Gå til innhold

Tenerife/Puerto de la Cruz

Fremhevede innlegg

Gjest Reseglad
Skrevet

Heisann, jeg og min kjære vurderer å bestille tur til Tenerife i desember/januar. 2 uker. Har aldri vært der før, og lurer på om noen har noe tips å komme med? Lurer litt på om 2 uker er litt lenge, men er kanskje mye å ta seg til der? Lurer også litt på prisnivået der.

Setter stor pris på svar fra dere!! :)

Videoannonse
Annonse
Skrevet (endret)

Hei var på Tenerife for noen år tilbake.

Var i Los Gigantes. Var der en uke og det var desverre regn nesten hver dag. Så fikk ikke "opplevd" så mye. Men det er veldig fin natur der. Lavasand på strendene :)

Vil anbefale en kveldstur til Playa de las Americas, Er vel den største byen der, mye å se på!

Utelivet der er jeg ikke sikker på (var 16 år og var med familien)

Var på Mallorca noen år tidligere. Likte meg bedre der, kan seff ha noe med været vi hadde å gjøre :)

Edit:

Glemte å svare på spørsmålene dine :sjenert:

trur en uke holdt for meg der. Var der fra 20 Des. Det var litt anderledes å feire jul der, og savna jula til mamma hjemme.

Men som sagt mye å kikke på, mange fine sted å gå turer ++ Vi var på zoo og fikk tatt på en delfin *stolt*

Det er nok mer å finne på der enn det vi gjorde, pga været..

Husker ikke helt hvordan prisene var, men betydelig billigere enn her. Merkeklær var noe av den samme prisen.

Vet ikke om det hjalp så veldig men..

God tur :)

Endret av Minimi
Skrevet

Jeg kom hjem fra Puerto de la Cruz for to uker siden og skal helt sikkert tilbake! En kjempekoselig by og ikke en turistghetto - turistene er i mindretall og du finner ingen innpiskere eller innpåslitne selgere der. Massevis av koselige restauranter og tapasbarer og mange fine butikker. Strendene er ikke de beste, men de har verdens største havbassenganlegg og det var det helt topp å sole seg og bade. Det koster 3,30 euro å komme inn, men da kan man gå ut og inn hele dagen. Solsenger er gratis og de har flotte skifterom og toaletter, rent og pent. Været er mer ustabilt enn på sydkysten og i løpet av en uke hadde vi 3 dager med helt skyfri himmel. De ande dagene var det delvis skyet og en dag med noen regnbyger, men varmt hele tiden (24-26 grader). Hvis du er opptatt av litt andre ting enn å ligge pal på en solseng hele dagen og feste sammen med andre turister hele natta, kan Puerto anbefales på det varmeste. Det finnes nok av utesteder der også, både diskoteker, puber og barer. Det virket veldig trygt der, vi opplevde ikke noe negativt i løpet av den uka vi var der. Jeg skulle gjerne vært der en uke til!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...