Gå til innhold

Fremhevede innlegg

Skrevet

Hei! Noen her som er bibliotekar? Hvordan var skolegangen? HVilket fag? Hvordan er lønna? er du fornøyd sånn alt i alt??

Takk for svar :)

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Skolegangen er gammeldags, og ganske mye rot. Lønna er veldig dårlig he he

Skrevet
Skolegangen  er gammeldags, og ganske mye rot. Lønna er veldig dårlig he he

Hva mener du med at skolegangen er gammeldags? De har faktisk PCer på Høgskolen også.

Og jeg kjenner bibliotekarer som tjener 600.000 i året, så man kan dessverre ikke skjære alle over én kam, selv om de færreste bibliotekarer er heldige nok til å finne en veldig godt betalt jobb.

Skrevet

Jeg tror Miracl3 sikter til at utdanningen er litt utdatert... Man lærer fortsatt å bruke fysiske katalogkort, for å si det sånn. Undervisningen ligger flere år etter det man faktisk bruker (og har behov for) i arbeidslivet. Det er også mye rot og tull på avdelingen, dårlig informasjonsflyt etc. Snakker her om HiO.

Lønna vil variere veldig utfra hvor du ender opp med å jobbe. I det private kan man tjene godt, men gjennomsnittsbibliotekaren tjener ikke 600 000 i året. I kommunal sektor får man neppe lønn på særlig mer enn 350 000 i toppstillinger, tror jeg, uten at jeg skal si det sikkert.

Jeg hadde valgt en annen utdanning om jeg skulle starte nå.

Skrevet

Jeg misforsto litt med vilje, for jeg vet at opplegget er rotete, men det er jo så mange muligheter at jeg ville bare få frem at ikke alle tjener dårlig osv.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...