Gå til innhold

Fremhevede innlegg

Skrevet (endret)

Alle reiser til Praha synes jeg... Men jeg har aldri vært der, og vet egentlig for lite om det også. Men nå vurderer jeg å reise en langweekend med gutten min før jul :) Hvor bestiller man reise? kan man bestille fly og hotell sammen, eller hver for seg? noen som kan anbefale meg et hotell? Og så vil jeg gjerne vite hva som er verdt å få med seg i Praha, og hva man gjør der :)

Endret av Taxi
Videoannonse
Annonse
Gjest Gjest_Merethe_81_*
Skrevet

Vi var en tur i Praha for en uke siden, det er en helt fantastisk bra by! Vi reiste med Czech Airlines fra Gardermoen. Bra priser og bra service :) Bodde på Hotel City Crown, ca 15 minutters gåtur utenfor turistløypa. Syns det var veldig godt å bo bittelitt utenfor, for man slipper masse bråk og støy. Dessuten er prisene lavere, og gjerne kvaliteten bedre. Hotellet har svenske eiere, og hyggelige folk som jobba der. Rommet var bra, rent og pent , og god frokost :) Når det gjelder hva man kan gjøre i Praha, så er det haugevis av ting å se på. Anbefaler å gå litt utafor turistløypa også, særlig når det gjelder restauranter og puber! jeg vil iallefall anbefale å spise på Sklep som ligger like ved hotellet, knallbra mat!! :)

Kunne sikkert skrevet masse mer om Praha, men har ikke tid nå. Det ligger uansett en haug linker her inne fra før om Praha, hoteller, turist-ting osv.

God tur!!!!

Skrevet

Takk for svar. Fant bare utrolig dyre flybilletter hvis vi skal reise en langhelg :tristbla:

Skrevet

mere da!!!

Dere som har vært der, hva har dere betalt for reisa? Er det mulig å få en t/r-billett for 1000-2000?

Skrevet (endret)

På norwegian fant jeg billetter til 2310 t/r for 1 pers rett før jul og 1100-1300 på nyåret... Tror kanskje vi venter til over jul jeg da. for ellers blir det fort dyrt. skal jo ha hotell også...

Endret av Taxi
Gjest Deception
Skrevet
Hvordan er klimaet i Praha i januar-februar?

Surt og kaldt. :forvirret:

Skrevet

Vi var i praha i slutten av januar i fjor. hadde -20 grader hver dag, men det var fantastisk!!! Bare ha med seg godt med klær, luer og votter så gar det fint. Vi måtte jo holde rundt hverandre hele tiden for å holde varmen :hjerte: Vi bodde på Hotel Grand (ikke grand hotel) litt utenfor byen, men det tok 5 min med buss inn til sentrum. Som det sies over her er det mye billigere litt utenfor selve turistløypa, noe som passa oss bra.. Vi spiste ikke middag inne i turisthølet en eneste kveld, men fant kjempelokale restauranter der vi bodde istedet.. Fantastisk :-D

Å se... slottet, karlsbroen osv osv er jo standard, vi tok også en tur til dyrehagen fordi vi var litt smålei av å traske i byen.

Praha i januar kan anbefales :hoppe:

Skrevet

:hoppe:

Takk for svar Gitte. Nå gleder jeg meg!!

Og deception; ikke så negativ nå :)

Jeg har nå funnet reise med norwegian, men lurer på hotell... vil ha et litt finere enn den city crown tror jeg. vil ha basseng!!! flere forslag?

Gjest Deception
Skrevet

Og deception; ikke så negativ nå :)

Er ikke tjue minus kaldt? ;)

Skrevet
Er ikke tjue minus kaldt? ;)

Det er kaldt, men bør ikke være en grunn til ikke å reise i januar.. Helt herlig :-D

Skrevet

Vi reiste fra værnes til praha i slutten av februar i fjor. Betalte ca 700,- per pers. Men vi reiste fra tirsdag til fredag tror jeg det var. Var ikke basseng på vårt hotel så skal ikke tipse deg om det, men vi bestilte hvertfall hotel fra www.hotels.com tror jeg. det er fint å bo litt utenfor selve sentrum syns jeg. det er mye roligere der og ikke minst mye billigere dersom man skal ut å spise lunsj eller middag. Eller handle seg noe annet godt. Vi tok trikk inn til sentrum. Gikk rett utenfor hoteldøra, kostet nesten ingenting og tok fem min til sentrum. Og vi ventet aldri mer enn 10 min på en trikk.

Det var rundt 5 minusgrader da vi var der. Sol og oppholds hele tiden. Var litt sur vind, så vi måtte shoppe skjerf og lue..

Praha er en fantastisk by. Det er så herlig å rusle rundt i byen. Mange små artige butikker + de vanlige kjedebutikkene.

Skrevet

Vi bestilte billetter med Norwegian for noen måneder siden i anledning fireårsjubileumet deres. Drar et par uker før jul, fra Gardermoen. Det betalte vi bare 600 kr per person tur/retur for! Jippi :) Sjekk om de fortsatt har noen rimelige billetter igjen på nettsiden deres!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...