altså langt fra det vi snakket om.

Når jeg spør henne om dette så viser det seg at hun ikke har forsøkt å skrive ut arbeidet sitt i det hele tatt. Hæ? Skal kombinere med gull og da passer overhode ikke orange.

Hun rettet litt på fargen, men fremdeles syns jeg ikke invitasjonene blir pene.( Problemer med fargen IKKE designen, den liker jeg) Når jeg spør om hun kan fikse det så er det sukk og stønn og har for mye å gjøre... Jeg ville aldri gitt fra meg noe som var litt halveis, skjønner ikke hvorfor hun gjør det.

Har hele tiden sagt at hun må si fra hvis hun ikke har tid eller lyst, men hun har villet gjøre det. Avtalen har vært at hun skulle ha tingene ferdig iløpet av oktober. Nå er vi langt ut i november og invitasjonene må sendes ut.

Vurdere å bestille noe på nett istedet, men da tråkker jeg vel henne på tærne?

Stiller jeg for høye krav? Eller skal jeg bare ta den siste versjonen som er nesten vinrød?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Dette er din fest, så tingene skal være slik du ønsker. Klarer hun ikke å få det til slik du ønsker så bestill på nett :)

Gjest Madam Felle
Skrevet
Dette er din fest, så tingene skal være slik du ønsker. Klarer hun ikke å få det til slik du ønsker så bestill på nett  :)

Så bruden gifter seg alene? :overrasket: Hvordan klarer hun det egentlig, for jeg trodde man måtte ha en brudgom med.

Til TS

Er fargen så viktig, at du risikerer at hun blir skuffet? Kanskje hun rett og slett ikke klarer å få fargen slik du vil, og da stresser jo du henne mer. Hun er jo ikke grafisk designer, men utdanner seg til en.

Og hvor viktig er egentlig fargen, når den er nesten vinrød? Skal det være både vinrød og gull på invitasjonene, eller er det fargene som går igjen i hele bryllupet?

Uansett så ville jeg gitt henne en tidsfrist, og klarer hun ikke holde den må du bare bestille fra noen andre. Men fargen ville jeg faktisk ikke vært så nøye med, for tro det eller ei, den betyr ikke så mye i ettertid. Det er ikke det du vil huske etter den store dagen ;)

Skrevet

De er vel sannsynligvis to om å skulle gifte seg? ;)

Ja, nå synes jeg du er i ferd med å bli litt "Bridezilla"! ;) Når man overlater ting til andre, kan man ikke forvente at det alltid blir 100% slik man har tenkt.

Jeg ville ha brukt de invitasjonene hun har laget ferdig selv om de ikke er helt riktige i fargen. Sannsynligheten for at noen av mottakerne skulle finne på å henge seg opp i denne detaljen er svært liten.

Deretter ville jeg ha tatt lærdom av historien og sørget for å ha kontroll på produksjonen evt. bestillingen av bordkort, takkekort, meny etc. etc. Hvis hun da lurer på hvorfor hun ikke skal lage dette også, ville jeg ha sagt at jeg forstår at hun har så mye å gjøre at hun ikke har tid.

Skrevet

Og hlet ærlig talt, de gangene jeg har fått en invitasjon til bryllup har jeg notert med tid og sted og kastet invitasjonen i søpla. Farger og design har jeg ikke lagt så veldig mye merke til, og ihvertfall ikke om det stemmer med resten av bryllupsfesten flere månder senere....

Det er selvfølgelig hyggelig med en pen invitasjon, men hallo.... er dette virkelig noe å bry seg om?

Gjest Gjest_Trådstarter_*
Skrevet

Og hvor viktig er egentlig fargen, når den er nesten vinrød? Skal det være både vinrød og gull på invitasjonene, eller er det fargene som går igjen i hele bryllupet?

Kun vinrød på invitasjonen, hadde planer om å la fargen gå igjen.... Gull på annen dekor, blandt annet på tallerknene.

Søs har laget et design som skal gå igjen på alle trykksaker.

Madam Felle: Brudgommen er med på planleggingen han også. Men han tenker mest på at det koster masse mer å kjøpe enn å lage selv.

Vil ikke være Bridezilla, vet at jeg har litt kort lunte om dagen pga andre ting....

Skrevet

Dere har selvfølgelig sjekka at det ikke er printeren det er noe i veien med.

Gjest Madam Felle
Skrevet
Kun vinrød på invitasjonen, hadde planer om å la fargen gå igjen.... Gull på annen dekor, blandt annet på tallerknene.

Søs har laget et design som skal gå igjen på alle trykksaker.

Madam Felle: Brudgommen er med på planleggingen han også. Men han tenker mest på at det koster masse mer å kjøpe enn å lage selv.

Vil ikke være Bridezilla, vet at jeg har litt kort lunte om dagen pga andre ting....

Da er du bridzille, for ingen kommer til å legge merke til at det er ulike farger på invitasjonen og i resten av bryllupet. Beklager, men det er nok bare du og kanskje foreldre som legger merke til slikt. Andre folk bryr seg faktisk ikke, om fargen kanskje er den samme ;)

Så få henne til å få ferdig invitasjonene, og vær glad for at hun har klart å få fargen til å være i nærheten.

Skrevet

Jeg skjønner at det er litt irriterende at ikke fargen er 100%, men jeg ville ikke risikert å såre en venninne som bruker av sin tid, kompetanse (og penger?)for å hjelpe meg. Så nøye kan det da ikke være?

Du har rett i at hun bruker av sin tid og kompetanse. Ikke penger, vi betaler trykk.

Wildy: Det er greit at man kaster invitasjonen, men hva når man skal dekke et bord med bordkort, menyer og blomster som ikke passer i fargene. Ville du ikke reagert på det?

Skrevet
Dere har selvfølgelig sjekka at det ikke er printeren det er noe i veien med.

Jepp! Hadde hun prøvd en utskrift hadde hun sett det for lenge siden.

Skrevet
Du har rett i at hun bruker av sin tid og kompetanse. Ikke penger, vi betaler trykk.

Wildy: Det er greit at man kaster invitasjonen, men hva når man skal dekke et bord med bordkort, menyer og blomster som ikke passer i fargene. Ville du ikke reagert på det?

Nå er ikke jeg wildy, men svarer likevel.

Nei, jeg bryr meg ikke om det. For meg er det maten som står i fokus.

Har vært i flere bryllup og helt ærlig aner/husker jeg ikke hvilke farger og annen pynt de hadde.

Men jeg husker med skrekk inntørka tomat og mossarellaost i forretten og kald saus og tørr stek til hovedrett.

Skrevet

Jeg skjønner deg godt jeg. Hadde aldri giddet og sendt ut en orange innbydelse hvis den skullle vært rød. Få fila fra søsteren til brudgommen din, og finn et trykkeri som kan hjelpe deg å få trykt det i riktig farge. Få evt originalfila, så kan de endre den slik at fargen blir rett. De er fagfolk og kan dette. Tror ikke det trenger å være så kjempedyrt. Da får du det akkurat som du vil ha det, og designeren blir ikke sur!

Skrevet

Har vært i flere bryllup og helt ærlig aner/husker jeg ikke hvilke farger og annen pynt de hadde.

Men jeg husker med skrekk inntørka tomat og mossarellaost i forretten og kald saus og tørr stek til hovedrett.

Jupp, helt enig. Og om man får servert nok drikke eller om man blir sittende å knuge på det ene glasset vin som skal være til hver rett, og som man skåler opp på de femit-tusen-millioner-trillioner langdryge talene. ;)

Skrevet

Ok, skal huske på det :ler: Vil jo ha mette og fornøyde gjester.

Gjest *Snart medlem*
Skrevet

Hvis fargen nå er NESTEN vinrød, så ville jeg bare gått for det. Det er hyggelig av henne å gjøre dette for dere, og det er jo virkelig ikke hennes skyld at ting ser forskjellig ut på skjerm vs. på papir.

Skrevet

Men nå er jeg her og kan svare. ;)

Nei, faktisk bryr det meg katta om bordkortene matcher serviettene, menyen og blomstene. Så lenge jeg finner plassen min, maten er god, talene er kjapt unnagjort og allsangen ikke er for patetisk er jeg fornøyd.

Bryllup kan være uhorvelig kjedelig, jeg har vært i endel "pliktløpsbrullyp" for å si det sånn.......

Skrevet

Nix.

Vi hadde gule invitasjoner, hvit meny, rosa roser, høstpynt og naturfargete bordkort. Og det var faktisk ganske fint.

Så helt flott ut. Det fok legger merke til, er om det er pyntet, og det er det jo i de fleste bryllup.

Skrevet

Bryllup kan være uhorvelig kjedelig, jeg har vært i endel "pliktløpsbrullyp" for å si det sånn.......

Jeg håper virkelig ikke noen som deg er på min gjesteliste! :overrasket:

Vil ikke ha noen i bryllupet som kjeder seg så lett :ironi: !

Til alle dere andre:

Takk for forskjellige tanker om saken. Har bestemt å gå for de som er nesten vinrøde.

Har allerede skrevet de ut og pakket i konvolutter ;)

Er glad for at hun har gjort jobben for oss, knall fint med spesial lagede trykksaker.

Skrevet
Hun rettet litt på fargen, men fremdeles syns jeg ikke invitasjonene blir pene.( Problemer med fargen IKKE designen, den liker jeg) Når jeg spør om hun kan fikse det så er det sukk og stønn og har for mye å gjøre...

Det å endre farge er absolutt ikke noe stress! Jeg er hverken grafisk designer eller studerer til det, men har lært meg en god del InDesign selv, og å justere farge er gjort på null komma niks!

Foreslå at du kommer bort til henne med en flaske rødvin en kveld så kan dere sitte foran skjermen og gjøre den siste finishen, så får dere sikkert en koselig kveld og et perfekt resultat :)

Lykke til!

Skrevet
Det å endre farge er absolutt ikke noe stress! Jeg er hverken grafisk designer eller studerer til det, men har lært meg en god del InDesign selv, og å justere farge er gjort på null komma niks!

Foreslå at du kommer bort til henne med en flaske rødvin en kveld så kan dere sitte foran skjermen og gjøre den siste finishen, så får dere sikkert en koselig kveld og et perfekt resultat :)

Lykke til!

God ide.

Og jeg skjønner egentlig svigersøsteren din veldig godt jeg. Hvem i alle dager kan vite at bruder er SÅ opptatt av alle smådetaljer :ler:

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...