Gå til innhold

Fremhevede innlegg

Skrevet

regner med at jeg ikke er den eneste som nærmer seg eksamenstid omdagen,og tenkte det kunne være greit å ha et sted å få litt trøst og forståelse når det ser mørkest ut og man ikke kommer videre.

Selv har jeg 3 eksamener som skal leveres om to uker...har ikke blitt ferdig med noen enda,føler at det går skikkelig dårlig på et par av de..

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg føler med deg så utrolig mye.. har studert i 5 år nå (etter vgs) og vet hvordan presset og nervene er ved hver eksamensperiode, mange år siden jeg har hatt en "normal" førjulstid og ikke minst en "normal" 17.mai.. (tror det var første gang i år på 5 år at jeg ikke satt å nileste på 17.mai). Det er desidert den verste tiden av året hvor man føler at man ikke har noe liv utenom skolen.. Jeg har 1 eksamen 20.des.. så jeg må klare den - burde derfor stikke og lese litt nå! *dårlig samvittighet*

Skrevet
Jeg føler med deg så utrolig mye.. har studert i 5 år nå (etter vgs) og vet hvordan presset og nervene er ved hver eksamensperiode, mange år siden jeg har hatt en "normal" førjulstid og ikke minst en "normal" 17.mai.. (tror det var første gang i år på 5 år at jeg ikke satt å nileste på 17.mai). Det er desidert den verste tiden av året hvor man føler at man ikke har noe liv utenom skolen.. Jeg har 1 eksamen 20.des.. så jeg må klare den  - burde derfor stikke og lese litt nå! *dårlig samvittighet*

jeg har akkurat startet på førskoleutdanningen nå,så det var en ganske brå start med 3 eksamener på engang,pluss muntlig ped før jul...

Klarer ikke å konsentrere meg om å skrive når jeg sitter hjemme..sågår rundt med dårlig samvittighet for at jeg ikke skriver mer på oppgavene når jeg gjør andre ting...

*sliiiiten i hodet* :)

Skrevet

Hei!

Hadde faktisk tenkt til å lage en startside om akkurat dette her, så kjempe bra at du gjorde det før meg.

For min del så er jeg tilbake på skolebenken etter 4 år. Selv om jeg har lest en del hele veien så føler jeg nå at pensumet er altfor mye (skal starte å lese og ta notater fra første skoledag til neste semester). Ellers sliter jeg med fag som matte og bed.øk. Selv om jeg veit at det er mange som sliter med det samme, hjelper det ikke meg dessverre.

Selv om det er 2 uker til min første eksamen, så sover jeg dårlig (drømmer hele natten), er sliten og har vondt i nakke og rygg.

I dag har jeg nesten ikke lest, men har ikke dårlig samvittighet (enda.

Lykke til fra meg til dere studenter.

Gjest Frk. Grønn
Skrevet

Ja, ja, nå har jeg lagt fra meg bøkene og så får det bare fare i morgen.. :forvirret:

Jeg er utrolig nok ikke nervøs eller noe sånt. Litt mer sånn "Gi faen!" følelse.. Sikkert ikke så positivt.. Men jeg er lei!

Blir godt å bli ferdig med den, men så er det jo en til om 2 uker og pensum virker uoverkommelig.. Blir litt sliten og gretten av dette stresset, så når kl. slår to den 30.11 skal jeg være sjeleglad! (Får bare håpe det går bra..)

Ønsker alle sammen lykke til på alle eksamener nå før jul! :klem:

Skrevet

Jeg har eksamen i rettslære og gruer meg helt forferdelig. Innimellom tror jeg at jeg skjønner noe, og at det kanskje går greit siden man jo har lovsamlinga å støtte seg til. men for å være ærlig tror jeg at jeg stryker.... :(

Skrevet

Eksamensnervene er merkelig fraværende hos meg (og under en uke til første eksamen! :overrasket: ) Jeg er mer redd for å få resultatene jeg, for som vanlig har jeg ikke lest på langt nær så mye som jeg burde... Men, men. Lite å gjøre med det nå, annet enn å repetere så mye som mulig.

Og til gjest: rettslæreeksamen går sikkert fint! Er det vgs? Hadde rettslære på vgs og fikk gode karakterer uten veldig stor innsats. Og lovsamlingen er til god hjelp. Bare husk å lese oppgaven nøye før du begynner å skrive.

Gjest Frk. Grønn
Skrevet
Jeg er mer redd for å få resultatene jeg, for som vanlig har jeg ikke lest på langt nær så mye som jeg burde...

Høres kjent ut.. :sjenert:

Skrevet

Har en eksamen nå til fredag, og en neste torsdag. Føler jeg har kontroll over den jeg skal ha først, men den neste torsdag blir hard. Utrolig stort pensum. Ugh. Men gleder meg så utrolig til det er over.

Lykke til i morgen, StineMa!

Skrevet

Og til gjest: rettslæreeksamen går sikkert fint! Er det vgs? Hadde rettslære på vgs og fikk gode karakterer uten veldig stor innsats. Og lovsamlingen er til god hjelp. Bare husk å lese oppgaven nøye før du begynner å skrive.

Det er nok betydelig vanskeligere enn vgs desverre, går på høyskole. Pleier å være 50% som ikke får tilfredstillende resultat og som tar opp igjen eksamen, så jeg er usikker på om jeg klarer dette bra nok.

Skal flytte inn på lesesalen tror jeg, måe bare gi lyd fra meg innimellom så folk vet jeg er i live :grine:

Skrevet (endret)
Det er nok betydelig vanskeligere enn vgs desverre, går på høyskole. Pleier å være 50% som ikke får tilfredstillende resultat og som tar opp igjen eksamen, så jeg er usikker på om jeg klarer dette bra nok.

En venninne tok sannsynligvis den i fjor. Hun hadde ikke lest i det hele tatt, men bestod. Fikk riktignok dårlig karakter, men fortsatt sikker på at du klarer deg bra! Lykke til ihvertfall!

Endret av brumma*
Skrevet
En venninne tok sannsynligvis den i fjor. Hun hadde ikke lest i det hele tatt, men bestod. Fikk riktignok dårlig karakter, men fortsatt sikker på at du klarer deg bra! Lykke til ihvertfall!

Hvilket studium gikk hun på da? Tviler på at noen klarer tilfredsstillende karakter på en slik eksamen uten å lese. Kjenner flere som har gitt opp hele studiet pga den eksamenen...

Men det er jo tross alt et viktig fag, så prøver også å tenke at det er viktig å kunne pensum til senere. :)

Gjest Frk. Grønn
Skrevet
Har en eksamen nå til fredag, og en neste torsdag. Føler jeg har kontroll over den jeg skal ha først, men den neste torsdag blir hard. Utrolig stort pensum. Ugh. Men gleder meg så utrolig til det er over.

Lykke til i morgen, StineMa!

Tusen hjertelig!

En eksamen unnagjort :klappe: , "bare" en igjen.. :sjenert:

Gjest Vilja :-)
Skrevet
Tusen hjertelig!

En eksamen unnagjort  :klappe: , "bare" en igjen..  :sjenert:

Klapp på skulderen til deg, StineMa :)

Jeg har min første eksamen dette semesteret, den 4. desember.. Lesinga snegler seg avgårde. Både kroppen og psyken stritter imot, men det er kjent stil på denne tiden av året. Eksamens-modus!

Gjest Gjest_Alva_*
Skrevet

aaaaaaaaaaaaaaaargh ja, jeg har også eksamen og nå sitter jeg og surfer i stedet for å lese, fysj og smekk på fingeren til meg...

Har en tendens til å grave meg ned i stoffet, slik at jeg ender opp med å kunne noen få ting veldig bra, men ikke kunne litt om alt i pensum.. blir litt gal av meg selv. NÅ skal jeg lese igjen... :sjenert:

Gjest Frk. Grønn
Skrevet
Klapp på skulderen til deg, StineMa  :)

Jeg har min første eksamen dette semesteret, den 4. desember.. Lesinga snegler seg avgårde. Både kroppen og psyken stritter imot, men det er kjent stil på denne tiden av året. Eksamens-modus!

Takk, Vilja!

Eksamens-modus er litt slitsomt i grunn. Kroppen og psyken stritter imot som du sier, men så er det så godt når man er ferdig og endelig kan slappe av med jul og god stemning!

Skrevet

En eksamen så og si ferdig... "bare" en og en halv igjen... Og alle skal leveres på neste fredag...pluss drama eksamen imorgen.. *sliiiten i hoooodet mitt*

Men nå skal jeg snart kose meg med en spennende episode av Prison Break og Las Vegas med god samvittighet.. tror jeg :)

Skrevet

Ja, da har jeg en unnagjort og har en igjen, den skal være på torsdag. Men i dag skal jeg bare slappe av.

Skrevet

Dæng, ikke lenge til eksamen for min del heller. Skal ha to stykker før jul, en på 20 stp og en på 10. Gleder meg ikke, selv om jeg har lest som bare pokker. :forvirret:

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...