Gå til innhold

Fremhevede innlegg

Skrevet

Jeg sitter og fryser og drømmer om en ferie, og så kom jeg til å tenke på napoli.

Har noen vært der? Er byen verdt et besøk? Hvor kan man overnatte kjempebillig? Og hva må man absolutt få med seg?

Egentlig er billig overnatting det viktigste nå. Resten finner jeg nok ut av.

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Var i Napoli for mange, mange år siden, men likte egentlig best de stedene som lå rundt, Capri, Pompeii, Sorrento (men det var jo ikke det du spurte om :)

Vi bodde på et veldig billig hotell like ved togstasjonen, men tror ikke at jeg tør å anbefale det!

Skrevet
Var i Napoli for mange, mange år siden, men likte egentlig best de stedene som lå rundt, Capri, Pompeii, Sorrento (men det var jo ikke det du spurte om  :)

Vi bodde på et veldig billig hotell like ved togstasjonen, men tror ikke at jeg tør å anbefale det!

Anbefal det gjerne med forbehold! Som sagt må det være billig, så at standarden ikke er så høy, er vi forberedt på.

Skrevet

Området rundt togstasjonen er mildt sagt tvilsomt og bør unngås så langt det går.

Jeg foreslår også egentlig å finne et sted utenfor byen, Pozzuoli f.eks., og så reise inn til byen for å se det man ønsker der.

En ting du ikke må gå glipp av når du er i Napoli er det arkeologisk museet som har tusenvis av ting fra Pompeii, alt fra dagligdagse ting til de flotteste kunstverker.

Ellers er det jo en spennende by hvor ting skjer i en vill fart, som har masse trange smug og billige butikker, fantastisk pizza og kaffe til å dø for.

Skrevet

Jeg ville nok heller gått for en annen italiensk by, men Pompeii var spennende og ligger like utenfor.

Skrevet

Selv byen Napoli er særdeles usjamerende til å være italiensk. Men som mange påpeker er det masse spennende steder i nærheten...så anbefaler vel heller å dra dit..

Skrevet

Pompei og pizza... Men ellers en ubehagelig by å oppholde seg i..

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...