Gå til innhold

Fremhevede innlegg

Skrevet

Jeg har fått vondt i det ene kneet mitt, jeg skjønner ikke hva det er for jeg har ikke gjordt meg noe............

Jeg merket det litt i går da jeg satt på huk at det gjorde litt vondt.

I dag er det vondere. Det er liksom litt stivt, synnsykt vondt hvis jeg setter meg på huk, noe jeg gjorde i dag da jeg skulle tenne opp i ovnen. Fy f... det var vondt det.

Det er varmt og hovent, når jeg bøyer kneet blir det en kul på utsiden av kneskålen, den er myk, ikke vond.

Noen som har peiling på hva det er??

Tenkte jeg kanskje skulle ringe legen i morgen tidlig, men jeg vet ikke om det er "alvorlig nok" til å bry legen med dette :sjenert:

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Det høres ut som du kan ha fått en liten betennelse kanskje? Siden det er varmt og hovent....

Jeg ville ha ringt legen. Betennelser er ikke til å spøke med, spesielt i et så viktig ledd som et kne....

Skrevet

Jeg hadde det samme en gang, men det gikk over etter en dag. Jeg må ha skadet kneet uten å merke det, sa legen. Hun sa også at vhis det går over så er det ikke farlig. Alt som ikke går over bør undersøkes.

Hun nevnte også at hvis jeg hadde vondt i kneet så skal den forbli i ro. Jeg var så dum at jeg dro på trening med vondt kne. Hun sa at jeg bør ikke trene med vondt kne.

Skrevet

Enig med gjest.

Det kan rett og slett være at du har fått en betennelse eller irritasjon inne i kneleddet, spesielt ettersom du forteller at du er hoven.

Hvis huden over kne er varmt og det er noe fargeforandring, så tror jeg du har fått en betennelse!

Ring legen dersom det ikke går over!

Jeg har hatt betennelse i kneet og fikk betennelsesdempende midler av legen, og mitt tilfelle var sånn du beskriver ditt tilfelle.

Skrevet

Takk for svar :)

Jeg er en del bedre i dag. Jeg hadde time hos fysioterapauten i dag så han undersøkte kneet mitt også.

Han tror at kneskåla har slidd til side da jeg satte meg på huk for deretter å smette på plass igjen. Da har det blitt irritasjoner som har gjort at det har blitt hovent og stivt.

Man maserte litt men ville ikke irritere det noe mer, siden det er blitt bedre så blir det nok bra av seg selv, mente han.

Skrevet
Takk for svar  :)

Jeg er en del bedre i dag. Jeg hadde time hos fysioterapauten i dag så han undersøkte kneet mitt også.

Han tror at kneskåla har slidd til side da jeg satte meg på huk for deretter å smette på plass igjen. Da har det blitt irritasjoner som har gjort at det har blitt hovent og stivt.

Man maserte litt men ville ikke irritere det noe mer, siden det er blitt bedre så blir det nok bra av seg selv, mente han.

Det skjer med knærne mine også, men de er hypermobile. Er dine det også, eller er de "friske"? Det har ikke skjedd flere ganger?

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...