Gå til innhold

Et siste krumspring..

Fremhevede innlegg

Skrevet

Vi har planer om å begynne å prøve til våren/sommeren (prøve som i "lage barn", altså.. om det var noen tvil). Og vi lurer på hva vi skal priorieter på vår siste "barnefri ferie" ;)

Vi har alt vært rundt om i Europa, til Egypt, Kenya, Thailand, Laos, Vietnam, Kambodsja og USA.

Tenker at den neste ferien må være utenfor Europa i alle fall.. og et sted hvor det er knall å komme til men barn ikke er sååå enkelt å dra med seg..

Vi har store planer om å reise mye med barn også, altså.. men kommer kanskje til å ha litt andre prioriteringer.. (?)

Noen som har et godt tips til det "siste krumspringet på noen år" for oss?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg pleier å anbefale Sør-Afrika og Namibia, men ser du har vært i Kenya... Hva med Sør-Amerika? Peru, Brasil eller Mexico?

Skrevet

Australia! Rundtur?

Østkysten - Seiltur på Whitsunday Islands, snorkling/dykking på Great Barrier Reef...

Vintur?

Skrevet

Ja, vi tenker veldig på Sør-Amerika.. Men også en annen Asia-tur frister veldig..

Australia blir nok litt vel dyrt tror jeg.. Og vi vil helst se "hele på en gang" der.. så det får vente til vi (en gang?) kan ta en 2-3 mnd tur..

Skrevet

Kina? Utenfor storbyene er det kanskje greiest uten barn. Selv kunne jeg godt tenkt meg å se bambusskoger. :)

Gjest Fruktfat
Skrevet

mexico?

det blir vært siste krumspring før vi får barn :)

Skrevet
mexico?

det blir vært siste krumspring før vi får barn  :)

Det blir sikkert bra :) Morsomt å høre at andre også tenker i slike "siste krumspring"-baner.. :)

Jeg har "aller mest lyst" til å dra til Peru.. Men vi kan ta max tre uker, og helst bare to, så jeg er redd det blir litt snaut med tid for å gjøre det jeg vil..

Samtidig må jeg jo vente veldig lenge før jeg kan tenke på å dra dit igjen om jeg ikke dra nå.. (bæremeis opp Macu Piccu er ikke min største drøm i alle fal.. ;) )

Skrevet

Jeg hadde dratt til Peru hadde jeg vært deg! To-tre uker er bra tid det. Det går jo også tog til Machu Picchu, så burde i prinsippet ikke være noe problem å dra dit med barn seinere heller ;) Anbefaler deg i hvertfall å se noe av Latin-Amerika, i og med at du ikke har vært der før. Guatemala, Honduras, Nicaragua for eksempel. Det er korte avstander i mellomamerika. Mexico er jo ganske turistifisert (store deler av det ihvertfall), så der burde det ikke være noe problem å ha med seg barn seinere, så jeg hadde kanskje tatt et annet land denne gangen :)

Forresten så har jeg sett mange "backpackere" med unger i land med lite turisme og, så synes ikke det at du får barn burde stoppe deg så veldig ;)

Skrevet
Forresten så har jeg sett mange "backpackere" med unger i land med lite turisme og, så synes ikke det at du får barn burde stoppe deg så veldig ;)

Det er det jeg tenker også.. Det er derfor jeg prøver å finne "best mulig utnyttelse" av denne siste "barnefri" ferien (håper vi, da..).. Finne det stedet vi har lyst til å dra som det vil være vanskeligst å ta med barn til..

Men Peru frister fremdeles veldig.. ;)

Skrevet

Eller dra på en skikkelig kjæresteferie med solnedgang og andre klisjèer -det kan bli lenge til dere får den muligheten også...

Skrevet

Skulle jeg reist på ferie uten barn ville jeg reist til Den Domenikanse Republik :)

Skrevet
Eller dra på en skikkelig kjæresteferie med solnedgang og andre klisjèer -det kan bli lenge til dere får den muligheten også...

Godt poeng..! Jeg tenker i de baner også.. At vi skal dra på en veldig "klassisk voksen luksusreise.." :ler:

Skrevet
Skulle jeg reist på ferie uten barn ville jeg reist til Den Domenikanse Republik :)

Fortell hvorfor! Har du vært der selv? Eller er det bare noe du drømmer om?

• 2 uker senere...
Skrevet

Rio de Janeiro er en opplevelse! Har vært der to ganger, sist gang nå i sommer. Ufattelig storslagent, berømt og vakkert. Nydelige vennlige mennesker, og mye som bare MÅ sees og oppleves. :)

Skrevet

Hvorfor ikke dra på cruise i Karibien? Det ville jeg definitivt IKKE gjort med små barn, så da er kanskje tida inne for det nå?

Skrevet
Hvorfor ikke dra på cruise i Karibien? Det ville jeg definitivt IKKE gjort med små barn, så da er kanskje tida inne for det nå?

Hvorfor ikke? Har vært på cruise der sjøl, og det inntrykket jeg fikk, og som mange av de med barn sa, var at barna faktisk hadde det mye mer gøy enn de voksne! Det er så mange opplevelser og klubber med forskjellige aktiviteter der at det å ha med seg barn ser jeg ikke som noe negativt, heller tvert i mot ;)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...