Lilol Skrevet 14. november 2006 #1 Skrevet 14. november 2006 Når bestiller dere sommerferie? Og hvor skal folket i sommer?
Siam Skrevet 14. november 2006 #2 Skrevet 14. november 2006 Til min manns store frustrasjon har jeg selvfølgelig begynt å tenke på sommerferien. Han synes det er altfor tidlig å tenke på det NÅ. Men siden planleggingen er mer en halve moroa, gjør jeg det allikevel. Det blir sjelden sånn jeg først tenker det likevel. Siden vi får et nytt barn i februar, er jeg litt usikker på hvor store ambisjoner vi skal ha til sommeren. Men jeg kunne godt ha tenkt meg å leie et hus i Danmark for en uke eller to, og at vi er mye på hytta sånn innimellom. Vifårse...
Betsy Skrevet 14. november 2006 #3 Skrevet 14. november 2006 Vi bestiller ikke, tar bilen og kjører nedover i Europa. Gjorde det denne sommeren for første gang, og det var supert! Vi sov der det passet oss og ble så lenge vi ville på hvert sted. Fikk sett mange steder i Europa - steder vi kanskje ikke ellers ville dratt til. Det er selvfølgelig en forutsetning at man er glad i å kjøre bil, og det er vi alle tre (oss tobente + hunden, som selvsagt er med oss på tur med eget pass), samt at man har en litt pålitelig bil! Gleder meg masse allerede!
Gjest Gjest Skrevet 15. november 2006 #4 Skrevet 15. november 2006 Jeg TENKER selvfølgelig på neste års ferier nå.. Har en ganske klar ide for hva hva vi skal gjøre på høsten.. både i 2007 og 2008. Men hva vi skal gjøre på våren 2007 vet vi ikke helt ennå.. (vi tar ferier på vår og høst i steden for mitt på sommeren.. da tar vi heller langhelger ol til fjells og til venner osv her i Norge..) De gangene noe må bestilles (dvs flybilletter.. noe annet pleier vi aldri å forhåndsbestille) gjør vi det 1-3 mnd før avreise.. Litt avhengig av når vi klarer å bestemme oss og når vi får OK for valgt ferietidspunkt av div overordnede osv. Når vi er inne på vårens ferie.. Noen som har et hot tips?
Karamba Skrevet 15. november 2006 #5 Skrevet 15. november 2006 Vi skal til USA til sommeren. Skal besøke broren min og tantebarnet for første gang! Gleder oss! Regner med at vi bestiller på nyåret en gang...
Titta Skrevet 15. november 2006 #6 Skrevet 15. november 2006 De siste årene har vi vært på biltur nedover i Europa. Tar derfor båten fra til Danmark og evt. biltoget videre hvis vi skal langt sør og ikke vil bruke hele ferien på transport. Billetter til båten bør bestilles i januar. I fjor var vi litt sene og bestilte i slutten av februar (skulle reise i slutten av juli) og da endte vi opp med liggestol. Ikke kjekt! Så det er tydelig at det er lurt å være tidlig ute. Til neste sommer vet jeg ikke helt hva vi skal. Jeg har så smått begynt å kikke på nettet, mens sambo synes det er litt tidlig. Har lyst til å dra til USA, men tror det blir i dyrste laget. Hvis ikke blir det kanskje Frankrike, som var alternativet vi valgte bort nå sist. Da tar vi isåfall båten til Danmark og kjører derfra. Så jeg kommer nok til å bestille plass på båten i år også. Koster ingenting å avbestille så lenge en gjør det 1 mnd. før avreise. Så bedre å være på sikre siden.
Mischa Skrevet 15. november 2006 #7 Skrevet 15. november 2006 Jeg og kjæresten skal kanskje (etter planen) til California og besøke pappan til kjæresten min.. Er 10 år siden jeg var i California nå.. så det er på tide Regner med at vi prøver å få med oss litt ting som Disneyland, Las Vegas, San Diego etc... selv om jeg har gjort alt før da:) men da var mamma og pappa med.. blir annerledes å dra med kjæresten :D
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå